[quote quote=10412628]Kwijlen, kauwen en handjes in de mond stoppen zijn ook normale ontwikkelingen op deze leeftijd, dus hoeven niet per se op het doorkomen van tandjes te wijzen. Als haar humeur niet verbetert met pijnstilling, vrees ik dat het inderdaad de slaapregressie is. Was hier ook behoorlijk pittig, hoewel mijn dochter daarvoor ook niet doorsliep, dus ik was de gebroken nachten gewend. Het enige wat je kunt doen is troosten en inderdaad oefenen met zelfstandig in slaap vallen. Oh en er op letten dat ze overdag genoeg slaap krijgt en niet te lang wakker is tussen haar slaapjes in! Als ze overdag te lang wakker is, stapelt die oververmoeidheid op en dat zorgt ook weer voor waken en onrust in de nacht… Het wordt beter, houd vol mama! Je doet het hartstikke goed.[/quote]
Dankje! ? Ja pff geen gebroken nachten was heel snel aan gewend. Maar hadden wel al een vermoeden dat het vast niet zo zou blijven. Overdag proberen we een wakkertijd van max 1.5 uur aan te houden en zodra ze moeheidssignalen geeft leggen we haar weg. Is wel zo de afgelopen week dat het vooral hazenslaapjes zijn van 30 a 40 minuten, zelfs als ik haar bij me laat slapen (voorheen sliep ze dan met gemak 1.5 uur). Nou heeft ze nooit echt lang geslapen overdag, maar meestal kon ze wel haar cyclus afmaken. Gelukkig lijkt ze overdag wel redelijk vrolijk, voor zover dat tijdens een sprongtje/tanden kan dan?