is dit nou ongezond ??



Hoi de titel klinkt mischien een beetje raar maar ....
ik kom net van een andere site weg zappybaby een belgische daar stond een discussie over roosvicee, dus ik reageer daarop en ik zeg gewoon dat ons dochtertje van 1 jaar 1 keer per dag een paar slokjes roosvicee drinkt.
en niet alleen water of melk   nou daar kwamen de reacties hoor van nou jou dochtertje is straks hartstikke dik want onze kindjes drinken wel alleen water en melk en die zijn al 2 jaar.
nou sorry hoor maar 1 keer per dag een beetje roosvicee is toch niet erg ? ze krijgt verder alleen maar brood fruit melk en avondeten thats it. iedereen moet het zelf weten vind ik maar ik heb echt niet het gevoel dat ik ons dochtertje vet mest ze zit precies goed met lengte en gewicht en trouwens overal zitten suikers in en hier zitten alleen   suikers uit het fruit in sorry maar ik wou even komen klagen over de reacties die ik kreeg over een beetje roosvicee.

 
Wat een onzin zeg. Ik geef onze kids ook lekker een beetje roosvicee. Ik heb nog nooit iemand gezien die dik was geworden van roosvicee.... Gewoon normaal doen met eten en drinken is, volgens mij, het beste. Overal waar "te" voor staat is niet goed, dat weten we allemaal wel.

Groetjes, Maria
 
Tja, dan zijn er toch culturele verschillen met onze buurlanden denk ik dan.
Die ene beker met limo maakt van onze kinderen heus geen dikkertjes. Ik vind wél dat mijn zoontje óók water en thee zonder suiker moet kunnen drinken, maar dat is een persoonlijke mening die niet iedereen hoeft te delen.
Zo zie je maar weer dat elke jeugdgezondheidszorg instelling en/of land weer andere richtlijnen heeft.

Groetjes Marieke
 
Vroeger kregen we heel veel roosvicee. Er waren toen ook helemaal geen dikke kinderen.
Zelf kies ik voor de zekerheid wel diksap waar geen suiker aan toegevoegd is. Want diksap heeft ook al natuurlijke suikers.
 
Ik denk dat inderdaad elk land andere richtlijnen heeft.
Geef jij je kindje maar lekker roosvicee hoor.

Bij mij krijgt mijn zoontje (nu 16 maanden) eigenlijk praktisch alles.
Roosvicee lust hij niet, geen enkele smaak, had het veelal geprobeerd. Nou dan bied ik het over een tijdje gewoon weer eens aan. Hij krijgt nu allerlei soorten sapjes uit een pakje (omdat hij uit een rietje drinkt) en dat varieert van allerlei merken en smaken. Hij vind het allemaal lekker.

Inderdaad, een ieder doet wat hij of zij denkt wat goed is voor zijn of haar kindje en de ene persoon is wat makkelijker met iets waar suikers in zitten (zoals ik) dan een ander. Mijn zoontje wordt niet de hele dag volgestopt met suikerhoudende spullen, absoluut niet, maar soms verwen ik 'm wel eens met iets (dus bijv. geen kinderkoekje, maar een speculaasje). Bij de kapper kreeg ie onlangs een klein doosje smarties en toen zat ie ook lekker te smullen.

Wel raar trouwens dat men daar in Belgie dan gelijk kon concluderen dat jouw kindje te dik is (heb ik dat goed begrepen?). Hoe kunnen ze dat nou zien?
Mijn zoontje heeft een hele ranke taille (vervelend soms voor broekjes) en er zit geen gram slecht vet op, dus hij kan het hebben. En dat zal bij jouw kindje vast ook het geval zijn! Je lekker niks van aantrekken hoor, van onze zuiderburen :)
 
Ja dat zeiden ze, ze wilde al die roosvicee baby's wel eens zien als ze later puber zijn want dan leiden ze vast aan overgwicht.
nou ja slaat nergens op vind ik
 
Ik dacht juist dat Roosvicee zo gezond was.....soms snap ik er helemaal niks van...

Moet zeggen dat ik met mijn 2e heel makkelijk ben...die drinkt alles al....nou ja bijna alles, in iedergeval veel sapjes en ja daar zit nou eenmaal suiker in, maar goed als je ziet hoeveel die kindjes bewegen..pfff....die hebben niet eens tijd om dik te worden..
Dus dan maar een slechte moeder, ze krijgen bij mij alles allebei, Britt van 4,5 jaar en Lynn van 1,5 jaar...

Dus gewoon laten gaan...doen wat je hart je ingeeft, vindt je niet???
 
Hoi,

Wat een onzin hoor! Geef je kindje lekker wat hij zelf wil drinken. Als ik me daar druk over had moeten maken... Mijn zoontje wilde vanaf 5 maanden al niks meer drinken, geen fles, geen water, geen thee, niks. Alleen van die sapjes van Olvarit. Nu is hij 2 jaar, en de laatste tijd begint hij af en toe water te drinken (als het in die ene supercool beker zit alleen hoor!). Voor de rest drinkt hij appel- of appelsiensap, chocolademelk, maar ook regelmatig limonade of cola zelfs! So what? Ik ben allang blij dàt hij iets drinkt. Ben ik dan zo'n onverantwoordelijke, slechte moeder? In de ogen van die zappyers blijkbaar wel dus... Ik ben nochthans ook Belgische, dus wie weet zou ik ook beter moeten weten...

Groetjes,
Marian
 
Terug
Bovenaan