Inwendig onderzoek?!!!

Hoiiiiiiiii allemaal...

Ben vandaag 37 weken en 4 dagen zwanger. De verloskundige had mij doorverwezen naar de gyn... om een echo te laten maken om te kijken waarom mijn baby nog niet is ingedaald. Het is voor mij de eerste, en meestal dalen de baby's bij een eerste zwangerschap wel in, vroeg voor de bevalling....

De gyn verwachte dat het een vorse baby is (whaaaahw) toch wel boven het gemiddelde... dus dat zal dan wel 7 a 8 pond zijn. Hij kon niet zeggen of mijn bekken te nauw is, hij zei dat dat pas te merken was, tijdens de bevalling. Hij zei: "het kan erger" tjah een beetje vaag, hij zal wel bedoelen, dat het meevalt, en dat er tot nu toe geen reden is om in het ziekenhuis te bevallen (denk ik). En toen zei hij ineens... nu wil ik nog even inwendig onderzoek doen. Ik dacht o jeej... maar het viel wel mee... prettig is anders, hij zei tegen me... het kan even pijnlijk zijn, maar dat moet nu eenmaal even. Het was een branderig gevoel, naar mijn idee ging hij best ver naar binnen, en wat ik dus niet gevraagd heb, is waarom hij dat inwendig onderzoek heeft gedaan. Ik vroeg mij dus ook af, of hier misschien meer vrouwen zijn, die dit herkennen. Zou hij mij misschien een beetje gestript hebben? Hij zei dat het goed mogelijk was, dat ik vandaag wat bloed zou verliezen (tot nu toe nog niets ontdekt). Ik hoop maar dat de boel daaronder een beetje is opgerekt, zodat ik nie meer zo lang hoef te wachten hahahaha.... Maar heeft iemand enig idee waar dat inwendig onderzoek voor nodig zou zijn? Nouja, als niemand het weet, dan vraag ik het volgende week aan de verloskundige.

Liefs José............!!!!!!!

Hoi hoi,

bij mij hebben ze pas ook een inwendig onderzoek gedaan.
Ik was ziek, had heel de nacht overgegeven en diaree gehad en ben uiteindelijk via spoed binnengegaan in't ziekenhuis.
Had regelmatige weeën en om die reden wilden ze ook eens inwendig onderzoek of ik eventueel al opening had. Is een heel normaal onderzoek naar het einde toe.
Het feit dat de gynaecoloog of vroedvrouw zo ver in je moet gaan, is een teken dat alles goed is, bij mij moest ze ook heel ver in mij gaan om te voelen hoe het stond.
Baarmoederhals wordt wel weker, maar is normaal dat het nog ver zit. Dit hebben ze mij althans verteld.

Ik vond het best pijnlijk wanneer ze met haar hele hand in mij ging om te voelen hoe ver het stond. brrr... maar dit zou niet het geval zijn wanneer ik echt zou moeten bevallen, dan zou het minder pijnlijk zijn, aangezien ze dan niet zover in je moeten gaan.

Spannend allemaal seg, wanneer zou het beginne??

Liefs,
van ons...

Ik vraag me nu al een hele tijd af wat stripen eigelijk precies is.
Hier spreken ze nooit over stripen....
Is dit een term die ze alleen in Nederland gebruiken ofwat?
Ik heb het al zo vaak gelezen ondertussen dat ik toch wel eens wil weten wat hiermee precies bedoeld wordt.

hehe... alvast mercikes e

Liefs,
van ons...

heeeeeeeeeey...

Als ik het goed heb begrepen... is strippen, het oprekken van de baarmoedermond?! Zoiets... mijn moeder heeft het bij alle drie kinderen gehad.. om de bevalling op te wekken... en bij haar was het niet pijnlijk. Maar mijn schoonzus heeft het ook gehad en die zei duidelijk... dat is pijnlijk! Tjah dan moet je dat toch eerst zelf ervaren. Maar ik dacht, dit inwendig onderzoek was ook niet bepaald pijnloos... dus ik dacht, misschien heeft hij de boel wel een beetje opgerekt? En als hij al zegt dat het kan zijn dat ik wat druppeltjes bloed verlies, dan moet hij toch wel zoiets gedaan hebben... dacht ik zo.

En nu hoorde ik laatst ook van iemand, dat wanneer de baby met 40 weken nog niet is geboren, je zowiezo gestript word. Ik weet niet of dit zo is hoor...

