Instrument?

Helemaal met Nelleke eens!
Ik zal het stimuleren, maar als Ilse het niet wil dan houdt het op en dan is het haar keuze.

Maar eenmaal een keuze gemaakt om er wel voor te gaan dan is het wat mij betreft wel het schooljaar afmaken en niet halverwege afhaken. Ilse moet leren dat het allemaal niet vrijblijvend is. Ik heb ook wel eens geen zin om naar mijn werk of naar de training van het volleybal te gaan. Maar is dat een reden om niet  te gaan?

Jeske

Dit spreekt voor zich toch....

Papa is hier de muzikale kant, ik niet hihi.
Hier in huis staat een gitaar (acc en bas), een sintersyzer, een keybord en hij had een piano staan. Bert zn moeder speelt ook gitaar en piano.
En het drumstel staat bij opa en oma, het is een kinderding, maar zowel Yoëll als papa vinden het geweldig.
Als Yoëll een instrument wilt spelen mag hij dat helemaal zelf weten, maar hij zal niet moeten van ons.

Hier nog zo'n muzikaal kluppie:

Ikzelf speel klarinet, dwarsfluit, basgitaar en accordeon en geef ook basgitaarles.
Mijn man speelt piano en (kerk)orgel, geeft pianoles en is dirigent van 4 koren

We hebben elkaar ontmoet op het altaar....hoe romantisch. Ik stond als assistent-dirigent voor een koor waar hij kwam solliciteren als vaste dirigent, we hebben elkaar niet meer losgelaten.

Ik hoop dat Matthijs (nu 11 maanden) in ieder geval ook wat wil gaan doen in de muziek, maar sport is ook okee, ik zal 'm niet dwingen, hoogstens een klein duwtje in de goede richting geven       (hij is nu al weg van zijn FisherPricepiano, staat er hevig swingend achter te spelen...)

Hoi hoi,

Ik speel ook al vanaf de basisschool dwarsfluit en vanaf middelbare school ook saxofoon. Beide ook voor gehad op de muziekschool en met beide in harmonie gespeeld. Ja, 2 harmoniën dus, maar na paar jaartjes werd dit toch wel erg veel, dus eentje weer opgegeven (die met sax). 3 Jaar geleden nog begonnen met schuiftrombone-les. Jeetje, wat is dat moeilijk!! En dat terwijl sax en fluit mij dus errug makkelijk af ging... Toen ik zwanger werd, deze lessen stopgezet en eigenlijk niet meer aan begonnen.
Nu speel ik dus nog in één harmonie fluit en dat is op dit moment ook genoeg.
Als Marly oud genoeg is voor op de muziekschool, wil ik haar daar in ieder geval voor opgeven. Dan kan ze zelf kijken wat ze ermee doet. Vindt ze het leuk, mag ze doorgaan, vindt ze het niks, mag ze  natuurlijk stoppen. Ik wil haar wel de kans geven, dan mag ze zelf bepalen wat ze ermee doet.
(Ik schrijf in ik-vorm, heb dit nog niet zo uitvoering met mijn man besproken, daar hebben we ook nog een paar jaartjes voor. Maar dit is mijn idee voor op dit moment.)
Ik wil me nu wel op gaan geven voor de cursus van groenekruis "muziek op schoot". Dit lijkt me erg leuk. Heeft hier iemand ervaring daarmee?

Groetjes!!

Ik zou ook graag met Ilse muziek op schoot willen doen. Ik heb er ook geen ervaring mee. Ik ben ook benieuwd hoe dat is. Wie weet geef ik mij en Ilse wel gewoon op.

Dus goede vraag: wie heeft er ervaring mee?

Jeske

Terug
Bovenaan