Heey dappere mama. Goed dat je om tips vraagt.. want ja, je kindje is nog klein, maar nee, ze kan niet de hele dag in de draagzak. Er is ook een moment dat je zelf moet ontspannen / slapen.
Hier een ventje van 5,5 maand. Zeer onrustige baby en zeer slechte slaper. Inmiddels slaapt hij snachts super, dat doet hij sinds we overdag meer hapjes mogen geven en hij is begonnen met rollen. Een maand of 4 was hij geloof ik. De dagen zijn nog steeds hels hier.
Wat bij ons wel heeft geholpen is hem op zijn buik te leggen. Daarnaast merk ik nu dat hij het ritueeltje dat we al vanaf dag 1 doen, begint te herkennen.
Oververmoeide baby's geven continu slaapsignalen maar kunnen niet in slaap komen. Wij hebben 1 week 'slapen hoe dan ook' toegepast volgens een schema. Dus precies op de tijdstippen dat hij hoorde te slapen wandelen, wiegen, draagzak etc. Na een week wisten we dat het oververmoeide eraf was. Toen zijn we in dat ritme doorgegaan. Ik merk nu, dat hij geen slaapsignalen geeft. Maar als ik om 12.00 u naar boven ga, puur omdat het tijd is, en ik trek zn slaapzak aan, dan wrijft hij in zn ogen.
Dus... buikslapen, schema volgen, ritueeltje.. dat zijn denk ik in de basis de dingen die ons in ieder geval goede nachten heeft gegeven, waardoor de dagen iets dragelijker zijn.
Weet, als je overdag even je tranen laat gaan omdat je kleintje huilt en huilt en huilt en niet wilt slapen, dat je niet de enige bent. Er zijn hier genoeg mama's hier met huilbaby's, moeilijke slapers en ontevreden kindjes. Je staat er niet alleen voor ❤.