Ik loop nu twee dagen met een flinke verkoudheid, snachts heb ik het heel warm... koorts denk ik, neus, keel, bah... het gaat hier echt enorm rond! Dus ik hoop eigenlijk maar dat de bevalling nu nog eventjes op zich laat wachten!!! Ik heb er nu echt even geen zin in. Maarja... als het komt, dan komt het he! Ik las net op een ander forum, dat koorts de weeen kan "opwekken" of in iedergeval kan doorzetten. hmmmmm laten we hopen dat ze gelijk hebben (maarja van de andere kant, liever nu even niet!) hahaha... Hoe ver ben jij eigenlijk Febeke? Ik zag dat je al vaker had gereageerd op mijn vragen... leuk hoor! Ik moet nog wachten tot 24 december... pffffffffffffffffffffffffff heb echt geen zin meer, maarja nog eventjes doorzetten dan maar!!!!!

Liefs José!

Strippen betekent dat de vk of gyn ruimte probeert te maken tussen de baarmoedermond en de vliezen. Het schijnt dat daardoor er een hormoon vrijkomt die mogelijk de bevalling op gang helpt.

Wat ontzettend spannend he allemaal! Ik ben zo beniewd wie nu de volgende is.

Bij mijn eerste (die bijna 9 pond was) heb ik mij trouwens nooit laten strippen, ik wilde dat zelf niet.
Hij was trouwens met 36 weken wel keurig ingedaald, maar met 40 weken was hij er mooi weer uit! Tijdens de bevalling bleef de ontsluiting uiteindelijk hangen op 7 cm, omdat hij er niet doorpaste en ben ik bevallen met een ks.

Nu gaan ze dan ook proberen met 38 weken mijn vliezen te breken, maar ja eerst maar kijken of er ruimte is om dat te doen, want volgens mij moet je dan wel enige ontsluiting al hebben zegmaar......

Succes allemaal!!

gr mama vna MD

hoi hoi dames

bij mijn zoontje ben ik vorig jaar gestript  ik was indd over de 40 weken
in de hoop de bevalling een duwtje te geven strippen ze je dan

het houd in   de verloskundige gaat zowiezo met 2 vinger naar binnen en gaat langst je baarmoeder mond   dit rekt het een beetje op + er komt een soort stof vrij die dus hopelijk je weeen op gang gaan brengen

meestal wordt verwacht als je bent gestipt dat er iets gebeurt binnen 2 a 3 dagen   zoniet dan heeft het niet geholpen   je kan dan wel vragen of ze het nog een keer later kan doen

ik ben in totaal 3 keer gestript de 1 keer was totaal niet pijnlijk maar de 2 en 3 keer voelde het wat naar aan   maar dat is ieder voor zich     je moet je ook goed ontspannen
ik be pas met 41 weken en 5 dagen bevallen   dus of het bij mij door het strippen kwam of   dat mijn kereltje gewoon dacht nou ga ik toch wel ess komen   weet ik niet was ook helemaal op het einde

maar nu weet je dus wat strippen inhoud   je mag er gerust bij je verloskunige om vragen     ik geloof dat het tegewoordig strippen heet vroeger was het toucheren geloof ik als ik het goed begrepen heb

groetjes soraya moeder van justin anderhalf en 37,5 week zwanger van onze dochter

Heej hallo,

Strippen, klinkt heel sexy maar is het niet hahaha
Ik heb er zelf om gevraagd afgelopen dinsdag, mijn laatste controle voor de uitgerekende datum (gisteren 5 dec).
Hier een copie van www.babyinfo.nl over strippen:

Strippen Een tweede methode om de weeën op te wekken staat bekend als het strippen van de baarmoedermond. Dit houdt in dat de verloskundige of de gynaecoloog met de vingers je vruchtvliezen een beetje loswoelt. Ook daarmee wordt de aanmaak van prostaglandine gestimuleerd. In sommige gevallen breken je vliezen tijdens het strippen. Het is trouwens een methode die behoorlijk pijn kan doen. Je kunt naderhand ook wat bloed  verliezen. Net als vrijen heeft strippen alleen zin in de periode dat de bevalling toch al op gang zou moeten komen.

Bij mij gaan ze a.s. woensdag, als ik precies 41 weken ben, strippen.
Het verhoogd de kans op een thuis bevalling, want inleiden komt nu steeds dichterbij en dat wil ik helemaal niet!
Ik hoop natuurlijk dat ons menneke gewoon morgen komt of overmorgen ofzo, maar hoop stiekem dat strippen ook niet nodig is.

Succes iedereen!

x Yvon

http://www.babykosten.beebiesite.nl
http://www.babyopkomst.nl/dagboek/~Yvon24

Hoi hoi,

Vandaag ben ik uitgerekend van ons 2e kindje, maar tot op heden niets......
Volgende week woensdag willen ze mij waarschijnlijk ook gaan strippen, ben dan op 2 dagen na 41 weken.
Hoop dat er dan iets snel gebeurt want heb veel pijn in rug en bekken.
Ook ben ik gewoon vreselijk nieuwsgierig naar ons dochtertje.

Succes allemaal met de naderende bevalling!!

Liefs Linda, mamma van Nigel en 40 weken zwanger van een dochter

Terug
Bovenaan