Inleiding

Ik ben zelf ook ingeleid, bij 42 weken. Ik was totaal onvoorbereid, de gynaecoloog had mij ook heel weinig uitleg gegeven. Iets wat mij tot op de dag van vandaag (nu 31 weken zwanger van de 2e) eigenlijk nog steeds dwars zit. 
Laatst heb ik de podcasts van mom&co ontdekt, en 1 daarvan ging over inleiden. 
Ik vond dat toch heel fijn om eens te horen, omdat er veel herkenning was.
https://castbox.fm/vb/351785288 
Ik zou je toch ook vooral adviseren om naast hier om advies te vragen, je verloskundige te vragen hoe het precies gaat, maar ook even de 'normale gang van zaken' op te zoeken via Google oid. Zodat je wel enigszins voorbereid bent. 
Ik heb zelf, omdat na 2x balloncatheter, vliezen breken en 4 uur oxytocine pomp aan nog steeds de ontsluiting niet was gevorderd, en ik rugweeen had van 1,5 minuut per keer, met 30 sec rust tussendoor, gekozen voor een ruggenprik. Dat heeft me heel erg goed gedaan omdat ik nog 8 uur heb gewacht op volledige ontsluiting, zonder pijn. En daarna nog 2 uur geperst. 
Het loopt bij ieder anders, maar het is wel fijn als je weet dat weeenopwekkers heftige weeen geven die anders voelen als natuurlijke weeen, en daardoor soms minder goed te dragen. Wees dus niet te stoer, en vraag vooral om ondersteuning daarin, als je denkt nog een tijdje door te moeten. 
Succes meid!!! 

Ik kreeg met een ingeleide bevalling met 37 weken het volgende plan voorgelegd: 
Ballon 1. Bij niet voldoende ontsluiting zou er dag 2 nog een ballon komen. Indien die niet voldoende zou uithalen zou ik een hormoon veter ingebracht krijgen. Vanaf dat moment had ik dan ook in het ziekenhuis moeten blijven. Wat er eventueel daarna gedaan zou worden als dat niet gewerkt had, werd niet verteld. 
Ik kreeg van ballon 1 verwerking en 1cm ontsluiting. Ballon 2 bracht me naar 3cm (viel er ook uit in de avond al) en toen hebben ze op dag 3 (dus ander de veter) mijn vliezen gebroken en uiteindelijk na 2 uurtjes wachten aan de wee opwekkers gelegd. Dochter is toen met 2.5 uur geboren. Die dag duurde alles bij elkaar 5.5 uur. Waarvan ik maar 2.5 uur weeën gevoeld heb. 
Ik zat echt nog pot en pot dicht. 37 weken zwanger dus mijn lichaam was nog helemaal niet echt aan het voorbereiden en ze gaven aan dat tijdens de bevalling mijn dochter zich ook niet gedroeg als een baby die eruit kwam. Ze bleef heel stabiel. Het was een eis van mij dat ze niet pas op het laatst zouden ingrijpen als het te heftig voor haar zou worden. Liever onnodig toch een spoedkeizersnee dan een op het nippertje verhaal. Dit is gelukkig niet nodig geweest. 
Ik vond de inleiding prima te doen. Ballon inbrengen deed geen pijn bij mij. Het ruim 24uur rondlopen met 2 stuks ook niet behalve dat de katheter aan de been wat ongemakkelijk was ? 
Zo heel verhaal weer dit... succes! Hopelijk heb je hier iets aan. 

Bijna 4 weken geleden ben ik ingeleid. Ik had al 4 cm ontsluiting. Dus bij mij hebben ze eerst de vliezen gebroken en gekeken of het zelf op gang kwam. Dat gebeurde niet, dus toen heb ik wee-opwekkers gekregen. Ik heb er weinig last van gehad. Doordat het ook heel langzaam werd opgevoerd, heb ik nu geen weeenstorm gekregen. Daar was ik wel blij mee!
Misschien kan je nog met de gynaecoloog een plan maken!

Ik ben ingeleid wegens een zwangerschapsvergiftiging. Op avond een ballonnetje gekregen. Het plaatsen deed bij mij wel erg zeer. Dit kwam omdat de baarmoeder verder helemaal nog niet aan bevallen toe was. Die is er snachts uit gevallen en ik had 2 cm ontsluiting. Baarmoedermond was verder nog niet verweekt en hierdoor de volgende dag 3 keer om de 4 uur pilletjes gekregen. Bij elk pilletje ook aan de ctg. Nog een dag later hebben ze mijn vliezen gebroken. Pas daarna kwam de bevalling zelf op gang. En na 5 uurtjes was mijn zoon er.

Ik ben in september ingeleid. Ik had er inderdaad ook heel weinig informatie over gekregen wist alleen dat ik een ballon zou krijgen en las op internet dat de het normaal is dat je daarna weer naar huis mag. Maar ik moest blijven had geen ontsluiting. Wel heeft mijn lichaam het na het plaatsen van de ballon allemaal zelf gedaan geen weeopwekkers niks nodig gehad. Moest mij savonds om 7 uur melden 8uur half 9 ongeveer ballon geplaats volgende ochtend om kwart over 11 is hij geboren. De ballon plaatsen was wel een vervelend gevoel maar echt pijn was het niet.

Terug
Bovenaan