is 24 te jong

A

Anoniem

Guest
hi,

ik ben 24 jaar en  getrouwd nou ben ik 2 jaar geleden gestopt met de pil en tot op heden nog niet zwanger nou ben ik onlangs bij mijn huisarts geweest en daar kreeg  ik al antwoord  nou je bent nog  MAAR 24 en je hebt nog tijd zat om  zwanger te worden????????
ik zei tegen hem dat ik goed wist wat ik wilde en heb een stabiele relatie  en  we willen graag ons gezinnetje  (man vrouw 2 honden)  uitbreiden met een kindje is dit zo raar maar ik moest over een half jaartje maar terug komen,
ben inmiddels naar een andere huisarts gegaan en die zei dat ik even moet wachten op mijn nod volgende week en dan gaan we stappen ondernemen zo hoort dat toch?

groetjes ineke  

Hoi Ineke...

Om even op je vraag te reageren... waarom zou dat te jong zijn.
Zelf ben ik ook pas 24.
Kan me goed voorstellen dat je je gezin compleet wilt maken met een kindje.
Wil zelf ook niets liever.
Vraag me altijd af... wanneer ben je te jong ??
Zolang je je kind een liefdevol huis etc kunt geven is het in mijn ogen altijd goed.
Wij zijn zelfs niet eens getrouwd, en ook niet van plan.
Dus dat heb jij alweer voor.

Nou heel veel succes, zal voor je duimen

x

quote: ineke2 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-01-2006 08:51:30'));

hi,

ik ben 24 jaar en  getrouwd nou ben ik 2 jaar geleden gestopt met de pil en tot op heden nog niet zwanger nou ben ik onlangs bij mijn huisarts geweest en daar kreeg  ik al antwoord  nou je bent nog  MAAR 24 en je hebt nog tijd zat om  zwanger te worden????????
ik zei tegen hem dat ik goed wist wat ik wilde en heb een stabiele relatie  en  we willen graag ons gezinnetje  (man vrouw 2 honden)  uitbreiden met een kindje is dit zo raar maar ik moest over een half jaartje maar terug komen,
ben inmiddels naar een andere huisarts gegaan en die zei dat ik even moet wachten op mijn nod volgende week en dan gaan we stappen ondernemen zo hoort dat toch?

groetjes ineke  

Ooh hier kan ik me heel boos over maken!!!
Een huisarts heeft niet te beslissen hoe oud jij moet zijn om aan je kinderwens te denken.al was je 17 en je bent er klaar voor!!
Dit zijn JOUW zaken en niet de zijne.
Hij moet je gewoon helpen en niet langer laten wachten omdat je nog geen oude rot bent (sorry voor de oudere dames, dit bedoel ik voor jullie niet negatief ofzo).
als je tegen de 40 loopt helpen ze je wel meten maar als je als jonge vrouw al 2 jaar bezig bent niet!!
Sorry hoor maar dat kan er bij mij niet in.
Als je er klaar voor ben ben je er klaar voor!
Ik zou op hele hoge poten terug gaan en hem of haar vertellen hoe de vork in de steel zit.
Zijn werk is om jou te helpenen niet om jou te vertellen of je daar te jong voor bent.
Vroeger was je al oud op 24 en nu ineens te jong??

Sorry maar dit moest ik even kwijt.
Ik hoop dat ik voor de oudere dames hier niks verkeerd heb gezegd, want ik heb dit ff in een snelle vaag geschreven.
Ik heb het eerder bij een ander gezien, die gelukkig op haar voet stijf hield en daardoor wel werd geholpen, anders werd ook zij terug gestuurd!!

Liefs Alma

Hoi

Ik vind het eigenlijk ook absurd dat jouw huisarts aangeeft dat je nog MAAR 24 jaar bent, net alsof hij je daarom n iet serieus hoeft te nemen. Ik ben zelf 22 wordt volgende week 23 jaar, maar vind mijzelf echt niet te jong om moeder te worden.

Wat ik dus probeer te vertellen is dat ik denk dat het de juiste stap van je is geweest om naar een andere arts toe te gaan

Yvonne

Hoi Ineke,

Waarom zou 24 te jong zijn? Wat is eigenlijk een goeie leeftijd om kinderen te krijgen? Waneer je zelf denkt er aan toe te zijn toch!? Ookal ben je 35(ik noem maar een leeftijd) als je je eerste kindje krijgt weet je nooit waar je aanbegint en wat je kunt verwachten, dus waarom zou dat met 24 niet kunnen.
Ik was zelf 18 toen ik mijn eerste kindje kreeg, ben toen door de pil heen zwanger geraakt maar ik wilde het absoluut niet weg laten halen.
Als ik daar nu op terug kijk is 18 wel heel erg jong, maar ik heb er absoluut geen spijt van!
En dat van je ha vind ik echt belachelijk, als je nu zelf graag een kindje wil heeft hij daar toch niets over te zeggen maar moet jou toch gewoon helpen!
Veel succes!!

Liefs Annemiek

p.s. ben nu 23 en 17w6d  zwanger van de tweede!

Nee je bent niet te jong.

En jouw leeftijd hoort ook niet de reden te zijn om je nog niet door te sturen. Hartstikke goed dus dat je naar een andere arts bent gegaan.

Succes.

Miep

24 is niet te jong!!! 2 jaar is wel te lang!!! wat een mafkees zeg!!!
succes!! gewoon doorgaan tot je en verwijzing hebt meid!! je hebt er recht op!
groetjes Ella

Hoi Ineke,

Wat een onzin zeg..
Dan zou ik zeker zelf nog een baby moeten zijn ofzo..24 is echt niet te jong hoor.
Ik ben ben nl 19 jaar oud en voorlopig ook nog geen 20 en inmiddels 6 bijna 7 weken zwanger...
Dus trek je  er niets van aan dat is toch jou keuze je bent neem ik aan niet met je ha getrouwt dat hij zomaar voor jou kan gaan bepalen...

Dus ga terug en zorg ervoor dat je doorverwezen wordt.
Ga ervoor.

Liefs Naverona

Terug
Bovenaan