[quote quote=10327720]Lavieee Het ligt eraan hoe lang je luteale fase is. Bij mij is die vrij kort en toen ik voor het eerst begon werd ik ook een beetje enthousiast van dat bloed op dag 9, maar bij mij betekende dat altijd een voorteken van ms. Toen ik zwanger raakte helemaal geen innestelingsbloeding gehad, maar een vriendin van mij had zo’n heftige die ook een paar dagen duurde, dat ze dacht ongesteld te zijn geworden. Toen ze bij de volgende ronde toch een testje deed was dat gelijk een knaltest en bij de eerste echo bleek ze al een paar weken verder te zijn dan ze dacht. Ik hoop voor je dat het goed nieuws is. Bruinverlies is in ieder geval nog niet je echte menstruatie. Die begint pas op het moment dat je echt met rood bloed doorbreekt. Wat betreft je eisprong. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat de meeste vrouwen circa 24-48 uur na de eerste positieve ovulatie test hun eisprong hebben. En ja, dat betekent dat je nog genoeg LH in je lichaam kan hebben op het moment dat je ei al is gesprongen. Dat zou voor jou waarschijnlijk betekenen dat je de 25e je ovulatie had. Wat betreft sekstiming lijk je dus erg goed te zitten. Seks 24 u voor ovulatie schijnt namelijk de beste kansen te geven. Fingers crossed. Girafje 6 dagen voor NOD moet je echt niet aanhouden. Dat is een marketingtrucje. Er staat ook bij dat dit maar een bepaald percentage 6 dagen voor NOD kan testen (waarbij ze de NOD dag zelf ook tellen, dus eigenlijk bedoelen ze 5 dagen voor NOD). Dat percentage is gebaseerd op het percentage vrouwen wat een langere luteale fase heeft (van 16 dagen of meer). Het komt erop neer dat je meestal op zijn vroegst 10 dagen na je ovulatie (10 DPO) positief kan testen. Die testen van het Kruitvat (2 voor 5 euro) zijn erg goed hiervoor inderdaad. Ik had zelf 10 dagen na mijn ovulatie echt een tuurtest, waarbij het lijntje amper zichtbaar was. Ik ken 1 iemand die op 9 DPO al een hele lichte test had, maar ook genoeg die toen ook hebben getest, negatief en 2 dagen later wel positief.[/quote]
Aah dankjewel voor je hele verhaal, het is inderdaad per persoon zo verschillend.
Mijn mini druppie bloed had ik opgevangen vanmiddag na de eerste keer druppie die ik had in mijn ondergoed. Had het met een wc papiertje opgevangen en het was niet rood/bruin maar hele lichte roze kleur.
Ik ga toch egt afwachten tot aan mijn ongesteldheid dag. Als ik een normale cycles aan moest houden zou ik morgen ongesteld moeten worden maar mijn eisprong was veel later, dus ipv 14dgn na menstruatie was het 19dagen na menstruatie. #leerjelichaamkennen
Hahahaha