Irritatie laatste week zwanger

Hoi allemaal,

Ik moet even wat van mij afschrijven. Ik ben nu 38 weken en volgende week krijg ik een keizersnede. Mijn partner en ik houden deze datum geheim. Mensen zijn wel aan het gissen maar wij geven niks toe. Wij willen graag de tijd dat ik in het ziekenhuis moet blijven met ze tweeën zijn. Ook omdat ik niet weet hoe ik me voel na de keizersnede. Ik en me partner zitten gelukkig met die dingen op een lijn zo willen we ook in de eerste twee weken alleen onze ouders en mijn zus op bezoek. Dat is heel fijn alleen nu heeft mijn schoonmoeder op de dag dat zij denkt dat de keizersnede gepland staat( wat ze toevallig goed heeft) vrij genomen omdat ze verwacht dat ze wel mag langskomen als onze dochter is geboren. We hebben wel vaker onze mening gedeeld maar nog niet specifiek de situatie besproken in het ziekenhuis. Ik heb met mijn partner besproken pas visite als we weer thuis zijn. Het irriteert me dat ze vrij neemt en denk dat ze meteen mag komen. Terwijl wij nooit aan haar hebben bevestigd dat die datum klopt. Normaal is ze niet zo van het langskomen omdat wij een halfuur van haar af wonen. Ik zit er niet op te wachten dat ze zich onaangekondigd vertoont in het ziekenhuis. Ik wil ook niet dat dit tussen mij en me partner komt( terwijl hij er zelfde over denkt maar blijft ze moeder). En het allermeeste wil ik hier helemaal niet mee bezig zijn in de laatste week dat ik nog zwanger ben. Ik heb geen zin in discussies en wil gewoon nog even samen genieten met mijn vriend en me niet nu al druk maken over wie er ineens voor me neus staat na haar geboorte

Hey RS, 
Ik begrijp je volkomen. Je doet datgeen waar jij/ jullie je goed bij voelen en ajb laat de rest varen.
Blijf even lekker in jullie bubbel zitten, zolang jij je er goed bij voelt. Wat jij vind, wat je voelt en ervaart is heel belangrijk. Desnoods stel je je wat meer aan, dat je je niet goed voelt en even de behoefte niet voelt om anderen te zien of gwn niet lekker bent.. Misschien verandert dat tzt. Maar 't belangrijkste, doe waar je je goed bij voelt.
Wij bevallen zo'n beetje tegelijk, en ik heb ook geen nood aan om direct mensen te zien. Mijn eigen moeder heeft een voorkeurspositie, maar de rest mag lekker wachten.?
Heb tegen partnerlief vandaag gezegd, (heb al de hele nacht en dag weeen).. Ga ajb niet meteen appen in de groepsapp oid.. Zei ik venijnig. Vorige x deed ie dat wel, ons meisje was nog geen 5 min oud.. 
Ik wil graag in mijn eigen privacy en in mijn eigen bubbel zitten. Geen behoefte aan anderen voorlopig, Nou dat kwam wel aan hoor. Hij respecteert dat ook, gelukkig maar.
Jouw partner zal jou echt wel steunen en niets doen wat jou overstuur maakt.
Mogelijk blijf ik ook 2 dagen in het zh, even kijken hoe alles verloopt. Wil even daar wat rust pakken. Maakt het net wat minder toegankelijk om bezoek te ontvangen.
Hoe voel jij je verder? Geen klachten oid? Is het helemaal stil bij je?
Van mij mag ze een dezer dagen komen, het is goed geweest. Buiten de weeen heb ik geen klachten ofzo. Ze is vrij rustig in de buik. Ben alleen erg benieuwd naar haar. Maar dat zal jij vast ook zijn. Veel succes met deze laatste dagen.❤️

Meest simpele oplossing: (schoon)mama niet direct bellen of appen na de geboorte :) en sowieso niet nu al druk om maken. Je ziet dan wel hoe je voelt en waar je zin in hebt. Wellicht heb je wel zin in bezoek: wees welkom! En zo niet, dan gewoon lekker laat pas bellen 

Ik snap je helemaal. 

Even over een hele andere boeg, misschien iets om over na te denken: ik heb juist wel bezoek ontvangen na de keizersnede in het ziekenhuis zodat dat lekker niet 'hoefde' toen ik naar huis ging. Kon ik thuis heerlijk in mijn bubbel de eerste dagen. Dus dat is ook nog een afweging!

Ja shar precies dat hebben wij al besproken er word niemand meteen geappt of gebeld. Daar heb ik al helemaal geen behoefte aan gelukkig hij ook niet. Ga ook geen fotos rond sturen want wij wonen in zon klein dorp dat meteen het hele dorp dan die foto heeft wat ik dus altijd zie gebeurten bij andere. Mensen krijgen wanneer wij het willen een appje dat ze er is en verder wachten ze maar op het geboortekaartje. Heb wel denk ik voorweeen want zakt toch elke keer weer weg, maar ze is megaaa druk. Vandaag dagje dat ik me toch niet helemaal lekker voel misselijk enz. Vandaag ziekenhuis geweest een ding is zeker ze is ingedaald met dr voeten naar beneden dus heb geen keuze meer ten alle tijden nu keizersnede. Ik hoop voor je dat ze zich nu snel aankondigt. Heel veel succes en jij ook nog even genieten❤️❤️

Hoi Zazousept,
Ik snap jou! Misschien dat ik de tweede dag het fijn vjndt om mijn ouders te zien en dan moet ik natuurlijk ook zijn ouders laten komen maar heb liever dat ze er niet op rekenen kunnen ze ook niet teleurgesteld worden. Gelukkig zijn mijn ouders heel relaxt erin. Vindt het anders ook niet eerlijk als zijn ouders haar eerder zien?? erg he. Maar zoals ik er nu in sta wil ik dan lekker bijkomen en genieten van haar en hopelijk kan ik een beetje uit bed komen en snel naar huis

Duidelijk melden dat je pas thuis bezoek wilt, en dat dit inclusief ouders is. Dat ouders denken een soort alleen recht te hebben om meteen na de geboorte op bezoek te komen, was bij ons ook het geval.
Maar persoonlijk vond ik het wel fijn.
Als je toch denkt dat ze jullie wens gewoon negeert, toch pas inlichten wanneer ze wel welkom is.

Ja precies,
het is niet dat ze helemaal niet welkom zijn maar vindt het wel fijn als ik die dag gewokn met haar en me vriend heb want we kunnen het nooit meer overdoen en wellicht vknd ik het op dag 2 prima dat ze langskomen, schoonouders is toch altijd anders als eigen ouders haha

Terug
Bovenaan