<p>Hoi!</p><p>Waar ik een paar weken geleden nog vroeg of mijn meisje van 3.5 maand al 10 uur door mag slapen, is dit opeens een totaal ander verhaal geworden helaas.</p><p>Ik ben benieuwd of andere moeders dit herkennen en of het wel 'normaal' is. Ze is nu bijna 4 maanden oud en natuurlijk krijg je dan dat leuke sprongetje (vermoedelijk al gehad als ik naar haar vaardigheden kijk), slaapregressie en als je pech heb ook nog tanden. Al vind ik het de afgelopen dagen wel behoorlijk extreem worden. </p><p>Ze sliep dus eerst hele nachten door en dat ging eigenlijk prima, tot anderhalve week geleden dan. Ze kwam opeens weer een keer per nacht voor een voeding, helemaal prima voor die leeftijd natuurlijk! Maar sinds eergisteren is het drama. Als ik haar op bed leg (ze wilt alleen aan de borst in slaap vallen) wordt ze eigenlijk altijd binnen die slaapcyclus, ongeveer na 30 a 45 minuten, brullend wakker. Niet huilend maar echt schreeuwend. 's nachts slaakt ze regelmatig uit het niets een harde gil in haar slaap en afgelopen nachten kwam ze meerdere malen voor een nachtvoeding, haast ontroostbaar en werd bij het inslapen steeds weer huilend wakker. Denk dat ze afgelopen nacht 5 a 6 keer brullend wakker is geworden. Ook overdag is ze humeurig en tegen de avond begint het schreeuwen (niet huilen maar echt schreeuwen en heel hard hoog gillen, auch).</p><p>De afgelopen week kauwt ze op alles wat los en vast zit en het kwijlen neemt ook steeds meer toe. De hele dag zit ze met haar handjes in de mond, maar geen teken van tandjes of gevoelig tandvlees. We hebben een zetpil en chamodent geprobeerd nadat ze compleet overstuur was, maar dit leek helaas niet te helpen.</p><p>Waar ik het eerst nog toeschreef aan een sprongetje/slaapregressie, vind ik het nu wel erg extreem worden, en vooral erg zielig voor mijn kleine meisje. </p><p>Herkennen anderen dit gedrag met 4 maanden? Kunnen het al tanden zijn, ook al is er niks zichtbaar /voelbaar? En tot slot: heeft iemand nog tips om het haar wat comfortabeler te maken?</p><p>Pff zo een heel verhaal weer! </p>