Instrument?

A

Anoniem

Guest
Rob en ik kennen elkaar van de harmonie. Rob is van het slagwerk
en ik speel klarinet.

Mijn vader speelt hobo

mijn  broer hoorn

en mijn zus ook hobo en allemaal bij de harmonie. Gezellig toch?

Het is dus voor ons logisch dat Ilse later naar de muziekschool gaat en een instrument gaat spelen. We wonen ook nog eens tegenover de muziekschool, dus handig toch?

Ook heel veel vrienden van ons kennen we van de harmonie.

Ik heb van mening dat een instrument bespelen goed is voor de (sociale) ontwikkeling. Je speelt met meerdere mensen (als je in een orkestje zit) en doet activiteiten voor de gemeenschap. Je bent bekend met het verenigingsleven en daar horen leuke en minder leuke dingen bij.

Ilse krijgt uiteraard wel zelf de keuze of ze het wil of niet (geldt eigelijk voor alles), maar als de keuze gemaakt is moet ze ook de consequenties ervan inzien. Wat ik al zei er horen leuke en minder leuke dingen bij. Je hebt er nl mensen bij die dan alleen de leuke dingen meedoen, kan ik eigenlijk niet goed tegen.

Maar wat vinden jullie van het spelen van een instrument? Zullen jullie dit je kleine koter aanbieden om te doen, of niet? En waarom dan wel of niet?

Ik ben benieuwd.

Liefs Jeske

Ps: Een sport vind ik ook belangrijk, dus het is sporten én instrument

Hey,

Wat een muziekale familie zeg. Mijn man speelt gitaar en ik speel basgitaar. Beiden elektrisch. Dean vindt het reuze interessant als één van ons speelt. Of hij later ook een muziekinstrument gaat bespelen weet ik niet. Dat moet 'ie helemaal zelf weten. Mijn man speelde vroeger in een band, maar nu niet meer. We hebben ook niet op les gezeten. Het is gewoon puur voor onszelf. Het maakt ons niet uit hoor. Gitaren genoeg in huis. Mijn man kan ook drummen, maar we hebben geen drumstel; ons huis is te klein.

Hetzelfde geldt trouwens voor sport. Mijn man doet aan krachtsport en heeft vroeger aan rugby gedaan. Ik heb jarenlang getrurnt. We zullen Dean niet verplicht  naar een sportclub sturen, dat mag hij zelf weten. Ik hoop wel dat hij, net als ons, niet van voetbal houdt, hahaha. Is dat wel zo dan zullen we hem elke zaterdag vanaf de kantlijn toejuichen!

Groetjes,
Nelly.

Ja hoor!!
Mijn moeder speelt piano
Mijn vader Gitaar en zingen
Mijn oudste broer Gitaar (acc. en el.) en basgitaar
Mijn middelste broer piano en gitaar
Ik zing en speel een beetje dwarsfluit, piano en gitaar
Mijn zusje zingt, speelt dwarsfluit, en piano
Mijn broertje saxofoon en een beetje gitaar
Mijn man speelt (een beetje) piano

....dus de kans is vrij groot dat Kian ook wel wat gaat doen......

Liefs Nelleke

Zo, wat muzikaal allemaal!
Mijn vriend en ik hebben beide djembe gespeeld (afrikaanse trommels). We zijn beide niet muzikaal opgevoed, maar zijn daar in onze twintiger jaren zelf mee begonnen. De trommels staan nog in de huiskamer, wij spelen zelf bijna nooit meer, maar binnenkort krijgt Julian de leeftijd dat hij op die dingen wil gaan slaan verwacht ik. En dan zullen we ze er vast wel weer bij pakken. Als hij later aangeeft een instrument te willen gaan bespelen, dan zullen we kijken wat de opties zijn. Maar ik merk dat ik zelf sport belangrijker vind, en dat zullen we waarschijnlijk meer gaan stimuleren als dat nodig is.
Maar leuk hoor, die muzikale families!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hier ook een erg muziekale familie,.. teminste mijn kant van de familie dan.

Vader speelt trompet en is dirigent van harmonie en muziekkapel, broer keyboard en zingt ook in band en componeerd muziek voor zijn band en schrijft reveu's, mijn moeder speelt vanalles wat en speelt  samen met mijn vader in een muziekkapel. Ik heb alleen maar teksten geschreven voor de band van mijn broer, bespeel geen instrument.

Mijn vriend speelt piano en hebben er ook een in de kamer staan.
Als we zien dat hij het leuk vind gaan we hem er zeker in stimuleren. Maar ga het hem niet opdringen.

Wij zijn wel erg van de muziek,.. Niet zozeer het bespelen maar wel in huis. Hier staat elke dag een paar uurtjes de radio aan met Kay zijn muziek. Dit varieerd van kabouterplop  muziek  tot en  met klassieke muziek met een sprookjesverteller. Maar zelf ben ik helemaal gek van de muziek van Raimond lap, speciaal gecomponeerd voor baby's, peuters en kleuters.. Veel gedraait ook tijdens de zwangerschap en Kay reageerd er heel erg op! Gelijk lachen en wiebelen, en valt er vaak na een tijdje, door de ontspannende muziek van in slaap.

Muziek is dus binnen dit gezin erg belangrijk..
Maar dat ik graag wil dat hij een instrument gaat leren nou nee,..
Dat mag hij tzt zelf aangeven..

Esmé mv Kay

Ow enne,.. de kinder cd's van  VOF de kunst wordt hier ook grijs gedraait haha,.. helemaal geweldig!

tja, bij ons zal dat dus echt anders gaan. De vanzelfsprekendheid dat er wat gedaan wordt aan muziek of sport ontbreekt hier totaal. Als de kinderen iets willen doen is dat totaal hun keuze, en als ze het dan niet meer leuk vinden houdt het onmiddelijk op. Ik vind dat ontspanning ontspanning moet blijven en absoluut geen verplichting. Kennen jullie die Sire reclame nog van een paar jaar geleden, over die kinderen die van club naar club renden? Vreselijk!!! Ik vind het heel belangrijk dat er ook gewoon lekker gespeeld kan worden met vriendjes, of met papa en mama.

Hier wordt ook niets verplicht hoor.
Ik ben begonnen met muziek omdat iedereen om mij heen dat ook deed. Ik wilde graag meedoen. En het bleek nog leuk te zijn ook. Het werkt gewoon aanstekelijk.
En natuurlijk zal ik hem stimuleren, maar niet tegen zijn wil in.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan