Irritant...

Weet niet of sommige van jullie hier ook "last" van hebben..

Lars is ons eerste kindje en we krijgen nu vaak de vraag wanneer gaan jullie voor de 2e..
Sowieso al een rare vraag als je net je eerste kindje hebt vind ik maar goed..
Maar als ik dan zeg dat ik niet weet of ik wel een tweede en aangeef dat het allemaal niet vanzelf is gegaan en behoorlijk heftig is geweest en ik niet weet of ik dat nog wel een 2e keer zou willen (weet je ook niet van te voren of het weer zo gaat lopen)wil krijg ik gelijk de opmerking of ik het niet leuk vind dan...
Hoezo?? Ik geniet met volle teugen van Lars en wil gewoon nog niet over een 2e nadenken, maar dat heeft er niets mee te maken of ik het wel leuk vind.
Ik ben zielsgelukkig met Lars en kan me geen leven meer zonder hem voorstellen, dus die opmerking doet wel zeer.
Het gaat er om dat ik nu gewoon lekker wil genieten van Lars en we zien wel of we een tweede willen ja of nee (en of dat überhaupt lukt natuurlijk)
Of zouden jullie ook zo reageren als je deze reactie krijgt van iemand?

Liefs Kim

hoihoihoi,,

ik ben het helemaal met je eens hoor,, wij krijgen die vraag nu ook al en ik zeg ook gewoonn,,

ik weet het nog niet of er uberhaupt een tweede komt eerst ff lekker genieten nu,, en dan zzien we wel verder,, maar het is idd lastig dat ze daar nu al over beginnen,, daar wil je idd nog helemaal niet over denken nu,,

geniet lekker van het hier en nu,, met de kleine,,

groetjess samantha

Hey,
Heel herkenbaar! Om eerlijk te zijn heb ik altijd maar een kindje gewild... Mensen reageren soms alsof dat zielig is om geen zusje of broerje te 'nemen' ... Bovendien weet ik niet eens of het lichamelijk verstandig is om een tweede te willen (erge bekkeninstabiliteit nav ernstig verkeersongeval enkele jaren terug). Het is nog een wonder dat het nu relatief makkelijk is gegaan. Ik kan dadelijk alles weer en dat vind ik ook belangrijk!

xxx

Hoi,

Ja mensen zeggen soms rare en pijnlijke dingen. Wij hebben een dochter van inmiddels 4 en kregen ook vaak de opmerking. Bij ons ging het ook niet vanzelf ivm cystes etc. Wij hebben 2 jaar geprobeerd bij onze dochter en 2 jaar bij de jongste en zijn heel blij dat het gelukt is want wij wilden ook graag 2 kinderen (en onze oudste ook) maar je krijgt idd rare en pijnlijke reacties. Ik zeg altijd maar dat die mensen niet beter weten en als ze wisten dat het pijnlijke opmerkingen waren hadden ze ze vast niet geplaatst, dus probeer er niet mee te zitten. Niemand wil toch een nader pijn doen met een opmerking!

Heey!

Ja mensen denken echt niet altijd na voor ze wat zeggen...
Maar zelfs ik hahaha heb de vraag al heel vaak gehad na de geboorte van Bodhi!!!
Wat een giller. Mensen denken als je er 3 wilt, dat je de stap naar een vierde zo makkelijk maar even doet...of het niks uitmaakt 3 of 4.... Maar we hebben het wel over levens!!
Nou, de stap naar een derde is met véél liefde, maar ook met overwegingen gemaakt!
Wij genieten zoo zielsveel van ons kleine mannetje en hij is niet meer weg te denken, maar juist omdat ik nadat de kids beide op school zaten ben begonnen met een studie en andere carrierreplannen, is het niet iets geweest wat we zo maar even deden.
Maar ons verlangen was zooo ontzettend groot naar een derde dat we er voor zijn gegaan.
Juist omdat ik nu een gezond hart heb en dus een mooie zwangerschap heb kunnen meemaken, hebben we besloten ervoor te gaan.
Dat wij gezegend zijn met 3 keer een gezond wonder, daar zijn wij zoo ontzettend dankbaar voor!!
Het is goed zo!
En ik lach de opmerkingen maar een beetje weg....
Wel zeg ik er vaak bij dat het bij Naomi 3 jaar heeft geduurd voordat ik zwanger was.... ( bij de jongens beide keren 5 maanden), maar dat ik al 36 ben ook...

Liefs Brigitte

Hoi,

Heel herkenbaar allemaal. Het ergste vind ik nog de mensen die dan zeggen 'je bent immers al 38, dus langer wachten kan eigenlijk niet'. Antwoord dan maar met de tegenvraag waarom ze denken dat het heeft geduurd tot dat ik 38 ben. Wel bot misschien, maar de meeste weten niet hoe snel ze excuses moeten maken.

Kinderen neem je niet, maar krijg je!

Ik had gewild dat het makkelijker was geweest allemaal. En wie weet komt er ooit nog een broertje of zusje.

Hej Kim,

Ik krijg die vraag gelukkig niet zoveel, tenminste niet dat me is bijgebleven.
Ik heb die vraag wel heel vaak gehad voor ik zwanger werd, wanneer wij nou 's een keer aan kinderen gingen beginnen. Net alsof je ze zo kunt kopen bij de AH! Belachelijk!
Ik negeerde het ook vaak, lag er net aan wat voor humeur ik had. De ene dag kon ik het beter hebben als de andere dag.
Maar laat je niet gek maken door zulke dingen. Mensen die dat vragen weten niet beter, en kunnen soms geen beter gespreksponderwerp verzinnen of weten zich geen houding te geven.

xxx

Ja hier ook heel herkenbaar.
Maar is vond met veel dingen dat iedereen zich er maar mee bemoeid!
Heb je een tijd een relatie- wanneer ga je samenwonen?
Woon je een tijd samen- wanneer ga je trouwen
Ben je getrouwd- wanneer NEEM je een kind.
Heb je een kind- wanneer NEEM je een tweede.
Heb je twee kinderen- wanneer NEEM je een derde!

Op onze trouwdag hebben er zelfs mensen een weddenschap afgesloten dat we binnen het jaar zwanger zouden zijn. Wat was ik kwaad toen ik dat hoorde! Waar bemoeid iedereen zich mee!
Ik heb na de eerste ook maar stug gezegd dat ik ooit graag nog een kindje zou willen krijgen maar voorlopig nog niet. En dat het zeker niet vanzelfsprekend is dat er een tweede kindje komt, zeker gezien de bevalling van de eerste waarbij ik zelf bijna overleed!

Mensen weten vaak biet dat ze iemand er heel erg mee kunnen kwetsen!

Terug
Bovenaan