intake kraamzorg thuis?

Bij de CZ krijg je bij de eerste een bezoekje en bij de tweede een telefonisch gesprek. Je kunt ook aangeven dat je nog een huisbezoekje wil, maar dat moet je het zelf betalen.

Vorige alles over de telefoon besproken, net zo makkelijk.

Groetjes,
Nelly.

Hoi

Vandaag een telefoontje gehad van de kraamzorg. Ze komen dinsdag voor een intake. Bij mij komen ze aan huis, maarja het is ook de eerste. (zit ook bij CZ)
De intake zou ongeveer een uur duren, wat wordt er in die tijd dan allemaal besproken??
Ik dacht dat het veel korter zou duren??
Niet dat het uitmaakt, ik had toch al een vrije dag genomen.

Groetjes Natalie

Hoi,

Ik krijg volgende week donderdag mijn intake en ze komen bij mij thuis. Liever had ik dit ook telefonisch maar het is niet anders. Ik ben ook CZ verzekerd en het is mijn derde, dus wat nu het verschil is weet ik ook niet. Ik heb dit niet aangevraagd dus ga ik het ook niet zelf betalen.

Margret

Hoi Margret

Bij mij vertelde ze bij CZ dat het te maken heeft met hoe je verzekerd bent. Als je een hogere aanvullende verzekering hebt dan wordt aan huis betaald, heb je alleen basis dan is de intake meestal telefonisch. Weet niet of het allemaal klopt, want die vrouw beweerde ook bij hoog en laag dat ik maar 10 uur kraamzorg zou krijgen over 3 dagen (wettelijk minimum is 24 uur over 8 dagen) maarja. Ik heb nu indicatie voor 49 uur over 8 dagen, dus we zullen zien wat het wordt.

Groetjes Natalie

Hoi Nathalie,

Af en toe vraag ik me af of ze het allemaal zelf wel weten bij de CZ. En 10 uur is inderdaad toch veel te weinig, fijn dat je nu veel meer uren hebt. Ik moet nog even zien hoeveel uren dat ik krijg, dat zal ik donderdag wel te horen krijgen.

Groetjes Margret

Hoi

Heb   net intake kraamzorg gehad. Ze is een uur bij mij thuis geweest. Wel veel nuttige info gehad. Ze vertelde ook dat omdat mijn bed al vrij hoog is (55 cm) Ik ook alleen een extra matras neer mag leggen voor de controles ed, zodat ik niet telkens zo moeilijk in en uit bed kom. Zolang de hoogte van het matras maar min. 65 a 70 cm wordt. Toch weer een opluchting, zie mezelf al iedere keer van zo'n hoog bed afglijden met mijn bekken. Nu hoeft dat dus alleen als de kraamzorg of vk bezig is met verzorging en controle. Ze zij wel dat het per kraamzorgburo verschilt wat de hoogte moet zijn, bij het andere buro hier in de buurt moet het bed 90 cm zijn!!.
Heb voorlopig een indicatie voor min.  49 uur, hier zou 10 uur bij kunnen komen als ik na de bevalling erge last van mijn bekken heb/houd, dit bepaald de kraamverzorgster.

Al met al ben ik best tevreden. De kraamverzorgster komt elke dag van een uur of 8/9 tot een uur of 3.

Groetjes natalie

hoi hoi,

Bij ons is de eerste keer ook iemand langs geweest, nu heb ik een telefonische intake gehad, was met 10 min. klaar.
Wel gek dat het zoveel scheelt per verzekeraar.
Ik heb indicatie gekregen voor 49 uur dus ben wel tevreden.

xx natascha

Terug
Bovenaan