Irritant

A

Anoniem

Guest
Hi allemaal.

Ik wordt niet goed van m'n lijf!
Normaal (toen ik de pil slikte) had ik nooit ergens last van.

Nu (ik ben dus sinds 2 weken gestopt!) heb ik iedere dag wel krampjes in mijn buik. Nooit gehad!

Ik weet dat m'n lichaam nu weer allemaal dingen zelf op gang moet brengen en dat het dat wel zal zijn maar ik wordt er niet goed van.
Het is verschrikkelijk irritant omdat ik steeds denk HE ZOU IK M'N EISPRONG VOELEN.

En tegelijk ben ik juist bang dat het nog wel een maand of 4 duurt voordat dat op gang komt.

Heel irritant dus.
Nou dat wilde ik weer ff kwijt.

Groetjes Bieb.

He Bieb,

Inderdaad mega-irritant!
Moet zeggen dat sinds ik gestopt ben met de pil (november 03) ik ook niet meer snap hoe mijn ongi in elkaar steekt. Met de pil was ik namelijk echt heel stipt.

De verwarring is echter erger geworden sinds we helemaal serieus aan het klussen zijn geslagen.
Snap er ook niets meer van...

Laten we maar proberen het hoofd koel te houden. Dat is namelijk de enige remedie!

Groetjes,
Roos

Hi Roos,

Eigenlijk moeten we wat minder op ons lichaam letten, dan voelen we vast ook minder.

Misschien gaat me dat over een paar maanden lukken (hoop niet dat ik zo lang hoef te wachten natuurlijk!)

Maar nu ben ik er nog veel te veel mee bezig. Is helemaal verkeerd. Dat weet ik.

Ik zie dat je in november gestopt bent met de pil, ben je dan ook al echt een jaar aan het proberen zwanger te raken?
Of ben je onlangs pas echt aan het klussen geslagen?

Kwam jou ongi gewoon snel weer op gang na het stoppen??

Bedankt voor je reactie.
Groetjes
Bieb.

Hoi Bieb,

Je hebt helemaal gelijk. Stoppen met alles analyseren maakt het een stuk makkelijker.

Vorig jaar gestopt met de pil omdat we in Afrika op huwlijksreis waren. Moesten toen malariatabletten slikken en die beïnvloeden de pilwerking. Dacht toen van nou dan stop ik gewoon - gezien onze kinderwens. Nadat we terug waren moesten we nog 1 maand malariatabletten slikken en daarna mag je eigenlijk ruim 3 maanden niet zwanger worden vanwege evt invloeden van de malariatabletten (is echt troep). Vanaf april mochten we dus pas van bil om het maar zo te zeggen.

Zit nu (vanaf april gerekend) in de 6e ronde en maand natuurlijk. Het voelt echter al veel langer omdat we dit hele jaar al wel mee bezig zijn in gedachten.

Mijn ongi kwam overigens direct op gang en ik had na een paar maanden het idee dat het was zoals ik gewend was met de pil. Was met pil altijd zeer regelmatig. Wist precies wanneer het kwam. De afgelopen twee maanden kan ik van mijn ongi eigenlijk niets maken. Misschien inderdaad wel omdat ik er teveel mee bezig ben. Deze maand ook zo vreemd. Maar twee daagjes en vandaag niets meer.

Succes en hoop dat je ongi snel en begrijpelijk op gang komt. Maar...zwanger raken kan altijd, zelfs in de 1e maand na het stoppen. Het is echter beter om je lichaam even zijn eigen ritme te laten krijgen en een maandje of twee te wachten.

Tot spreeks,
Roos

Hai Bieb en Roos,

Zit nu in tweede ronde en merk nu echt goed wat er veranderd is sinds het stoppen met de pil.

M'n huid is echt supervet, maar de puistjes zijn minder, wel veel meer meeeters en kleine bultjes.

Je voelt inderdaad meer in je buik. Gisteren had ik zo'n maagpijn/buikpijn dat ik niet kon lopen en staan van de pijn. Komt m'n man nonchalant uit de hoek "oh, last van een eisprongetje?" :) Ik denk dat het kwam omdat ik de hele dag bijna niks gegeten had, maar vorige maand had ik het inderdaad ook. Volgende maand ga ik eens kijken of ik het dan weer heb, mocht het zo zijn dan voel ik toch mijn eisprong en niet zo'n beetje ook! ;-)

Roos: Terwijl je de pil slikt heb je geen echte menstruatie, dus het zegt helemaal niets helaas. Met de pil ben je altijd stipt, wat de verwarring en onzekerheid na het stoppen wel weer groter maakt. Ik had de 1e maand een cyclus van 32 dagen en ben benieuwd naar deze maand. We hebben helaas niet echt kunnen klussen, (tenzij ik deze maand een cyclus van 28 heb!) dus denk dat het er deze maand niet inzit.

Lekker he om je frustraties kwijt te kunnen hier en herkenning te vinden.

Bieb: succes met klussen!

Groetjes,
Jade

Hi Roos en Jade

ROOS: wat toevallig. Ik ben in mei op huwelijksreis naar Kenia geweest!!! Was geweldig! Daar hebben we ook malaria tabletten voor gehad. Maar niet de hele zware. Wij hadden malerone en dan kan je na een maand al weer "klussen". Ik heb gevraagd ofdat die pillen invloed hadden op DE pil en dat was niet zo is mij toen verteld dus daar ben ik ook gewoon van uit gegaan... (hi hi wie weet ben ik al 3 mnd zwanger!!)

Waar ben jij geweest in Afrika? Het is echt geweldig he daar!!

JADE: Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met buikpijn/kramp. Ik vind het zo raar. Wil er niet te veel op letten maar probeer dat maar eens...

Jij bent dus ook net pas gestopt. Wel fijn dat je ongi gelijk op gang is.
Daar hoop ik ook echt heel hard op.

Ondertussen inderdaad lekker door hobby-en. Ik vind het wel leuk nu.

M'n mannetje is ook zo verschrikkelijk lief voor me en maakt er gretig misbruik van dat we het nu vaker doen dan normaal. Waarschijnlijk is hij daarom nu ook zo lief voor me hihi!!

Succes dames en we houden elkaar op de hoogte toch?

Groetjes
Bieb.

Terug
Bovenaan