Inwendige echo

hallo,

ik heb in deze zwangerschap met 6 en 7 weken ook een inwendige echo gehad en ik vond het niet zo prettig, dat kwam niet door dat ding maar doordat ik in die beugels moest liggen, voelde me ongemakkelijk.
ik raad je aan om als ze dat echoding ( wat op een penis met een condoom lijkt   hahaha) naar binnen brengen om druk te geven, alsof je moet plassen dus.
dan zal het geen pijn doen. waarschijnlijk zullen ze dat ook tegen je zeggen dat je druk moet geven maar mochten ze dat niet zeggen dan weet je dat in ieder geval.
succes,

groetjes Miranda 28+1

Hallo meiden,

Allemaal erg bedankt voor jullie reacties.
Zo te lezen hebben jullie verschillende ervaringen hiermee gehad. Maar ik weet in ieder geval een beetje meer.
Ook bedankt voor de tips!

Liefs,
JWW

hoi JWW,

Nee hoor, niet erg een inwendige echo. Het idee is idd niet zo prettig. Maar die gyneacologen doen dit dagelijks, dus daar hoef je je al geen zorgen over te maken.

Ik heb meerdere inwendige echo's gehad en het valt echt reuze mee. Je voelt je een beetje genant met je benen in de "steigers" zeg maar....

Tis zo leuk om je kleintje te bekijken op beeld!
Succes,

groetjes  Sandra
20 wkn en 1 dag

Hoi,

Ik vind het volledig pijnloos en schaam me absoluut niet bij dit soort zaken. Bij de bevalling  staan er nog meer mensen om je bed (in het ziekenhuis zeker, ik had erop een gegeven ogenblik eens stuk of 8 omheen) en is het zicht nog minder  fraai.  Het is hun dagelijks werk om vrouwen in deze positie te zien.

Groetjes en geniet van de echo, daar kom je voor!
Ingeborg

Hoi, ik heb met 9 , met 10 en onlangs  met 26  weken een inwendige echo gehad.  

Zorg dat je blaas goed leeg is, integenstelling met een normale echo waar ze vaak een  volle blaas willen. Bij die van 10 weken moest ik eerst weer gaan plassen en toen nog een keer, dat is natuurlijk een beetje irritant.

Bij die van laatst (26wkn) was mn blaas ook vol en omdat ik intussen toch niet zoveel ruimte heb voelde ik het toen wel,  als een scherpe pijn alsof ze tegen mn baarmoedermond aankwam maar dat kan bijna niet want ze gaan niet diep.

nadat ik had geplast was het ook weer geheel pijnloos.  

je moet je wel even er aan over geven: dus ontspannen  en dat van die druk naar buiten had ik niet noduig maar kan inderdaad het vermakkelijken als je gespannen zou zijn!

verder is het leuk want inderdaad ligt het vruchtje vaak nog te laag en achter het schaambeen in die beginfase. maar met zo'n inwendige echo zie je ook met 9 weken al alles kloppen en beetje bewegen! Met 10 weken zag ik hem echt met zn armpjes en beentjes op en neer spartelen, was zoooooooo schattig!

succes er maar mee en ik hoop dat alles ok is, vast wel!

groetjes v mm 27+4

Terug
Bovenaan