Inslapen

<p>Ik heb een vraagje over inslapen. Wat is normaal?</p><p>Mijn dochtertje van 9 weken slaapt erg slecht in. Dit maakt het slapen overdag moeilijk. Ze doet er gemiddeld 2 uur over om in te slapen. Ze ligt erg te woelen. (Ze ligt overigens op de buik. Op de rug begint ze te gillen en inbakeren hielp er niets tegen. Ze slaat niet veel met de armen maar ze schopt vooral met de benen) ze is erg actief. Probeer ritme en regelmaat in te bouwen al vanaf 2 weken maar vaak komt ze niet eens aan haar slaap toe en moet ze alweer voeding hebben. Zo lastig... Hoe kan een baby van 9 weken zo moeilijk in slapen. (Nu is ze al 2 uur bezig met in slaap komenn.. Slaapjes vandaag zijn ook mislukt. Ze wil wel slapen maar het lukt haar niet. Ze wil heel de tijd anders liggen)</p>

Slaapt ze sneller bij jou of in de draagzak? Of helpt om te gaan wandelen?Ik snap dat je liever wil dat ze zelf in bed gaat slapen, maar als slapen dan helemaal niet lukt en ze oververmoeid raakt, kom je ook niet verder.Ook heb ik veel positieve verhalen voorbij zien komen over het boek baby in droomritme. Zelf geen ervaring mee, maar wellicht heb je er wat aan.Sterkte!   

Ik had mijn dochter veel in een draagdoek, daarin sliep ze wel goed. En ik leg mijn dochter pas in haar bed als ik zie dat ze echt moe is, anders is het drama. Het boek heb ik idd ook goede dingen over gehoord!

Mijn dochter murmelt/wiebelt ook vaker als ze wil slapen. Ik denk dat het door reflux komt of krampjes of inderdaad door niet liggen hoe ze wil.. (dus eigenlijk heb ik geen idee hoe k het op los ??) ik doe wel nou tegenwoordig als t na 2 uur nog niet gelukt is om in slaap te vallen dan pak k dr bij me en kan ze tenminste wel nog een uurtje slapen voor de volgende voeding. Overdag gaat t nou steeds beter, alleen savonds met de krampjes. (Dan merk k wel of t krampjes zijn) ik kan niet wachten tot dat gezeik over is. (sorry voor Mn taalgebruik) door de krampjes kan k haar niet “Leren” om rond 8/9 uur naar bed te gaan. Had er nu net dus ook weer last van en nu heb ik dr zo ongeveer in slaap op mijn arm zodat ze dadelijk niet oververmoeid drinkt. Na de laatste fles hou ik dr nog een halfuur rechtop en zo valt ze meestal in slaap en dan leg ik dr slapend in bed. Alleen na de laatste fles doe ik dit. Mijn dochtertje is nu 11 weken. Begin nu sinds week 10 beetje ritme in dutjes te zien. 

Mijn dochter van 10 weken heeft precies hetzelfde. Heb haar de afgelopen weken hele dagen in draagzak gehad. Maar vanaf volgende week start ze op de kinderopvang dus begonnen om na het ritme verschonen-fles-spelen haar in bed te leggen. Met wat geluk slaapt ze 3 kwartier maar meestal is het korter of wordt ze om de haverklap wakker. Je blijft naar boven lopen want steeds spuugt ze haar speen uit. Heel frustrerend! Blij als ze beter gaat slapen! Iemand enig idee tot wanneer deze periode ongeveer duurt? 

Bij mij op schoot of in draagzak is zelfde verhaal. Ook veel draaien of wegddommelen voor enkele minuten en dan weer klaarwakker.

Idd @kabeltrui hier vaak uren bezig voor half uurtje slaap en ik moet straks ook weer aan het werk en ben bang dat de oppas niet zoveel geduld heeft met haar en haar daardoor wakker houdt en allerlei andere dingen met haar gaat doenwaardoor ze oververmoeid raakt.

Bij mijn zoontje was juist de ervaring dat hij op de opvang juist goed sliep en we ook door de opvang makkelijker in een ritme qua slaaptijden kwamen. We gaan nu naar kinderopvang i.p.v. Gastouder zoals bij mijn zoontje destijds. Hopelijk gaat het daar ook goed. 

Lastig he, maar volgens mij een erg veel voorkomend baby probleem! 

Heb je het idee dat ze ergens last van heeft? Bijvoorbeeld krampen, reflux, allergie, stijve nek... Misschien kun je eens naar een osteopaat gaan. Die kunnen vaak wel voelen of er iets aan de hand is. 
Onze zoon was ook zo'n moeilijke (in)slaper de eerste weken. Bleek reflux en KMA te zijn en met medicatie en de juiste voeding is dat helemaal onder controle. Mijn ervaring is met slaapproblemen dat er vaak iets is dat ze niet lekker zit. 

Terug
Bovenaan