Irritaties

<p>Dit topic is een beetje bedoeld om je irritaties kwijt te kunnen en gal te spuwen ?.</p><p>Ik ben (pas) 23 jaar en 16 weken zwanger van mn eerste kindje. Beetje ongepland maar zeer gewenst door mn vriend en mij. Ik merk dat mensen om mij heen mij heel betweterig benaderen. “Let je wel hier op?! Doe je dit niet?! Nee dat moet je echt niet nemen hoor! Oh, voel je het al? Dat is wel heel vroeg hoor. Weet je het zeker?” Alsof ik gek ben. Waarschijnlijk allemaal heel lief bedoeld alleen de manier waarop het uitgesproken wordt is heel vervelend. Er is een verschil tussen advies en betweterig willen zijn. <br /><br />of wanneer mensen zeggen “oh laat je buik eens zien?!” Om vervolgens hun hand op mn buik te leggen, alsof ik een of andere attractie ben ?. <br /><br />Ben ik nou gewoon heel snel geïrriteerd of hebben jullie hier ook last van?!</p>

Ja, heel herkenbaar... ben ook heel ongeduldig met mensen moet ik eerlijk zeggen.. best onredelijk als iemand iets voor de 3 e keer verteld had ik voor mijn zwangerschap het verhaal wel 3 x aangehoord.. maar nu kan ik dat echt niet hebben en zeg ik dat het al vaker verteld is.. of als ik geen zin heb in iemand dan flap ik het er gewoon uit... ?

Mijn irritaties zijn naar mensen in het algemeen... mijn filtertje is er een beetje vanaf?
normaal gesproken ben ik heel vredelievend, cijfer ik mijzelf eerder weg voor een ander maar nu kom ik echt wel veel meer voor mezelf op.
misschien omdat ik nu zoiets heb van, je gaat niet alleen over mijn grenzen heen maar daarmee automatisch ook over die van de kleine en dat wil ik niet haha.

ik laat het zogeheten kaas niet meer van mijn brood eten en dat bevalt mij eerlijk gezegd best prima ;)

Ik merk wel dat mensen zich meer met je bemoeien, of dat je in ieder geval veel meer in het oog springt ofzo. Ik vind het juist heel fijn dat ik een keer niet volledig in controle hoef te zijn en alles te weten en de sterke zelfstandige vrouw ben. Voel me nu juist heel vrouwelijk en kwetsbaar ook op een bepaalde manier. En alle extra liefde die je ineens krijgt. Ik geniet er best wel van, terwijl ik het normaal heel moeilijk vind om complimentjes en aandacht te ontvangen. En alle goed bedoelde adviezen laat ik lekker langs me heen gaan. Ik heb mezelf goed ingelezen en luister naar mijn verloskundige. Thats it. 

Als ze vragen hoe ik me de afgelopen heb gevoeld en ik eerlijk ben dat ik me echt beroerd heb gevoeld en heel misselijk en mensen dan zeggen.. Agja hoort erbij je weet waarvoor je t doet ?
Ja duhhh dat weet ik maar dat betekend niet dat ik me echt super slecht heb gevoeld en wel kon janken en mezelf heel zielig vond ?

Precies wat PatriesN zegt en dat hoor ik al mijn hele zwangerschap lang terwijl ik met 33 weken nog steeds iedere dag misselijk ben en maagpijn en maagzuur heb ondanks een goeie protonpompremmer... grrrrr. 

Heel herkenbaar. Ik ben een beetje een tijgerin geworden sinds de zwangerschap haha. Oh dat aan je buik voelen ja, sout een eind op! Ik heb van de week serieus iemand zijn handen gewoon weggeslagen toen ze het wilde doen. Blijf van mijn lijf joh. Ik ga toch ook niet zomaar aan jouw lijf zitten? 

Ongevraagd advies krijg ik gelukkig niet, maar ik merk wel dat mijn ouders en schoonouders al een beetje aan het drammen zijn over oppassen etc. Ik snap het heel goed. Het is voor beiden hun eerste kleinkind en ze zijn mega enthousiast. Maar kom op.. ik ben nog maar 15 weken zwanger en als die kleine er is, gaan mijn vriend en ik eerst mooi onze eigen draai vinden als gezinnetje. Daarna zien we wel weer. Dus dat druk ik wel direct de kop in. ? Op een nette manier natuurlijk. Maar van binnen merk ik de ergernis wel haha.

Haha herkenbaar. Alhoewel ik nu bij mijn tweede het iets makkelijker langs me heen kan leggen. Maar idd die mensen die je buik willen voelen. Helemaal in het begin als je zelf ook nog niets voelt, heel ongemakkelijk ook. 

Terug
Bovenaan