is dit normaal?

Hoi meiden,

Ik heb gisterochtend op mijn werk toch maar even gebeld.
Het is precies wat Nicole zei; het komt door het geprik in je buik, de wondjes die je daarvan hebt en het vocht in mijn buik. Omdat ik er verder geen klachten bij hebt zoals vocht vasthouden, kortademigheid enz moet ik me maar geen zorgen maken.

Doe maar lekker rustig aan zei ze. Nou, op mijn werk gaat dat moeilijk, (ik werk in de extra murale zorg) en dat gesjor en geruk aan die mensjes. Ik kan moeilijk zeggen; sorry mw maar ik heb een punctie achter de rug dus.................
Ik moet gelukkig alleen vandaag nog werken, van 14:30 tot 22:30 en dan hebben we een weekje VAKANTIEEEEEEEEEEEEEEEE. Ik denk dat ik het anders niet had getrokken, ben zooooooooo moe, chaggerijnig en heb het zo gehad met alles. Ik moet echt even rust hebben aan mijn hoofd en lijf.

Ik heb vandaag wel weer een erg negatieve dag trouwens. Ik ben zo bang dat het niets gaat worden. Ik zit constant aan mijn buik te denken en wil zo graag wat voelen wat duit op een zwangerschap. Ik zit heel internet af te speuren naar verhalen van andere IVF-ers maar daar ga ik me ook niet beter van voelen. Ik word er alleen maar meer depri van. Met vandaag erbij nog 7 dgn.

Zo, ik ben weer lekker mijn ei kwijt, heerlijk is dat toch.

Kruimel

Hoi Kruimel,

O, wat herkenbaar!! Ik heb vannacht ook niet echt goed geslapen, ben ook constant aan het malen. Vanaf gisteren is het ineens erg rustig in mijn buik, in vergelijking met vorige week. Hopelijk komt het inderdaad allemaal door de punctie enzo, dan zou het rustige gevoel geen kwaad kunnen. Vannacht had ik wel ineens zo'n ongesteldheidsgevoel, maar vanochtend niks te zien. Echt om gek van te worden!
Lekker hoor, dat je een weekje weggaat. Ik zou ook wel willen, gewoon om je aandacht even te verzetten. Ik hoop echt dat je volgende week met goed nieuws terugkomt, wanneer ga je precies weg?

Nou meid, hou je taai. Ik denk aan je en de duimpjes draaien nog steeds!

Liefs, Ibbeltje

Hoi Ibbeltje,

Bij mij is het vandaag ook verdacht rustig in mijn buik vandaar dat ik ook zo onrustig ben nu. Gisteren liep ik op mijn werk nog de hele dag met een harde opgezwollen buik rond, gisteravond thuis was ie weg en sindsdien is alles rustig.
Jij hebt een menstruatie achtig gevoel, dat is toch goed (zeggen ze). Ik lees van veel meiden hier, als ze in de wachtwkn zitten, dat ze een tijd het gevoel hebben dat ze ongesteld gaan worden, maar dat niet worden omdat ze lekker zwanger zijn.
Dus zie het maar als positief.
Ik wil ook iets voelen, verdorie ik haat dit echt, dat wachten en wachten en wachten en maar niets te weten komen. Dit is echt een heel zwaar gedeelte van de IVF.

Je hoeft natuurlijk niets te voelen, maar toch..........een beetje bevesteging zou wel leuk zijn.
Toen ik van de 1ste IUI zwanger was voelde ik tot de testdag ook helemaal niets, nada, noppes. Daarna ook niet echt, alleen mijn borsten werden steviger en de aders kon je duidelijker zien lopen. Maar in mijn buik bleef het ook rustig tot aan de miskraam bij 7 wkn.

Nou lieve Ibbel, jij nog 6 en ik 7 dgn wachten. Hopelijk worden we allebei beloond voor het lange wachten.

Wij gaan een midweekje weg, van maandag t/m vrijdag. We hebben een bungelow van Landal gehuurd, midden in de bossen. Er zit een open haard, sauna en een zonnebank in het huisje.
Dus je kan wel raden wie er lekker onder de zonnebank ligt volgende week. Ik heb het even nagevraagd bij de IVF vp en ik mag er gewoon onder.

Ben jij vrij vandaag of zit je in de baas z'n tijd te forummen?
Ik vind het wel fijn om even onze "ei" uit te wisselen, ik loop een beetje met mijn ziel onder mijn armen nu. Ik hou niet van werken, maar ik denk dat ik straks blij ben als ik weg mag, want dan heb ik weer afleiding en heb ik geen tijd om aan mijn buik te denken.

Hoi Kruimel,

Lekker he, om zo even je "ei" kwijt te kunnen. Ik ben echt zo blij dat jij dat ook hebt, het klopt precies. Bij mij was het gisteren ineens een stuk rustiger in mijn buik, ook vrijwel geen last van een opgeblazen gevoel. Heel raar inderdaad! Ach, misschien zit het nu gewoon wel goed ingenesteld (hopen maar). Ik heb ook nergens zin in hoor! Ik hang maar een beetje rond, doe de dingen die ik echt moet doen en verder niets. Het liefste hang ik de hele dag op de bank. Er zijn zat vrouwen die niets voelen tot aan de testdag. Ze gaan daarna pas wat voelen, we moeten het toch echt nog even een paar daagjes volhouden. Ik zal echt blij zijn als we allebei een positieve test hebben, ik geloof dat dan pas alle emoties er bij mij uit gaan komen. Ik heb tot nu toe nog geen traan gelaten.
Als wij een huisje boeken bij Landal ,nemen we ook altijd een huisje met sauna en zonnebank. Echt heerlijk!!! Ik zat vorige week ook alweer te kijken om er nu even tussenuit te gaan, maar toch maar niet gedaan. Stom he? Mij lijkt het Roeckenbosch echt hartstikke leuk. Hahaha, misschien ga jij daar nu wel heen!
Dat is nu echt een heerlijk vooruitzicht, misschien kom je nog wel blijer terug . Ik vind dit stuk ook het zwaarste van de hele behandeling hoor, vooral omdat je er totaal geen invloed op uit kan oefenen. Ik ben helaas ook nog nooit zwanger geweest, dus ik weet helemaal niet wat ik moet voelen ...
We proberen maar om positief te blijven, zolang de rode duivels er nog niet zijn, kan het nog alle kanten op gaan.

Dikke knuffel, Ibbeltje

Terug
Bovenaan