<p>Hoi iedereen,</p><p>ons zoontje is nu 8,5 maand oud en er verandert zoveel in korte tijd dat ik me afvraag of zijn ritme nog wel klopt. Waarom? Omdat hij ‘s avonds echt veel moeite heeft om in slaap te komen maar altijd rond 4 uur echt moe is en even wilt slapen. Dat betekent dat ie soms pas om half 6 wakker is of gewekt wordt en dan proberen we stug die 19:00 of 18:30 aan te houden.</p><p>Nu is het al 21:00 en ligt hij nog niet te slapen. Eerst is het hysterisch krijsen en schreeuwen en dan blijf ik er uiteindelijk maar bij zodat hij niet te onrustig wordt. De eerste keren proberen we hem om de 5 min te sussen maar na 45 min vind ik het welletjes.</p><p>overdag gaat dit allemaal heel makkelijk. In bed leggen en speen geven en binnen 5 tot 10 minuten ligt hij uit zichzelf lekker te tukken.</p><p>Ik weet niet zo goed wat ik het beste kan doen Mijn vriend vind het niet ok dat ik erbij blijf en ik vind het niet ok als we hem zo overstuur laten worden.</p><p>Iemand tips of ervaringen?</p><p>(dit is ook zo als hij geen dutje deed om 4 uur. Heel vaak haal ik hem op van de opvang en heeft ie veel minder geslapen. Soms valt hij dan ook wel in slaap in de kinderwagen...)</p>