Inslaapproblemen

<p>Mijn meisje van nu 11 weken wilt overdag geen dutjes doen. Ze slaapt eigenlijk alleen goed in de draagdoek. Als ik haar in bedje wil leggen ben ik uur bezig voor ze misschien een half uurtje slaapt. Ik probeer van alles maar tot nu toe is inslaap voeden of wandelen de enige manier. Ook savonds gaat het zo. Soms wint ze zich zo op dat ze zichzelf uitput en dan inslaap valt. Ik weet dat ze nog jong is en dat dit opzich niet gek is maar toch ben ik heel erg benieuwt naar evt. Tips en tricks van andere moeders. Wat werkt voor jullie? </p>

Ik heb net een topic geopend met hetzelfde probleem bij mijn zoontje van 13 weken. Doordat hij eerste 3 maand last had van reflux (nu met koemelkvrij dieet lijkt het iets beter te gaan), waardoor we totaal geen ritme hebben opgebouwd. Dat lukt echt niet met een huilbaby, ook al heeft hij er juist zoveel behoefte aan. 

helaas dus geen tips, maar ik weet hoe het voelt.. ik lees mee!

Mijn zoontje van 5 maanden is een extreem onrustige baby die niet slaapt met KMA dus ik weet hoe je je voelt. Niets helpt hier helaas, uiteindelijk een week ziekenhuis opname hielp hem uitrusten maar viel direct nadat we thuis waren terug in het zelfde patroon 

Ik lees ook even mee. Mijn zoontje is 3 maanden en sinds een week of 2 is het overdag een hel. Sinds een paar dagen gebruiken we pepti voeding, de testfase dus nog. Hier wordt nog maar 45 min geslapen, daarna is het alleen maar krijsen en overstuur zijn. Voorheen geen problemen gehad.. In de avond/nacht slaapt hij wel super goed

11 weken is nog heel jong! Baby's hebben dan de behoefte om dichtbij je te zijn. Onze zoon heeft precies hetzelfde. Voor mij betekent dat elke dag, als het weer het toelaat, een uurtje wandelen en heel veel knuffelen!

Ik merk dat een vast ritueel met naar bed brengen goed heeft gewerkt voor mn zoon. Goed de slaapsignalen herkennen en  meteen naar bed brengen. Ik stop hem strak in tot aan zn kin met zn armpjes onder de deken. Speentje erin als hij deze wil, kusje op zn voorhoofd welterusten zeggen en gaan. En dit herhalen als hij tussendoor wakker wordt en niet zichzelf in slaap huilt. Even volhouden totdat ze dit ritme herkennen en ze vallen makkelijk in slaap. Succes!

Klinkt heel herkenbaar! Mijn zoon had vanaf het begin moeite met inslapen. Ook zo een uur bezig voor een half uurtje slaap... Alsof hij bang was om echt in slaap te vallen. Bleef maar huilen en kijken of ik er nog wel was. Ik mag ook echt niet weg. Heb het laten huilen wel geprobeerd, maar 2.5 uur moord en brand voor een half uurtje slaap ging mij echt te ver! Dat maakte het ook alleen maar erger. 
Nu is hij 11 maanden en gaat het sinds een paar weken wat makkelijker. Hij slaapt met 15 minuten ongeveer en tussen de 1 a 2.5 uur per keer. 
Niet echt het vooruit dat je wilt horen, haha! Maar de enige tip die ik mezelf had willen geven is, leg je erbij neer. Blijf proberen, maar leg je erbij neer dat het is zoals het is... En laat je vooral niet gek maken door de perfecte moeders met hun perfecte baby's ;) 

Terug
Bovenaan