is dit nu teveel?

Nou, ik vindt absoluut niet dat hij teveel eet! En ik moet zeggen dat ik hem ook niet te zwaar vindt!
Het cb zei de laatste keer tegen mij dat Enzo ook te zwaar was in verhouding met zijn lengte. Volgens de curve was hij precies op gewicht en lengte, ik vond het dus onzin.
Maak je niet druk wat ze zeggen want je geeft je zoontje echt niet teveel eten. Je geeft m juist heel gezonde dingen!!

Succes

liefs
di silva

Hoi,

Persoonlijk vind ik het zelfs weinig wat er gegeten word hahaha. Mijn kinderen eten de ene dag goed, andere dag minder. Op t kinderdagverblijf eten ze zelfs soms 3 of 4 sneetjes brood!!! Nëo word in september 2 en is 15 kilo en ongeveer 87cm, hier klagen ze niet over m hoor bij t cb.   Zoë word in januari 4 en is 16 kilo en ongeveer 95 cm. Ik zou me niet druk maken als ik jou was. Als je kindje al bijna niets eet... en zo zwaar is ie nou toch ook weer niet!
succes meissie,

Reimara, mv Zoë & Nëo

Het is bij ieder cb weer verschillend. Ik vind dat Lorenzo helemaal niet veel eet en zwaar is. Dean woog met 18 mnd ongeveer 13,5 kg en was 87 cm. Er is mij weleens gevraagt door de kinderarts wat hij allemaal te eten krijgt. De arts vond het zelfs te weinig!! Dean snoept zelden en eet niet zo veel, maar drinkt wel 2 liter op een dag.

Geen zorgen maken hoor. Gewoon doen wat jou het beste lijkt.

Groetjes,
Nelly.

Hierboven zie ik ergens de opmerking staan: "Grote eters worden gemaakt, niet geboren", daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.

Wij zijn erg sober richting de kinderen wat betreft tussendoortjes, dat gaat echt niet verder dan heel af en toe een soepstengel of een stuk eierkoek, en dat dan ook nog niet dagelijks.

Maar met 4 kids heb ik aardig wat vergelijkingsmateriaal.
En als ik kijk naar wie hier de eters zijn, de oudste en dejongsten, en dat zijn precies de twee kids die ook bij de geboorte een stuk zwaarder waren dan de twee middelsten.

nr 1: 4100 gram (eet graag en veel, dus daar zit de rem op)
nr 2: 3200 gram (eet niet veel, en eet heel traag)
nr 3: 3600 gram (net als nr 2)
nr 4: 4500 gram (ons veelvraatje, eet het liefs alles, maar krijgt alleen datgene wat ze mag volgens de tabellen)

In ons geval is het dus echt zo dat de twee die in de buik al flink wat tot zich namen, ook nu de gootste eters zijn.

Het enige wat ik kan doen met de kids is een goed en gezond eetpatroon aanhouden, maar de basis van lekker en veel eten zit er wel al in.

Nu even terug naar deoorspronkelijke vraag. Het lijkt me niet dat je kind teveel krijgt, als dit is wat je kind krijgt. Ik weet natuurlijk niet hoeveel onbewuste tussendoortjes er nog ingaan, maar dat zal wel meevallen andes zou je hier deze vraag niet stellen.

Maak je geen zorgen, en weet je ze bedoelen het bij het CB niet kwaad, want laten we eerlijk zijn er zijn zat veel te zware kinderen, die wel waanzinnig veel krijgen en gewoon kampen met overgewicht. Dus een beetje alertheid kan geen kwaad. Kun jij niets met de adviezen, ene oor in, andere oor uit.

Miep

Cb brengt alleen maar ergernis. Ik vind dat je kindje echt niet te veel krijgt als ik dat zo lees. Mijn dochter is nu 15,5kg op onze weegschaal en wordt in aug 2 jaar dus dan zal ik bij de controle van cb ook wel weer gezeur krijgen.

Inderdaad.... cb's zijn niet overal hetzelfde en ik moet er ook niet veel van hebben na talloze ervaringen daar...

LAAT JE NIETS WIJS MAKEN !!! Is je kindje gezond, doet hij wat hij moet doen, speelt ie goed, eet ie prima, wat is er dan aan de hand !! NIETS !!

Zijn alle mensen hetzelfde? Nee toch, je kindje is prima zo en ik zou hem zelfs nog wat meer brood geven als ie daar behoefte aan heeft.

Zo... moest het even kwijt !!
Groetjes Marasje

wat een ongelofelijke onzin van dat cb! niet teveel zorgen om maken hoor. Het komt vast helemaal goed met dat mannetje van je. Hier ca 3 boterhammen per dag, 2 stuks fruit, twee bekers ranja, een beker optimel, aardappels en groente (weinig vindt ze niks aan) en heel veel vla.......

op het bijvoedingsforum schrijft een kinderdietist mee.... misschien is het een idee om hem je verhaal ns voor te leggen. Denk dat hij je onderbouwd advies kan geven..

http://www.network54.com/Forum/382080/

succes

liefs

Esther

Daniëlle was bij de laatste controle (nu 2 weken terug) 91 centimeter en 12.6 kilo, dus daar heb je weinig aan, ze wordt/is  volgens het CB een lange slanke dame...zelf trek ik me er weinig van aan. ik was vroeger ook mager en heb nu een....tja hoe leg je het uit...een dikke kont hahaha....mijn neefje was zijn hele jeugd dik en zijn ouders gaven hem onderhand niks omdat dat niet mocht van het CB enz...nu zit hij in de pubertijd, wordt niet meer gecontroleerd zoals onze kids nu nog en is een lange normale jongen geworden qua omvang.
Het CB lijkt soms gewoon een zeikdag te hebben en zeuren over dingen waarvan je je kunt afvragen wat je ermee moet. dat ze je vragen wat hij per dag eet kan ik inkomen maar als dat normaal is of zelfs minder dan aanbevolen wat wil je dan doen...nu al aan de sonja bakker of naar de sportschool...laat ze lekker kind zijn, je weet zelf wat hij krijgt en meer kun je niet doen lijkt me...

groetjes Veronique

Terug
Bovenaan