is dit normaal?

Hoi meiden,

Ik heb vorige week donderdag de punctie gehad van 10 follies.
Nu heb ik afgelopen zondag de TP gehad en toen zagen ze op de echo dat mijn eierstokken wat vergroot waren (wat normaal is na een punctie zeiden ze) en dat er flink wat vocht in mijn buikholte was gelekt. Maar dit was allemaal geen probleem zeiden ze.

Nu heb ik echt een hele opgeblazen, harde buik, lijk wel 3 mnd zwanger.

Ik begin me nu toch wel wat zorgen te maken, denk dat ik morgen de IVF vp maar even ga bellen.

Herkend iemand die geen overstimulatie heeft gehad dit toevallig?

Kruimel

Hoi Kruimel,

Niet raar doen he??? Bij mijn tp zagen mijn eierstokken er goed uit, maar ik heb wel last van een opgeblazen buik. 's Avonds trek ik ook het liefst meteen mijn trainingsbroek aan, die zit gewoon het lekkerst. Verder heb ik af en toe last van steekjes en krampjes in mijn buik, duidelijk te merken dat het rommelt. En ik ben echt megamoe!!! Herken je dit of heb je verder helemaal geen last van kwaaltjes?
Gisteren had ik een slechte dag, was heel erg onzeker en bang.  Ach, we moeten het nog even vol zien te houden!  
Als je het niet vertrouwt, gewoon naar de IVF poli bellen hoor!  

Succes, laat je morgen wel even weten wat ze gezegd hebben?

Dikke knuffel, Ibbeltje  

Hé Ibbel,

Ik hoopte al dat jij zou reageren.

Ik heb ook wel af en toe last van gerommel, steekjes en krampjes,  in mijn buik, ik hoop dat er daar hard aan een nieuwe woning wordt gewerkt, beetje verbouwen enzo.  Maar het kan ook zijn dat omdat ik het zo graag WIL voelen dat ik het ook daadwerkelijk voel. Ik word nu al een beetje gek van mezelf en ik moet nog een week. Wel lekker trouwens dat er vanaf de punctie wordt afgeteld, zo hadden we er al een paar wachtdgn opzitten.

Ja, en over dat moe zijn, ik ben wel erg moe, maar dat komt volgens mij gewoon door de hele behandeling, spanningen enzo.

Maar die "zwangere" buik heb jij dus ook? of alleen 's avonds? Ik eigenlijk de hele dag.

Kruimel

Hoi Kruimel,

We hebben dus last van hetzelfde ! Erg he, die onzekerheid, nog een hele week (pffffffffffffffffffffffff). Ik vind dit echt het zwaarste van heel de IVF-behandeling. A.s. vrijdag moet ik mijn laatste pregnyl-injectie zetten, dan is dat ook weer klaar. Jij ook zeker of heb jij bolletjes?
Sinds vandaag heb ik veel meer last van mijn buik, het rommelt veel erger. Mijn buik is inderdaad erger opgezet als normaal. Ik hoop zo dat we volgende week allebei goed nieuws hebben...
Misschien is het wel slim om morgen toch even te bellen naar de IVF-poli voor je eigen gemoedsrust.
Jij hebt verder ook nog nergens last van, behalve dan de steekjes en moeheid?

Ik denk aan je en ben nog steeds keihard voor je aan het duimen!

Liefs, Ibbeltje

Ik gebruik Progestan bolletjes, 3x p.d. 2 stuks.
Die heb ik na de IUI's ook gebruikt alleen dan 2x p.d. 2 stuks. Daar ga ik compleet van op mijn kop staan. Noem maar op en ik heb het, humeurig, als er een scheet dwars zit sta ik al te huilen, depri, monsterlijk wordt ik ervan en moe moe en nog eens moe.
En oh ja, ik ben nu eigenlijk ook al 2 dgn misselijk, ook van de Progestan.
Ik sleep mezelf echt voort de laatste dgn, ik kan echt niet meer.
IK WIL VAKANTIE!!!!!!!!!!!!

Hoi Kruimel,

Echt zo herkenbaar! Ik gebruik alleen Pregnyl-injecties, die ik om de 3 dagen moet zetten. Ik ben er gelukkig niet al te beroerd van. Ik merk wel dat ik wat kribbiger reageer maar emotioneel ben ik gelukkig nog niet. Deze injecties vind ik ook het zwaarst, die hebben de meeste impact, vooral de moeheid. Ik was vanochtend net uit bed en het liefst was ik meteen weer terug gegaan. Op mijn werk moest ik ook mijn ene been voor de andere slepen, niet normaal meer! Het is gewoon lachwekkend .
Nou meid, hopelijk komen al onze "verschijnseltjes" niet alleen van de Progestan en Pregnyl, maar ook van onze eigen frummeltjes.

Heel veel liefs, Ibbeltje

Goedemorgen Kruimel en Ibbeltje!

Hahahaha! Ik moet wel lachen om jullie! Bij mij gaat s'avonds ook gelijk de trainingsbroek aan! (TP was maandag 15.01.) Afgelopen maandag had ik ineens ook het gevoel dat mijn jas van boven wat strakker zit dan normaal. Ben al goed bestukt, maar nu lijken ze ineens een klein beetje opgepompt en zijn ze af en toe wat gevoelig.
Ik heb afgelopen zondag de laatste keer pregnyl gespoten. Onze IVF arts zei dat het ongeveer 3 à 4 dagen duurt voordat het spul is uitgewerkt. Vandaag is donderdag en ik heb eigenlijk de hele dag door een vreemd gevoel in m'n onderbuik. Lijkt inderdaad, of er iemand flink aan het verbouwen is. Bij mijn eerste IVF/ICSI (dec 2004) was het ook zo - en die poging was succesvol...!  

Liefs,
Uli

Hallo Dames,

Dat opgeblazen gevoel kan zeker. En dat gerommel en steekjes ook. Jullie moeten bedenken dat ze echt in je eierstokken hebben geprikt. Dus dat zijn wondjes.
Dit moeten helen. En ja je eierstokken zijn dan iets vergroot dus daarom kan je buik ook opgezet zijn en zeker door dat vocht. En van binnen is natuurlijk alles gevoeliger. Dus als je gewoon je normale dingen doet overdag kan het zijn dat je in de avond wat meer last hebt. Dan is die joggingbroek echt heerlijk. Vond ik toen ook haha.

In iedergeval rustig aan doen. Niet te zware dingen tillen enz. Als je niet zeker bent zeker even het ziekenhuis bellen.

Veel sterkte met jullie wachtdagen.

Liefs
Nicole

Terug
Bovenaan