invriezen?

In elk geval gaan smaak en kwaliteit erg achteruit bij invriezen en dat heeft te maken met de manier waarop het fruit en de groente in die potjes bewerkt zijn. Zo heb je bijvoorbeeld enorm verlies aan smaak en aan vitamines.

Als je zelfmaakt en invriest mag je het ook niet na ontdooien nog een keer invriezen, zo moet je het bij die potjes ook zien. Als ze open zijn moeten ze binnen een uur op, of als je er wat uitschept en de rest in de koelkast zet, binnen 24 uur op zijn. Een potje waar je hapjes uit gegeven hebt, dus waar het lepeltje van je kinds mond in geweest is, mag je niet meer bewaren i.v.m. bederf.
 
Als je de fruithap die je zelf gemaakt hebt ingevroren hebt, hoe laten ullie ze dan weer ontdooien?? Domme vraag misschien, maar wat is t handigst, magnetron, de avond ervoor vast in de koelkast of gewoon op t aanrecht laten ontdooien??

Ben van de week ff fanatiek met allerlei soorten fruit in de weer geweest en nu liggen er vele potjes in de vriezer, maar ze moeten er natuurlijk ook weer uit...

grtjs!
 
Ik haal het meestal de avond ervoor eruit en zet het dan in de koelkast.
Met de groente doe ik dit meestal ook, maar vergeet het ook weleens. Dan zet ik het bevroren in de flessenwarmer ideaal, binnen 5minuutjes opgewarmd.
 
hoihoi,
misschien een goede tip.
ik maakte mijn fruit hapjes altijd vers (naar mijn idee toch veel lekkerder maar dat is ieder voor zich hoor hihi)
dan maakte ik een grote portie en die deed ik dan in een ijsblokjes vorm. op deze manier vroor ik het in en kon ik heel makkelijk een portie pakken. wat ik nodig had haalde ik de avond ervoor eruit en zette ik in de koelkast of ik haalde het er een uur van te voren uit en zette het op kamer temp. ideaal en als ze grote porties aan kunnen kan je lekker fruitsmaakjes mengen. gewoon verschillende blokjes fruit pakken.
als het eenmaal bevroren was deed ik het in diepvrieszakjes en schreef ik de datum erop (uh en inhoud hihi) weet je altijd op het nog goed is (je kan het geloof ik een maand bewaren maar ik deed het nooit langer dan 2 weken)

succes er mee
 
Terug
Bovenaan