<p>Onze dochter is nu bijna 9 weken. Omdat ze drie weken te vroeg is geboren, zou haar eerste sprong volgens 'Oei ik groei' een week geleden hebben moeten plaats vinden. Zo ongeveer... Er gebeurde weinig en gezien de ontwikkelingsstapjes (die ze al drie weken laat zien) hadden we het idee gezegend te zijn.</p><p>Sinds enkele dagen is ze 's ochtends na haar 08.00 fles actief wakker en wil vaak niet slapen. In de box leggen, is 10 min pret, daarna huilen. Sinds gistermiddag is ze zo onrustig en huilerig. Ontroostbaar. Niks hielp. Uiteindelijk deed een vroegere fles zijn werk en sliep ze daarna bijna zes uur achter elkaar. Om vervolgens weer klaar wakker te zijn en weer huilen. Tenzij ze de speen kreeg ? die houdt ze nog niet zelf vast... Uiteindelijk heb ik haar naast mij gelegd en de speen voor haar vastgehouden totdat ze sliep. Ook vandaag is het onrustig. Ze huilt veel, slaapt weinig terwijl ze overduidelijk moe is. Ons ritueel om haar even te laten huilen werkt niet. Ze wil echt bij ons zijn. Maar ook dan is ze nog niet echt happy... Ik vermoed dat het alsnog de sprong is. Merk wel dat ik er onzeker van word. Wil haar graag regelmaat en troost geven. Dit lijkt nu beide niet te werken. Tips?</p>