Intakegesprek kraamcentrum. Advies graag!

Goed dat je voornemens bent om te vertellen over je nare ervaring. Volgens mij staan de kraamburo's daar best voor open. Zou je niet een ander kraamburo kunnen nemen? Dan weet je zeker dat deze dame niet meer voor je neus staat.

Vergeet door alle emoties niet om ook andere wensen en verlangs kenbaar te maken. Ik wil bv absoluut niet iemand die rookt. Zelfs al is het in de tuin. WIlde bij mijn eerste ook geen stagiare, maar nu we ook een ventje van 2 hebben rondlopen vind ik dat geloof ik niet zo erg.

Heel veel succes meis, want zo te lezen heb je echt iets heel vervelends meegemaakt.

Groetjes, Marijne

Bedankt voor de tips! Een ander kraambureau is niet handig, omdat die van verder moeten komen. Het is op zich een bureau wat goed bekend staat. Ik heb me voor ik met aanmeldde er van laten verzekeren dat ik kon aangeven dat ik haar neit wilde en dat kan gelukkig. De niet-rookvraag is ook een goeie tip trouwens.. Schrijf 'm gelijk op!
Ik had samen met het onmens ook een stagaire. Een hele lieve meid, die dankzij madam overwoog de kraam niet in te gaan. Ze was echt geschikt en ik kreeg naderhand een brief van haar, waarin ze mij bedankte voor de steun aan haar. Bizar toch? Maargoed. Ik maak een goede lijst met vragen en zal goed aangeven waar het voor mij mis gegaan is de vorige keer.
Danielle, fijn om ook wat te horen van een deskundige ;-).
x Taraneh

dat is wel een takkemens geweest zeg als ze al zoooo tegen der stagiaire is ingegaan...

jammer dat je niet meteen gebeld hebt ik druk dat mensen altijd op het hart !! niet iedereen kan met elkaar klikken dat is nu eenmaal zo maar om daardoor je kraamtijd te laten verpesten echt vervelend om te horen!!!
ik zelf probeer het voor de mensen altijd zo leuk en aangenaam mogelijk te maken ik pas me aan aan de mensen en hoop gewaardeerd te worden en van dit soorrt berichten baal ik dan dat 1 "collega" het zo kan verpesten voor mensen... en dan ken ik der niet eens!!!

probeer het echt zo eerlijk mogelijk aan te geven zowel aan de intaker als aan de collega die komt!! dan houden ze er echt wel rekening mee wij krijgen vaak wel alle nodige info als we naar de mensen gaan maar goed we werken allemaal van huis uit (ook de intakers en de planners van kantoor) en kan weleens iets vergeten worden door te geven.....

liefs

dat is wel een takkemens geweest zeg als ze al zoooo tegen der stagiaire is ingegaan...

jammer dat je niet meteen gebeld hebt ik druk dat mensen altijd op het hart !! niet iedereen kan met elkaar klikken dat is nu eenmaal zo maar om daardoor je kraamtijd te laten verpesten echt vervelend om te horen!!!
ik zelf probeer het voor de mensen altijd zo leuk en aangenaam mogelijk te maken ik pas me aan aan de mensen en hoop gewaardeerd te worden en van dit soorrt berichten baal ik dan dat 1 "collega" het zo kan verpesten voor mensen... en dan ken ik der niet eens!!!

probeer het echt zo eerlijk mogelijk aan te geven zowel aan de intaker als aan de collega die komt!! dan houden ze er echt wel rekening mee wij krijgen vaak wel alle nodige info als we naar de mensen gaan maar goed we werken allemaal van huis uit (ook de intakers en de planners van kantoor) en kan weleens iets vergeten worden door te geven.....

liefs

Jammer dat jij niet kan komen kramen ;-). Je stelt me wel gerust. De meeste kraamverzorsters werken denk ik vanuit die instelling, waarom zou je de kraam anders ingaan.. Ik heb het toendertijd veel te veel over me heen laten komen. Ik was fysiek heel slecht vanwegen mijn bekken en mijn relatie was niet geweldig. De periode daarna heb ik het eigenlijk laten zitten. Inmiddels ben ik wijzer en wat assertiever, dus zal nu zeker aangeven al het niet klikt. Heb het met de verloskundige ook besproken. Tijdens de bevalling liever geen kraamverzorster, iig niet opvallend aanwezig. Mijn bevalling is de vorige keer minder goed verlopen door haar storende aanwezigheid. Gebeurt niet meer.. Ik had recht op extra dagen ivm mijn gezondheid toen. Heb die toen geweigerd en de vlag uitgestoken toen ze weg was. Voordeel: het kan alleen maar beter! ;-)
x Taraneh

als je niet voor andere mensen wilt zorgen met liefde en plezier moet je de zorg niet ingaan welke zorg dan ook!!!!

echt vervelend dat je wrs net iemand gehad heeft die der week niet had ofzo of gewoon niet geschikt is voor dit werk!!!

en een kraamverzorgende moet bij een bevalling zo onopvallend mogelijk aanwezig zijn en zeker niet op de voorgrond!!!!! we zijn er als assistente van de verloskundige en niet om alle aandacht te krijgen....

meis overleg het straks goed met je kraamverzorgende ook heel goed dat je vk er ook vanaf weet die zal het ook zeker in de gaten houden (vk kennende...) en hopelijk krijg je deze keer echt een super kraamtijd waar je met super veel plezier op terug kijkt!!!
tis je zeker gegund alle meiden natuurlijk maar na zo;n ervaring net iets meer!!!!!

liefs danielle

Terug
Bovenaan