innesteling?? Of menstruatie.. en wanneer testen?

<p><span style="caret-color: #454545; color: #454545; font-family: UICTFontTextStyleBody; font-size: 17px; text-decoration: -webkit-letterpress;">Hoi allemaal.. ik heb een onregelmatige cyclus maar ben 11 juni voor het laatst ongesteld geweest, heb 3 & 4 juli positieve ovulatie testen gehad (toen geklust beide dagen) en sinds vanmiddag toen ik ging plassen kreeg ik opeens heel helder rood bloed erbij. maar echt heel weinig vergeleken met mijn menstruatie normaal.. ook heb ik wel echt heel veel steken ter hoogte van mijn baarmoeder, en voelt het alsof er spanning op staat of een bepaalde druk het is in ieder geval iets wat ik nog nooit heb gehad.. ook stopte het bloeden weer tot net, toen kreeg ik weer een beetje bloed (meer dan vanmiddag) maar nog steeds heel “helder” rood zeg maar ..  Heeft iemand hier ook ervaring mee? En wanneer kan ik het beste een zwangerschaps test doen? Omdat ik een onregelmatige cyclus had afgelopen tijd weet ik het even niet meer ..</span></p>

Hey, lastig van je onregelmatige cyclus! Helaas weet ik hoe het is, ik ben ook zeer onregelmatig en lang (tussen 32 en 56 dagen). Als je een positieve ovulatietest hebt gehad, houden ze aan dat je ongeveer 14 dagen daarna een zwangerschapstest kunt doen. Dus in theorie zou dat nu kunnen zijn. Of je een innestelingsbloeding hebt of niet, daar kan ik geen antwoord op geven. Ik heb wel gehoord dat dat dan meestal heel weinig is en meestal meer roze ipv helderrood. Maar heb het zelf met beide zwangerschappen niet gehad. Je zou met ochtendurine kunnen testen, maar je kunt ook nog even afwachten of je menstruatie doorzet. Als het inderdaad een innestelingsbloeding is, dan zal je wellicht over een paar dagen pas positief testen, omdat je eitje dan pas later zich in de baarmoeder genesteld heeft en dus je hormoon pas iets later is gaan stijgen. Succes!

Bedankt voor je reactie! Ik bloed nu nog steeds wel maar echt telkens een paar druppeltjes. Ik denk dat ik je advies ga opvolgen en ff afwacht.. ben benieuwd vind het wel spannend ?

Hoe moeilijk ook en hoe ongeduldig je ook bent (heel herkenbaar hoor!) zou ik toch even afwachten. Misschien zet later vandaag of morgen je menstruatie wel helemaal door en hoef je dus niet te testen. Als het de komende dagen rustig blijft kun je alsnog een testje doen ?

Hey, ik ben ook bekend met een onregelmatige cyclus (tussen 30 en 50 dgn). Vorig jaar 13 okt positieve zwangerschapstest. Ik heb 19 sept innestelingsbloeding gehad 3 dgn lang. Dit was wel donkerrood bloed. En ook veel minder dan een normale menstruatie, maar het bleef wel met hele kleine beetjes komen. Ik had in eerste instantie zelf niet door dat dit innestelingsbloeding was, vandaar dat ik pas veel later heb getest nadat ik allerlei zwangerschapssymptomen had. Ik bleek 15 okt al een tijdje zwanger te zijn bij de eerste echo en ben nu mama van een bijna 7 weken oud zoontje. 
Ik zou nog heel even wachten met testen en kijken of je menstruatie nog doorzet en anders volgende week een keertje testen. Succes, hopelijk is het innesteling!

Hi Sandra.. bedankt voor je reactie!! En ja ik ben zowiezo altijd al redelijk ongeduldig maar nu vooral.. haha ? het is momenteel wel al iets minder en het gevoel zelfde maar kijk het nog even aan.

Hooi Lianfl.. vervelend he zo onregelmatige cyclus!! Ik ben in januari gestopt met mijn pil en had voor de pil en vrijwel meteen na het stoppen aleen standaard cyclus van 30 dagen maar helaas heb ik 3 maanden geleden een miskraam gehad en sindsdien is mijn cyclus dus onregelmatig. Misschien kan het bij mij daaraan liggen? Ik weet het niet het kan allemaal zo anders zijn dan dat je denkt .. ik bloed wel steeds minder dus ik ben benieuwd ?

Terug
Bovenaan