Intakegesprek kraamcentrum. Advies graag!

Hi meisjes, ik heb een afspraak voor een telefonische intake bij het kraamcentrum (de Waarden). Telefonisch, omdat dit mijn derde zwangerschap is. Dat mijn jongste bijna 9 is maakt niet uit.
Nu zit ik met het volgende. Ik heb een hele vervelende ervaring gehad met de kraamverzorgster die ik de vorige keer had. Ik wil dit echt niet nog eens meemaken, dus ik vind het heel belangrijk dat ik kwijt kan hoe ik de vorige keer heb ervaren en dat ik dit niet nog eens wil. Kan dit in zo'n intake? Wat zijn belangrijke dingen om tijdens een intake te bespreken en hoe bereid ik me het beste voor op dit gesprek? Ik merk, nu ik deze afspraak gemaakt heb, dat de ervaring van de vorige keer toch haast traumatisch is geweest, stom misschien.
Heeft iemand tips. advies?
Thnx x Taraneh

zeker aangeven wat er met die andere kraamverzogrster is gebeurd en als het kan haar naam doorgeven dat je die echt NIET weilt!!!

wij houden daar bij ons kraamburo dus echt rekening mee... als je mensen graag wilt proberen ze dat ook maar die garantie is er echt niet 100% vanwege de wisselende diensten.. maar dat je iemand NIET wilt kan zeker wel

ik ben zelf kraamverzorgende en ik heb ook echt collega ns die ik niet aan mn bed wil en dat geef ik zeker aan.....

verder zal ze het over de uren hebben en de taken die een kraamverzorgende wel en niet mag doen

net wat danielle zegt,gewoon duidelijk maken wat er de vorige keer niet goed ging,dat heb ik ook tijdens m,n intake gedaan het is wel een andere maar toch.
groetjes

Gewoon aangeven wat (of wie) jij echt niet wilt, en dat kan heel goed tijdens zo'n gesprek. Iedere intake is natuurlijk anders, maar tijdens mijn telefonische intake was daar echt genoeg ruimte voor. Sterker nog, ik kon haar altijd bellen.

Wat misschien handig is, is om het allemaal op te schrijven. Wat wil je wel, wat persé niet. Dan heb je het voor jezelf duidelijk, want niemand -ook het kraamburo niet- schiet er wat mee op als jij een nare ervaring hebt!

(En hoezo stom??? Jemig zeg, je hebt net een kindje gekregen, bent hartstikke emotioneel, en in zo'n intieme situatie komt een volkomen vreemde binnenwalsen. Als dat niet goed gaat dan is dat toch ook best traumatisch? Je zit toch een week met zo'n dame in één huis.)

Hoi,

Toevallig heb ik binnenkort ook een telefonische intake gesprek bij de waarden.
Hier ga ik wel aangeven dat ik de vorige kraamverzorgster niet wil hebben.
En voor de rest maak ik me nergens druk over en zie wel wat ze te vragen hebben.

Maar gewoon aangeven, het is tenslotte jullie kraamtijd en die moet voor jou wel prettig zijn.

Thnx voor de reacties. Ik maak idd gewoon een lijstje met dingen die ik wil vragen. Ik hoop dat er ook mogelijkheid is om aan te geven waar het de vorige keer mis is gegaan. Ben benieuwd.
Ik ben ergens bang dat ik iets niet benoem wat later wel belangrijk blijkt te zien, maar we zien wel. x Taraneh

de dingen als van wat een kraamverzorgende van jullie wel en niet mag doen heeft weinig zin om dan te bespreken!! kun je beter doen met de collega die komt!

wij hebben bv vast intake personeel en die komen dus niet bij je thuis!!! dus degene die belt is niet je kraamzorg!!!

en ik zeg altijd als ik bij mensen begin aangeven als er iets is ik probeer met aan jullie aan ter passen maar het klikt of klikt niet en ik bel zelf dan kantoor als ik merk dat het niet klikt(gebeurt gelukkig zelden!!)

het moet een tijd zijn waar je heerlijk op terug kijkt!!!

Ik heb mijn gesprek al gehad (aan huis dan). Maar de dame die bij ons kwam, kan ook onze kraamverzorgster worden.
Zij wilde heel duidelijk van ons weten wat onze wensen waren, hoe ons leven was. Of er dingen waren waar ze rekening mee moesten houden. Het is mijn eerste dus ik kon nog niet aangeven dat ik iemand niet wilde ofzo, maar ze zei heel duidelijk: als jou gevoel niet goed is, direct bellen. Zelfde dag komt er een ander.
Maar inderdaad opschrijven wat je wilt vragen, en vooral zeggen wat je op je hart hebt! Succes, maar het gaat vast goedkomen.

Terug
Bovenaan