Is dit normaal?? ( Intieme vraag )

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

ik heb een vraag!

ik ben tijdens de bevalling erg uitgescheurd en moest dus gehecht worden.

maar als we dus seks hebben doet het echt afgrijselijke pijn daar waar het gescheurd was!!!
alsof ik opnieuw uitscheur!
mijn vriend doet erg voorzichtig maar toch doet het plekje dan twee dagen na de seks nog steeds pijn!

hebben meer van jullie hier last van?? ik zit hier wel mee, want zo is het niet genieten, en ik ben verder wel goed ontspannen enzo! ik voel heel duidelijk dat het het litteken is wat zeer doet! en het doet echt heel erg pijn, de afgelopen keer deed het zelfs zo zeer, we probeerden een ander standje uit dat ik zelfs moest huilen van de pijn!! gelukkig is mijn vriend wel erg lief voor me en erg voorzichtig!

wat kan ik hier aan doen???

help!!!!!!!!!!
ik wil weer genieten van de seks met mijn vriend!!!

liefs Wilma mama van Jasmijn 28 weken

Hey

Bij ons deed het de eerste paar keren ook wel pijn, maar niet zo heftig als jij omschrijft, gewoon flink schrijnen en dus moesten we heel rustig aan doen. Nu gaat het stukken beter maar er zijn posities die ik nog niet durf.... Maar goed, als we niet te wild doen gaat 't prima. En we hebben echt niet zo vaak seks (kind dat niet doorslaapt....) dus ik heb het idee dat het bij mij wel normaal is gegaan wat betreft genezing. Ik weet niet hoe vaak je seks hebt en dat gaat me ook niet aan maar bij mij was het in elk geval na een keer of vijf/zes weer pijnloos...als we tenminste niet te heftig doen.

Gr Irene

Hoi Wilma,

Ik heb een knip gehad bij de bevalling en daar   heb ik best een tijdje last van gehad, maar nu al een hele tijd niet meer. Ik denk niet dat het normaal is dat je daar nu nog zoveel pijn hebt. Ik mocht toen smeren met calendula zalf om het soepel te houden, dat kon geen kwaad en heeft ook wel geholpen. Misschien kun je dat proberen en anders, hoe vervelend ook, toch even langs je huisarts om te laten chekken.
Ik hoop dat het snel beter gaat, want zo is het inderdaad niet genieten lijkt me.

Groetjes Monique

hmmm ik heb geen idee hoe vaak we hebben gedaan sinds die keer maar wel vaker dan 5 x, maar het wordt niet beter heb ik het idee.

erg lastig dit, ik hoop dat dit snel beter word!!

greetz Wilma

Oh ja, masseren met perineum-olie, bv van Weleda....dagelijks geloof ik, gebruiksaanwijzing zit bij de olie. Maar dat heb ik eigenlijk nooit gedaan (heb het spul wel in huis, maar wanneer ik daar   nu echt de rust voor heb....).

heb ik ook, het is opzich heel logisch de huid van het litteken rekt nu natuurlijk niet mee, en hoemeer hechtingen hoe meer huid die niet meer mee rekt, de huid om het litteken heen moet nu dus rekbaarder worden, dit moet als het waren " getraint" worden het is net als een elastiekje, als je die vaak genoeg uitrekt gaat hij ook niet meer helemaal in elkaar.

ik heb het ook, baal er ook vreselijk van. Het gaat iets vooruit, maar wel heel heel langzaam.

eerder genoemde tips kreeg ik ook van de huisarts.

Voor de zekerheid zou je het litteken nog even kunnen laten bekijken door een arts. Want ik heb ook al eens hier op het forum gehoord dat een litteken niet goed heelde en dat die vrouw er aan geholpen was (onder  een heerlijke pijnloze narcose en gewoon pijnstillers nadien etc.)

veel sterkte.

Ik had dat in het begin ook. Merk wel dat het de laatste tijd beter gaat.
Maar het is nog lang niet zoals in het begin. Vervelend is dat hè?
Hoop dat het bij jou ook snel beter gaat en dat je weer kunt genieten.

Terug
Bovenaan