Invloed op doorslapen baby?

Helaas kun je er weinig aan doen, doorslapen gaat vanzelf gebeuren.  Bij de een duurt dat alleen langer als bij de ander. Mijn dochter kreeg met 7 weken rond 23.00 laatste voeding en kwam dan tussen 4.00-5.00. Van de ene op de andere dag sliep ze door. Had niks anders gedaan. Dit was rond 9 weken en nu met ruim 24 weken slaapt ze nog steeds door. 
Zou wel een bedritueel aanhouden,  zodat hij leert wanneer het bedtijd is. Snap dat je zelf graag optijd naar bed wilt dus dan moet je gewoon gaan uitproberen wat voor jullie werkt. Evt wekker zetten voor de late voeding. 

Wij deden altijd zelfde bed ritueel. Beneden verschonen, naar boven, slaapzak aan, flesje en dan slapen. Met 2 maanden sliep hij van de een op de andere dag door en doet dat met 28 weken nog steeds. Het is geluk hebben maar we hebben nooit iets veranderd en ineens sliep hij door

Ik denk dat je er niet echt invloed op hebt. Onze zoon sliep met 2 maanden meestal wel door van de late fles om 23 uur tot een uur of 6. Die 6 uur slaap achter elkaar voor mij voelde echt hemels na alle gebroken nachten. Hij is nu 4,5 maand en slaapt van de late fles rond half 11 tot een uur of 7.
Het enige wat wij altijd gedaan hebben, is hem 's avonds (en in 't begin rond 1 uur 's nachts) wakker maken voor z'n flesje. Na 1-en (en nu na 23 uur) lieten we hem zelf komen. Op die manier hoopten we dat hij z'n lange ruk slaap niet 's avonds al zou pakken, plus ik het heel vervelend vond om bijv. Rond 3 uur 's nachts wakker te worden van een hongerige, brullende baby. Dan liever mijn wekker ;) voor de fles van half 11 maken we 'm nog steeds wakker. Verder hoogden we altijd als eerst de laatste fles op. Hij krijgt nu nog steeds een grotere, laatste fles en die gaat er altijd helemaal in, dus hij heeft 'm nog wel nodig. 

Terug
Bovenaan