Een weekend heeft 2 dagen…zaterdag mag hij blijven liggen en zondag ik. Perfect zou je denken ? Maar helaas zal je alsnog gemiddeld per keer 12 maal je vent uit bed moeten schoppen op jouw uitslaap ochtend voordat hij écht opstaat en met veel gedoe de deal nakomt. Oh en begin je 9/10 keer toch nog extra gestressed je dag omdat er totaal niet goed voor je kind gezorgd is als je beneden komt. Maar in ieder geval was het kind veilig en heb je ietsje meer geslapen dan normaal…echt als ik dit geweten had vooraf dan was ik waarschijnlijk nooit met hem aan kinderen begonnen wamt het gaat níet over en je krijgt telkens een enorme ‘down’ terwijl je toch best een ‘up’ mag verwachten van je eigen partner. Praten? Dan lult ie er zo overheen. Of je krijgt wat smoesjes over druk op het werk. Of een belofte van beter die er nooit komt. Maar goed alles is beter dus dan vóór onze deal…: want boeit het hem dat hij na veel duwen, dekens aftrekken, gezeur dat het zijn beurt nu wel eens mag zijn, 3x is gemept met een kussen, compleet uitgescholden en je het dan maar opgeeft en het toch zelf doet uit liefde voor je kind met dat laatste bij elkaar geschraapte beetje energie van het onderste van de pan, en dat hij dan 3 uur later eens beneden komt en de hele dag alweer verkloot heeft voor iedereen en je kwaad en afgeknapt bent op hem? Nee. Want hij heeft toch zijn zin gekregen….veel plezier met de deal regelen, beter dan dat word t niet echt. Wellicht kun je over een tijdje soms smiddags even wat slaap bij pakken als je dat aandurft. Loop je als de kleine redelijk verzorgd is gewoon naar boven: ik ga slapen, hij moet om ….de fles, succes! En dan doorlopen. ?