is dit wel normaal allemaal???

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ja wil niet klagen hoor maar moet het toch ff van me afschrijven!!!
Slaap ontzettend slecht snachts, moet nog steeds erg vaak plassen   vooral snachts.
En daarbij lig ik dan uren wakker en waarom weet het echt niet om gek van te worden!!!
Ben smorgens gewoon een dweil vooral als ik vroegedienst heb ben ik gewoon gebroken!!!
Ga dus maar smiddags wel rusten anders trek ik het helemaal niet meer.
Kan ook niet dat doen wat ik voorheen deed met het huishouden alles blijft liggen, kan het gewoon niet!!!
Verders heb ik soms hele erge pijnscheuten in de lies en oh ja snachts ook nog maagzuur!!!
Ben wel blij hoor met de zwangerschap had het alleen anders voorgesteld, kan ook nu een periode zijn, ik weet het niet!!! Als jullie tips hebben ze zijn heel erg welkom!!!
Alvast bedankt!!!
Jullie ook heel veel succes met alles!!!

Liefs Sandy 14wk en 6dgn

HOi Sandy,
helaas zijn er zwangerschappen die zo verlopen. Het kan ook nog erger, maar daar moet je maar niet aan denken, toch. Ik slaap ook heel erg slecht, dat heeft een functie zegt men. NOu, laat die functie maar zitten hoor!
Wat betreft die pijnscheuten in je lies: hebhet er met je verloskundige over. Ik vind het een beetje klinken als bekkenklachten en daar moet je op tijd alert op zijn.
Als wisselende diensten te zwaar voor je zijn, moet je het met je leidinggevende bespreken. Je hebt als zwangere recht op aangepaste werktijden, meer pauze etc. Je hoeft sowieso geen nachtdiensten te draaien!
Hopelijk heb je er iets aan, sterkte,
Patries 30+6

Hoi Sandy,

Ik weet eerlijk gezegd ook niet zo goed wat je aan de slapeloosheid kunt doen, behalve misschien ontspanningsoefeningen. Wat bij mij ook werkt, is iedere dag om dezelfde tijd opstaan en naar bed gaan. Dat betekent dus wel dat je geen wisselende diensten moet draaien!

Mijn zus zit bij de brandweer en zij heeft 't steeds heel vroeg al verteld op haar werk (+/- 6 of 7 weken) omdat ze geen diensten meer mag draaien. Regelmaat is heel belangrijk als je zwanger bent.

Heel veel sterkte!
~Hilde

P.S. en helemaal een ander onderwerp: wat leuk, een Duits meisje! Ik krijg straks een half Duits meisje of jongetje... Mijn man is Duitser (hij komt uit Nordrhein-Westfalen), vandaar!

hallo
je lichaam is nog aan t wennen aan alle hormonen. laat t zoveel mogelijk over je heen komen. het wordt nog wel beter hoor. er gebeurt zoveel tegelijk in je lichaam nu, geen wonder dat je het niet bij kunt houden. succes

ik ken het, dacht er ook met 13 weken wel vanaf te zijn maar niet dus. Ben tot ca week 17 moe geweest, slecht slapen en rot   in je vel zitten. Begin nu eindelijk weer wat meer energie te krijgen.
Het is rot maar je doet er bar weinig aan.
Ook ik heb al een paar keer laten vallen dat zwanger zijn op zich me zwaar tegen valt. Die baby is echt wel welkom, maar dat dit zo aan me lichaam vreet had ik echt niet verwacht en wil ik ook eigenlijk niet.

Sterkte nog met de komende weken het gaat ergens (weet ook alleen niet wanneer) over.

gr
mirinda

Hoi hoi,

Nou ik ken het hoor en bij mij is het nog steeds niet over. Maar het wordt wel makkelijker omdat je eraan gewend raakt. Klinkt raar maar is echt zo. Slecht slapen is echt irritant.
Tegen dat maagzuur kun je proberen 's nachts iets omhoog te liggen. Laat de zwaartekracht een handje helpen.

Succes en sterkte

Juffie

Hoi meiden,

Nou bedankt hoor voor jullie tips hopelijk gaat het van zelf beter!!!
Ja soms heb je van die dagen!!!
Maar het is fijn te weten niet de enige te zijn!!!

Iemand had ook gereageert op het duits meisje!!!
Ben geen duitse hoor, we wonen in Duitsland!!!
Ons kindje wordt dus wel een duits meisje of jongen!!!

Juliie allemaal succes met alles!!!

Liefs sandy 15wk

Terug
Bovenaan