Inslapen in eigen bedje

Volgens mij vinden veel baby's dit lastig, mijn beide kids iig wel... Lotte valt nu meestal een paar x per dag tijdens de fles al in slaap, boert vervolgens slapend en dan kan ik haar zo in haar (voorverwarmde) bedje leggen. Wanneer ze echter nog wakker is klets ik even met haar of leg haar even in de box tot ik een gaap of ander vermoeidheidsteken zie en leg haar dan wakker in bed. Op deze momenten wil ze echt niet (blijven) slapen, is om de haverklap wakker (huilen) zodat ik haar uiteindelijk maar weer oppak en een kwartiertje tegen me aanhoud en dan kan ik haar meestal wel wegleggen. Voor ik haar oppak heb ik eerst een aantal keren haar speentje teruggegeven, over haar voorhoofdje geaaid, elke x valt ze weer in slaap maar wordt ook zo weer wakker...

Mijn zoon had dit ook, het gaat uiteindelijk wel over, daar ben ik niet bang voor, maar als je de boekjes en adviezen moet geloven moet je je kindje toch wakker weg kunnen leggen.... Ik denk dat ze mijn warmte en geborgenheid nog nodig heeft en geef haar dat dus ook, maar om me heen hoor ik vooral dat ze t alleen moet kunnen...
(ze is bijna 4 weken...)

Je moet doen waar JIJ achter staat. Hier laat ik bijvoorbeeld amper huilen. Heel soms maximaal 5 minuten bij het inslapen, maar daarna wordt er getroost en dat betekend lekker tegen papa of mama aan.
Ik ben van mening dat als ze zich veilig voelen ze ook wel in bed gaan slapen. En je voelt je veilig als er naar je geluisterd wordt als je roept... Maar goed..dat is mijn manier en hij slaapt nu 's avonds en 's nachts zonder protesteren in zijn eigen bed..ook na de nachtlfes als hij niet direct in slaap valt

Heel herkenbaar. Hier kan ze ook nog niet zelf in slaap komen, dwz alleen in haar bedje...
Meestal valt ze aan de borst in slaap tijdens het drinken. Dan leg ik haar slapend weg en gaat het goed. Als ik haar wakker weg leg gaat ze vaak huilen en helpt niets, behalve oppakken. Ben het met jullie eens dat ze de warmte en veiligheid nog nodig lijkt te hebben.

Ik leg de kleine man wel in zijn bedje wakker en als hij gaat huilen blijf ik bij hem staan om te troosten en te kroelen tot hij gaat slapen. Maar ik haal hem niet uit zijn bed omdat ik niet wil dat hij daar aan went. Ook nemen we hem haast nooit bij ons in bed.
Lijkt me vreselijk dat ik dan straks elke nacht met een kind in mijn bed lig. Daar heb ik dus echt geen trek in.
Bij mijn dochter ook zo gedaan en die slaapt prima in haar eigen bed.

Hier werkt troosten in bed niet..wat ik ook probeer... hij wordt hysterisch..nou dan heeft ie me nodig lijkt me...bij ons in bed doen we ook niet trouwens.

overdag slaapt onze kleine ook niet in zijn bedje..huilen...troosten, niks helpt.
savonds gaat het wel beter, dan huilt hij zichzelf wel in slaap.
snachts weer een ander verhaal..dan slaapt hij al bij de fles en kan ik hem zo wegleggen.
heel verschillend dus.
luister naar je gevoel..er zijn niet voor niks moedergevoelens/instinct.

HIer hebben wij ook moeite mee hoor!

Na de eerste fles begin van de avond (18.00) is onze zoon nog best wakker, als ik hem na wat gaapjes enzo in zijn bed leg gaat hij niet slapen maar gaat beetje mekkeren en dat wordt alleen maar erger tot huilens toe. Dit stopt pas als ik hem eruit haal....hoe graag ik hem ook wil laten liggen...toch kan ik het niet. Soms kan ik hem, zodra hij bij mij ligt te slapen, weer terugleggen en gaat hij slapen. Maar het gebeurt vaker dat het hele riedeltje van voren af aan weer begint tot aan de volgende fles. Dit stopt wel als ik hem in de box leg, vindt hij gewoon gezelliger volgens mij met beetje herrie van de tv om hem heen. Maar persoonlijk wil ik eigenlijk gewoon dat hij rond 19.00 uur tohc op bed ligt.

Na de 2e fles savonds (22.30) valt hij redelijk snel in slaap en kan ik hem zo in zijn bedje liggen en blijft hij slapen meest tot ongeveer 04.30 uur.

Ik vraag me ook wel eens af of je je kind nu al kan verwennen/verpesten met hem uit zijn bedje te halen. Zullen ze dat echt al door hebben op deze leeftijd? (7,5 weken) Ik heb toch meer het idee dat dit pas gaat spelen als ze een paar maanden oud zijn.

Herkenbaar! In slaap vallen overdag als ze wakker in bed wordt gelegd = huilen. 's avonds en 's nachts gaat dit prima. Raar he?

Maar ik moet zeggen, ben wel bezig met haar te laten wennen dat ze zelf ook overdag in slaap moet vallen en het huilen wordt al steeds korter en meer jengelen. Maar nog zeker niet altijd een success story hoor! Weet niet of je ze al kunt verwennen, ik denk het niet, maar gewennen dat zeker wel. Hoe moeilijk ook ik probeer Saar echt even met rust te laten ook al huilt ze. Ik ga na 15 min kijken, aai over bol, dan na 30 min en als het dan niet stopt pak ik haar uit bedje en troost ik haar. Klinkt misschien beetje grof en lang allemaal maar het CB heeft me ook geadviseerd haar even te laten huilen... Wel rete moeilijk en zit met regelmaat ook met brok in de keel haha. Saar ligt ook nog met elk slaapje in bed, de box ga ik pas gebruiken als ze wat langer wakker kan blijven.

Terug
Bovenaan