intake gesprek kraamzorg

Hoi meiden,

Net een telefonische intake gesprek gehad met het kraambureau. De standaar dingen werden weer doorgenomen zoals de arbo dingen enz. Ik krijg 45 uur kraamzorg ipv de standaard 49 uur, omdat ik flesvoeding ga geven. Dat was hetzelfde als bij me zoontje. Ik moest vanaf week 36 me matras gaan beschermen en dan moet ook het bed op klossen staan. Ik had aangegeven dat ons bed waarschijnlijk niet op klossen past, maar mocht ook gewoon een extra matras erop doen. Als het maar op 70 cm hoogte kwam. Dus ik haal gewoon een extra matras bij me schoonouders weg, want het is toch alleen maar voor als de kraamverzorgster er is. Verder heb ik aangegeven dat ik graag dezelfde kraamverzorgster wou hebben als me zoontje en daar wordt dan wel rekening mee gehouden.

Nog meer meiden die al een intake hebebn gehad?? En hoeveel uur kraamzorg krijgen jullie??

Liefs marielle 24 weekjes

nee ik heb nog niks gehoord!En beval jij in het ziekenhuis of thuis,want ik had gehoord dat je nu ook klossen onder je bed moet als je niet thuis bevalt,ivb arbowet.
Weet jij dat?
groetjes

Hi, ik krijg in de een intake als ik 7 mnd ben, dus dat duurt nog ff.
Het klopt dat je bed altijd omhoog moet, ook als je in het zh bevalt. Sowieso voor de kraamtijd thuis, maar ook omdat je wellicht toch thuis bevalt wanneer het ineens allemaal heel snel gaat. Ze zullen je dan toch moeten kunnnen onderzoeken.
Slim om het met een matras op te lossen!

Bij de vorige moesten ook met 36 weken het bed op klossen staan, maar mijn man heeft het 's morgens pas gedaan toen we uit het ziekenhuis kwamen.
Nu leggen we dus ook gewoon op het laatste moment het extra matras erop.
Ik had nu een intake en met 36 weken bellen ze nog een keer terug om te kijken hoe het gaat en of er veranderingen zijn.
Bij me zoontje toen ook alleen met 36 weken een intake gesprek gehad, en verder niet. Maar dat was nu allemaal veranderd zei ze.
We gaan nu ook gewoon weer in het ziekenhuis bevallen(als het volgens plan verloopt).

Liefs marielle

ipv klossen kun je ook kratten gebruiken..hadden we bij mijn 1ste zwangerschap gedaan,ik heb er nu al een extra matras opliggen,anders kom ik nu al het bed niet meer uit haha.
ik werdt vorige week gebeld door het kraamzorg bureau en die zeiden dat er rond de 8ste maand iemand langskomt..pff geen zin in hoor!
ik had bij mn 1ste een kennis die de kraamzorg deed,heel lieve dame,maar soms krijg je ook zoon heks! hoop ik dus echt niet,want ik stuur haar gewoon weg!
ook komt dit keer mijn moeder de eerste dagen wat vaker ivm borstvoeding..en zei is 18jaar lang lactatiekundige geweest dus vandaar :)
verder weet ik wel hoe ik een kind moet verzorgen dus ga ik ook geen onnodige kraamzorg betalen hoor!
ik moet ook verplicht in het ziekenhuis bevallen.

liefs kim

ik heb 15 december een telefonische intake.
We zetten een bed in de kamer omdat we boven geen ruimte hebben en geen douche.
we hebben ook een behoorlijke steile trap dus moet ik ook beneden.
klossen haal ik bij icare weg en hoop thuis te mogen bevallen.

Hoi,

Ik heb de intake vorige week donderdag gehad.
Ook ik krijg 45 uur kraamhulp ook omdat ik flesvoeding ga geven.
Verder inderdaad het bed op klossen enzo maar met 8 maanden bellen ze nog een keer.Ik wil in het ziekenhuis bevallen omdat ik dat prettiger vind heb ikbij de eerste ook gedaan

Liefs Zonnetje

zoheej snelle buro;s!!!

ik ben zelf kraamverzorgende en wij bellen pas met 7 maanden!!!
idd bed op klossen is verplicht ivm bed verschonen en de controles die gedaan worden!!

ik krijg 49 uur ivm borstvoeding en vanuit mn eigen kantoor krijg ik 2 of 3 dagen extra was vorige keer ook weet alleen niet of ik er deze keer gebruik van ga maken!!

Terug
Bovenaan