Invloed op doorslapen baby?

<p>Ben benieuwd wat jullie ervaring is....</p><p>Maakt het iets uit hoe laat je de laatste voeding geeft, hoe veel he geeft, wat het bedritueel is, of he baby wel of niet wakker maakt voor late voeding etc. etc.</p><p>Mijn oudste zoon sliep vrij snel door, maar dat was volgens mij echt gewoon puur "geluk" hebben. De jongste van nu 7 weken komt gewoon voor 1 voeding in de nacht. Loop soms alleen een beetje te dubben wat handig tijdstip is voor late voeding, omdat ik zelf altijd graag vroeg onder de wol kruip.</p><p> </p>

Bij ons maakte dat allemaal niet uit. wel geprobeerd, maar zonder succes. Dus ik heb tot de 4 maanden maar volledig op verzoek gevoed. Ik kroop ook graag op tijd erin en zag wel hoe laat hij zich melde. 
Nu is hij 4 maanden en nu heeft het wél zin. Ik 'droomvoed' hem om half 11 en dan komt hij pas tegen half 4 weer. Ik denk dat hij er eerder gewoon nog niet aan toe was ofzo

Ik maak mijn dochter van 4.5 maand iig nooit meer wakker voor een fles want daar wordt ze alleen maar boos van. Nu slaapt ze sinds 19.30 maar soms is het ook wel iets eerder of later. Doorslapen doet ze eigenlijk nooit, maar vnv heeft ze voor t eerst een fles kunstvoeding gehad dus ik ben benieuwd of dit haar langer verzadigd houdt en of ze langer zal slapen.. ik heb wel gelezen dat je er weinig invloed op hebt..

Kunstvoeding hebben wij ook geprobeerd, hij dronk 165cc! Dus we waren heel hoopvol, maar nee hoor, kwam gewoon 3,5 uur later weer haha.

Vertrouw erop dat je baby zelf aangeeft of hij/zij voeding nodig heeft of niet.. vaak word er van alles geprobeerd om baby's door te laten slapen, maar het is eigenlijk heel normaal dat ze ook s nachts voor voeding komen. Je kleintje slaapt vanzelf een keer door als hij of zij eraan toe is. Iedere baby doet dat op z'n eigen tijd.. 

Hier om 23.00 uur de laatste voeding... maakt niet uit hoeveel ze drinkt.... en dan tussen 3 en 4 weer.... vermoeiend voor de mama ja maar helaas niks aan te doen..... verlang naar de tijd dat we allemaal weer heerlijk kunnen doorslapen! 

Mijn beide kinderen altijd op verzoek gevoed, beide borstvoeding. Mijn zoontje sliep door na 6 weken. Mijn dochter is nu 9 maanden en slaapt nog niet door. Zijn gewoon 2 totaal verschillende kinderen. 

[quote quote=10180387]Hier om 23.00 uur de laatste voeding… maakt niet uit hoeveel ze drinkt…. en dan tussen 3 en 4 weer…. vermoeiend voor de mama ja maar helaas niks aan te doen….. verlang naar de tijd dat we allemaal weer heerlijk kunnen doorslapen![/quote]
Ahh ja herinner me vam de oudste dat alles voor mij gevoelsmatig een stuk makkelijker werd, als je zelf gewoon weer een beetje normale nachtrust hebt! Kan ook niet wachten ;) al weet ik dat voorlopig nog met een nachtvoeding zitten heel normaal is.

Terug
Bovenaan