Hierboven zie ik ergens de opmerking staan: "Grote eters worden gemaakt, niet geboren", daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Wij zijn erg sober richting de kinderen wat betreft tussendoortjes, dat gaat echt niet verder dan heel af en toe een soepstengel of een stuk eierkoek, en dat dan ook nog niet dagelijks.
Maar met 4 kids heb ik aardig wat vergelijkingsmateriaal.
En als ik kijk naar wie hier de eters zijn, de oudste en dejongsten, en dat zijn precies de twee kids die ook bij de geboorte een stuk zwaarder waren dan de twee middelsten.
nr 1: 4100 gram (eet graag en veel, dus daar zit de rem op)
nr 2: 3200 gram (eet niet veel, en eet heel traag)
nr 3: 3600 gram (net als nr 2)
nr 4: 4500 gram (ons veelvraatje, eet het liefs alles, maar krijgt alleen datgene wat ze mag volgens de tabellen)
In ons geval is het dus echt zo dat de twee die in de buik al flink wat tot zich namen, ook nu de gootste eters zijn.
Het enige wat ik kan doen met de kids is een goed en gezond eetpatroon aanhouden, maar de basis van lekker en veel eten zit er wel al in.
Nu even terug naar deoorspronkelijke vraag. Het lijkt me niet dat je kind teveel krijgt, als dit is wat je kind krijgt. Ik weet natuurlijk niet hoeveel onbewuste tussendoortjes er nog ingaan, maar dat zal wel meevallen andes zou je hier deze vraag niet stellen.
Maak je geen zorgen, en weet je ze bedoelen het bij het CB niet kwaad, want laten we eerlijk zijn er zijn zat veel te zware kinderen, die wel waanzinnig veel krijgen en gewoon kampen met overgewicht. Dus een beetje alertheid kan geen kwaad. Kun jij niets met de adviezen, ene oor in, andere oor uit.
Miep