inwendige echo

A

Anoniem

Guest
hoi, hoi
Ben hier net een beetje aan het rondlezen en zie ik ineens dat een termijnecho een inwendige is.....
ik weet dus ook niet hoe lang ik zwanger ben dus waarschijnlijk krijg ik er ook een.
maarre hoe gaat dat?
doet dat zeer en gebeurt dat bij de verloskundige of bij de huisarts?
hoop dat iemand er ervaring mee heeft want ik vind het niet echt een fijn idee.. xxx  

Hoi Mar,

Ik weet niet of de termijnecho inwendig is, maar ik heb er inmiddels al honderduizend gehad (voor mijn gevoel dan) omdat ik in de MM zit.
Het stelt weinig voor, alleen lig je er niet zo charmant bij met je benen in de beugels (...).
Er wordt een camera op een staaf met glijmiddel naar binnen gebracht. Doet geen zeer, maar lekker is anders.
Maak je er niet te druk om het valt allemaal wel mee.

Groetjes Aslan

Hoi,

Ik kan alleen maar net als Aslan zeggen dat het allemaal wel mee valt. Het apparaat is een soort staaf waarover ze een soort condoom schuiven. Daarop doen ze flink wat glijmiddel. Jij ligt met je benen in die beugels, en de gyn of vk brengt hem voorzichtig in. Het is een raar, maar niet pijnlijk gevoel. Wel krijg je mooie beelden bij een vroege zwangerschap. Uitwendig is het allemaal pas rond 10 weken goed zichtbaar te maken.
Dus maak je niet druk, en ga er met een gerust hart heen.

Groetjes, Kat

hoi,

ik  heb een inwendige echo bij de gyn  gehad.
het was geen termijn echo, volgens mij krijg je die gewoon uitwendig.
bij deed het ook geen pijn het is wel een raar gevoel.
en met je benen zo open liggen voor de gyn is niet echt leuk, maar als je aan het bevallen bent moet dat ook.

gr henny, mama van ilse 14 maanden, en verwacht een kerstkindje

Een termijnecho is meestal een inwendige echo. Was in ieder geval bij mij zo. Ik ben vorig jaar 22 september naar het ziekenhuis geweest voor de termijnecho en via de gewone echo was het niet te zien. Daarom pakte zij de staaf en bracht daar een hoes om heen aan, deed er wat glijmiddel op en bracht hem in. Het is ff een raar gevoel, maar zodra je de beelden ziet merk je er niks meer van. Uit de echo bleek toen dat ik 9 weken zwanger was. Vandaar dat die uitwendig niet te zien was. Ik ben inmiddels bevallen van een gezonde zoon.

Groetjes Jaccie (moeder van Harley 30-03-2006)

Ik heb vorige week een termijnecho gehad en dat was een uitwendige echo (bij mijn eerste zwangerschap idem). De termijnecho kwam op 7,5 tot 8 weken zwangerschap en daarom krijg ik 23 mei nog een uitwendige termijnecho, zodat ze wat exacter kunnen vaststellen hoelang ik zwanger ben. Een termijnecho is dus ook vaak een uitwendige echo.

Een termijnecho is niet altijd inwendig!!! Bij mijn beide zwangerschappen is het uitwendig gegaan. Ik heb nog nooit een inwendige echo gehad. Bij mijn eerste kreeg ik een uitwendige echo met 8 weken en bij de tweede met 10 weken. Het waren allebij hele mooie en duidelijke beelden.

Groetjes,Ris

ik heb met 10 weken zwangerschap een termijn echo gehad en die was eerst uitwendig en drna inwendig.
stelt niks voor hoor dus doet echt geen pijn zelfs geen klein beetje....
t voordeel van inwendig is datz e alles beter kunnen zien in dat stadium rond 10 weken
ben nu 13 weken en mag over 7 weken een 20 weken echo laten maken...
succes meid en alsnog van harte gefeliciteerd
groetjes bianca
13 weken zwanger 4e kindje

Terug
Bovenaan