Of eens een nacht met het lakentje gaan slapen zodat jouw geur er aan zit, moet ook helpen.
Wij hebben ook een slechte inslaper gehad. Poeh... huilen huilen huilen. De eerste maanden werkte dat laten huilen helemaal niet. Het werd daardoor alleen maar erger en hij werd alleen maar onrustiger daarvan. Ik heb m echt wel eens laten huilen, ik werd gek van het constante dragen. Hij viel ook niet op de arm in slaap. Ik ging dan elke tien minuten even troosten. Gelukkig sliep hij na 23 uur wel. De problemen waren er vooral rond 10 uur 's morgens en na 5 uur 's middags.
Pas na 3 maanden kon ik m even laten mekkeren om zichzelf in slaap te huilen. Dan viel in binnen een kwartier in slaap.
Nu heeft ie er eigenlijk nooit geen last meer van. Maar goed hij is nu 7 maanden.
Wel is en blijft hij een slechte slaper overdag. 's Nachts zijn we af en toe ook wel eens in de weer, maar dat is wel normaal geloof ik. Alhoewel onze oudste dochter altijd wel sliep (in mijn herinnering).
Doe waar je je goed bij voelt, maar vergeet niet dat een baby echt kan wennen aan het in slaap vallen in je armen, bij je in bed, aan de borst etc. Verwennen kun je ze niet, maar gewennen wel. Probeer dus wel regelmatig je kindje even te laten huilen, zodat 't in slaap kan vallen. Dit mag maximaal 30 minuten duren... tussendoor mag je best troosten maar laat het wel liggen. Het moet ook de tijd krijgen om lekker in slaap te kunnen vallen. Lukt het na 30 minuten nog niet, dan mag je het best oppakken hoor. Ze zijn nog zo klein en moeten nu al zoveel zelf kunnen. In de baarmoeder werden ze ook constant in slaap gewiegd en waren ze ook steeds dichtbij je... Het is dus een afwennen van heel dicht bij mama zijn en dat kost tijd en tranen. maar ze moeten het leren natuurlijk. Help je kindje er bij, maar laat ook bij momenten je kindje zelf even het probleem oplossen. Soms lukt dat ineens en heb je veel gewonnen.
Succes! Het kost veel tijd en energie zo'n jonge baby... maar geniet nog wel even van het aanhankelijke want ze zijn het zo kwijt hoor.