Is dit nu een sprong?

[quote quote=10174107]Iedereen hanteert zij/haar eigen stijl,van opvoeden en ik respecteer de ander daarin. Toch merk ik dat sommige ouders heel fel kunnen zijn als ik vertel dat ik mijn dochtertje soms even laat huilen. Alsof je een doodszonde begaat…. Ik moet eerlijk zeggen dat het soms niet anders gaat. Renee heeft met regelmaat een aan en uitknop. Net als vanacht, dat ze tijdens het laatste stukje drinken prompt in slaapt valt en heel diep in slaap is. Zo kan ze dus ook plotsklap wakker zijn en haar nieuwe fles willen. Daar valt niet tegenop te boxen. Die fles moet nog even klaar gemaakt worden en soms heb ik het zelf ook nodig om nog even naar de toilet te gaan en snel iets te eten, want eenmaal aan de fles zijn we al snel weer drie kwartier tot een uur verder voordat ik weer aan zelfzorg kan doen. Ik snap dat het afgeraden wordt om die kleintjes te laten huilen. Ik ben er ook geen voorstander van om ze over de toeren te laten liggen. Absoluut niet. We grijpen op tijd in en proberen dat echt te voorkomen. Er zijn ook grenzen. Zo moest ze vanochtend na haar 5uur fles in bed weer huilen. Na een minuut of drie was ze in slaap. Ik had bij de eerste kik haar eruit kunnen halen met als gevolg dat ik met een kind in bed lag en zelf niet aan mijn laatste twee uurtjes kom. Daarnaast had ik haar niet alleen in bed kunnen laten liggen om te kunnen ontbijten e.d. Dus zou ik haar of terug in bed of in de draagzak moeten zetten. Gegarandeerd dat ze dan wakker en humeurig is. Door haar maximaal die vijf minuutjes te geven, heb ik nog even kunnen slapen, rustig kunnen ontbijten en voor de verandering een warm kop koffie kunnen drinken (en daar intens van kunnen genieten). Zij slaap nu nog steeds lekker en rust daardoor beter wat haar groei en ontwikkeling weer ten goede komt. Dit lijkt mij toch een fijnere senario. Zometeen met de volgende fles wordt ze weer aan alle kanten bewonderd en liefdevol toegesproken en geknuffeld. Als ze daarna nog erg wakker is, proberen we de box weer eens uit en ga ik met haar spelen, totdat ze die eerste verschijnselen van vermoeidheid vertoont. Dit kan ik nu met alle geduld van de wereld doen, omdat ik haar de kans heb gegeven zelf in slaap te komen en ik daardoor ook voldoende ben uitgerust. Dan gaat ze weer naar bed. En mocht dit echt niet werken, dan heb ik dit inmiddels snel genoeg door…[/quote]
Ik vind dat jij je helemaal niet hoeft te verantwoorden, waarom jij ne kindje af en toe n paar minuutjes laat huilen. Ik ben van mening dat iedere moeser het beste aanvoelt wat voor haar kindje werkt! Ik denk dat er hier op dit forum geen een moeder is die haar kindje verkeerd opvoed. Je kunt er naar mijn mening duizenden onderzoeken op losgooien, maar wat bij het ene kindje werkt, werkt nog niet bij het andere kindje. Het moederinstinct, dat is bet enige wat echt werkt, daar kan geen een onderzoek tegenaan!
Ga vooral door met hoe je nu bezig bent, want ik denk dat jij het superdoet als ik jouw dingen hier allemaal lees!
En om op je vraag terug te komen:
Ja, ik denk echt dat het een sprong is! ?

Dat is absoluut geen kindermishandeling  wat een woord om dat gelijk te zeggen. Volgens mij weten ze niet eens wat dat woord betekend

Ik heb mijn zoontje ook weleens laten huilen hoor  en dan naar 5 a 10 min troosten en zo door.
Doordat ik dit heb volgehouden heb ik nu een super blije baby die als ik hem in bed leg gelijk gaat  slapen enz.
Dus het is wel ergens goed voor.
Om op jou vraag  terug  te komen  het zou kunne dat het  een sprong  is ja.
Mijn  zoontje loopt altijd een week voor op de oei ik groei app. Dus heeft eerder last van zn sprong  dan dat de app zegt. Misschien loopt  dat bij jou ook niet gelijk  ?
Je moet maar zo denken het zijn sprongen  en fases en het gaat vanzelf weer voorbij. 
Ik vond ze in het begin wel heftiger dan nu mijn zoontje is nu 5 maanden.
Of ik kan er steed beter tegen dat kan ook ?? haha nee ik vind ze steeds minder heftig worden?

Terug
Bovenaan