Is dit nou wel een goed ritme?

Kan je niet wat schuiven met de rest van de slaapjes? Mijn dochter sliep op die leeftijd, nu nog steeds met 10 maanden trouwens, van 9.30 tot 11.00 en van 14.00 tot 15.30 ongeveer. Hield ze het prima tot 18.30-19.00 uur vol en sliep ze snel in, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. 
Soms is ze sochtends om 8.30 alweer moe maar dan doen we haar niet al op bed. Komen we de rest van de dag in de knoei. Dus gaan we even wandelen of boodschappen doen. Misschien dat je dit aan t eind vd dag kan doen als dat een moeilijk moment  voor je zoontje is. Dan even in bad en is t etenstijd. Afleiden helpt vaak wel!

Hoi, hij zit waarschijnlijk in z'n overgang van 3 naar 2 dutjes denk ik, dat is meestal zo rond de 7,8 of 9 mnd. Hij zou een korte ochtenddutje moeten doen en een lange middagdutje zodat hij rond 19 uur weer moe is. Het duurt even voordat je de juiste ritme te pakken hebt. Je zou het kdv kunnen informeren hierover en z'n (nieuwe) ritme kunnen bespreken. 

Kijk anders even in het (gratis) dutjesgids van SnuggelsandDreams, daar staan echt veel tips in over hoe je het slapen onder controle kunt krijgen. 
Ik snap je gevoel trouwens heel goed hoor. Als je eraan toe bent om het gecontroleerd laten huilen toe te passen dan is dat mooi meegenomen natuurlijk maar het moet wel bij jullie en je kind passen. En ik zou me er eerst goed in verdiepen voordat je zoiets probeert. 

Mijn zoontje van 8,5 slaapt twee keer per dag. In de middag vaak ook lang. Hij gaat daardoor ‘s avonds pas laat naar bed. Helemaal prima,.. hij slaapt daardoor goed door tot zeven a acht uur. Toen ik hem perse om zeven of acht uur naar bed wilde was het ook enorm huilen en werd hij vaak in de nacht wakker. Ik maak hem nooit wakker uit zijn middagslaapje. Volgens mij geeft hij prima zelf aan wat hij nodig heeft. Ik kijk naar zijn signalen maar dat komt vrijwel altijd overeen met het 2-3-4 schema. 

Dank jullie wel voor alle inzichten!
We hebben het rekken al eens geprobeerd en dan bijvoorbeeld gaan wandelen in de ochtend maar dan viel hij in de wagen in slaap ? Dat zorgde er dan weer voor dat hij een 10 min deed en daardoor dus een echt dutje miste.
Vandaag was hij ook wel echt weer moe om 8:30 en heb ik hem toch in bed gedaan. Nu slaapt hij nog steeds maar hij heeft ook een korte nacht gehad.
Vaak probeer ik het juist in de middag te rekken zodat hij om 13:00 of 14:00 naar bed kan maar dan wordt het best ongezellig (en valt dan onderweg wel eens in slaap bijvoorbeeld) Hij is dus heel eigenwijs in zijn slaap en bepaalt het dus helemaal zelf.
We blijven het proberen maar inderdaad niet meer na 17:00 slapen en anders wakker maken. Gisteren was hij ookpas om half 5 gaan dutten na een middagje in het park met wat familie.
En ja we zitten middenin doorkomende tandjes, verlatingsangst, hele tijd omrollen, willen kruipen, 2naar3 slaapjes, en net overgegaan can 4 naar 3 flesjes. ? Dit bedoelde ik ook met de vele veranderingen

Snap ik heel goed, als er zoveel gaande is dan gaat er ook veel om in dat koppie. Doe wat goed voelt.
Nog even terugkomend op wat iemand eerder zei, dat om 20:30 naar bed echt niet zou kunnen. Elk kind is anders. Ik vind het gek dat je dus kennelijk slechte ouders bent als je je kind om 20:30 naar bed brengt, terwijl dat misschien werkt voor je kind. Trek je niet teveel van dat soort commentaar aan. Bij ons heeft het heel goed gewerkt en onze dochter (nu bijna 2 jaar) slaapt keurig. Momenteel van 20:00 tot 7:00. Het verschuift allemaal altijd weer en een latere bedtijd kan prima.
In ieder geval sterkte! Ik weet hoeveel energie het kan kosten!

Precies, deze ontaarde moeder doet haar kind vaak pas om 21.30 of 22u naar bed. ? Heerlijk tevreden kind. Groeit goed, ontwikkelt goed, slaapt de nacht door. Eerder naar bed komt mettertijd vanzelf (als de late voeding eraf is verwacht ik). 

Ter aanvulling,.. deze eindtijd komt overeen met een wakker-schema van 2,3 en 4 uur. Hij wordt (globaal) om 8 uur wakker, gaat er rond 10 weer in tot 12. Dan om een uur of 3,.. slaapt dan vaak van half 4 tot half 6 a 6 uur. En zo komen we dan 4 uur later op de uiteindelijke slaaptijd. Dit komt dan eigenlijk heel goed overeen met de momenten dat ik zie dat hij moe wordt. (dat is hier uiteindelijk leidend en niet de wakkertijden)

Terug
Bovenaan