is de papfles noodzakelijk?? en bang voor stikken in zijn Liga

Hoi

Even over die liga: het is denk ik fijn om te weten dat babies tot en met een jaar een reflex hebben met kokhalzen waardoor ze eigenlijk niet kunnen stikken in voedsel!

hoi

Mijn dochter kreeg pepti en wilde ook absoluut geen pap wel neutrale rijstebloem, de nutramigen heeft een hele aparte smaak die erg vies wordt met pap zo ook de pepti

waarschijnlijk wil hij daarom niet, en als hij gewoon doorslaapt dan is er toch niks aan de hand zonder pap en anders doe je er toch een schepje extra voeding in

groetjes Willeke
mama van Suzanne 2-4-6 en van Martijn 25-4-2008

Hoi hoi

Mijn zoontje heeft van 4 maanden tot 6 maanden rijstebloem gekregen daarna zijn we over gegaan op bambix graan maar moest hij echt niet hebben en nog steeds niet.
Hij eet nu ongeveer 1 1/5 boterham per dag en dat vindt hij geweldig!!

Ook krijgt hij nog 3 flessen friso 2 hypoallergeen.
Soms zijn het 4 flessen

groetjes

Wachten word aangeraade ivm allergieen en ik denk dat hij daar last van heeft ivm de voeding die hij krijgt.

Ik zou eerst beginnen met neutrale dingen dus nog geen liga maar bv een rijstewafeltje maar dat is mijn mening in liga zit best veel troep.

Zoë is erg allergisch voor alles en krijgt echt pas met 6 maanden iets anders dan bv.

Pap heb ik nooit gegeven zowel aan de oudste als de jongste niet. Het is niet van toegevoede waarde in de voeding dus niet nodig zeker niet als hij het niet lekker vind.

Succes verder.

Oja en over het stikken. Het kan altijd gebeuren als het gebeurt pak je je kind op hang het over je ene arm heen en slaat met vlakke hand op de rug (tussen de schouderblade) best stevig.
Dit heeft mijn dochtertje gered toen ze een maand of 7 was en stikte in haar rijstewafel. Daarbij zie je duidelijk het verschil in verslikken kokhalzen en tranen rood aanlopen en het echt stikken dan zie je duidelijk de paniek in de oogjes en je hoort het aan je kind.
Maar verslikken doen ze veel en vaak en leren ze van.

groetjes joyce

Hoi,

je kunt ook met je vinger het voedsel uit het mondje van je kind halen. Onze zoon propte laatst zijn broodkorst in zijn geheel naar binnen. Dat was toch wat te veel van het goede. Gelukkig wisten we alles op tijd uit zijn mond te vissen. Hij krijgt nu brood in hele kleine stukjes. Het volgende stukje krijgt hij pas, wanneer zijn mondje helemaal leeg is.

Groetjes, Marijon (mama van Lars - 7 mnd.)

pap MOET toch helemaal niet perse?? ik heb dat nooit als vereiste gezien eigenlijk hihi

JA wat betreft de liga onze zoon is nu 9 maanden bijna en kan hem nog steeds niet normaal eten, hij blijft proppen en proppen pas had ie een flink stuk in zijn keel en stikte die toen ik hem wilde pakken om op zijn kop te houden propte die er nog een stuk bij (beetje raar kind haha) vinger erbij en lag eruit (de honden waren weer blij want alles lag op de grond)

Ik geef gewoon geen liga meer mijn kind is gewoon TE gulzig die sabbelt niet netjes maar bijt meteen stukken af (ook al vanaf heel vroeg wilde die een potjes hebben want dat was TE gepureerd..) ook met een rijstewafel ging het helemaal verkeerd en iedereen maar zeggen hoe snel die dingen zacht worden nou echt niet he...

Terug
Bovenaan