is er begrip op je werk?

hoi,

Ik had eergisteren echt een klote dag!
Moest op gesprek komen bij m'n baas, gewoon een soort van tussentijds gesprek.
Kreeg te horen dat ik meer moest gaan stralen en lachen!
Jeetje.. dacht dat m'n broek afzakte!

Ik heb een nogal heftig half jaar achter de rug waarbij ik bij mijn collega was die overleed met 28 jaar, mijn eerste miskraam en onlangs (mei) mijn 2e miskraam. Even allemaal wat veel van het goede..
En nu krijg je te horen dat je meer moet gaan stralen en lachen op mn werk? Ik hem uitelegd dat ik door afgelopen maanden gewoon een knauw heb gehad en soms niet de behoefte heb om te lachen en ik gewoon geconcentreert met m'n werk bezig wil zijn.  Het is niet zo dat ik niet meer gein op mn werk, maar het is gewoon minder als dat ze van me kennen. Ben gewoon erg moe van alles. Maar mag ik even??? Let gewoon even niet zo op me!!

Pff.. Ik kan me zo boos maken over mensen die zo licht denken over een miskraam.  
Vooral de opmerking:"''t was toch nog niks" . Ik ben dan ook zwaar gefrustreert op dat vlak dat ik bovenstaande niet aan mijn chef kan duidelijk maken, dan komen gelijk de waterlanders en daar pas ik voor.  Gelukkig was ik al bezig met solliciteren naar een andere regio en dit maakt het alleen maar makkelijker. Hopelijk mag ik ze over een tijdje uitzwaaien!

Sorry voor het lange verhaal.

Lente88

Oh wat vervelend voor je... Begrijpelijk hoor dat je even wat miner straalt en lacht! Tss.... Maar als je je werk goed doet? Balen hoor, maar trek het je niet aan! Misschien helpt het om met een vertrouwenspersoon / goede collega hierover te praten? Laat het in ieder geval bezinken en ga over een tijdje misschien zelf naar je baas toe om het erover te hebben. Grote kans dat jullie het tzt uit een ander perspectief bekijken...

Succes ermee!

groetjes Janneke

Hey Lente,

Wat vreselijk zeg! Dat er 0,0 begrip is voor je situatie. Pff tis weer typisch mannelijk volgens mij hoor. Heeft zeker zelf geen kids? Of nog nooit door zoiets heen gegaan met zn vrouw? Heeft ie wel en vrouw? whaaaa wat een K*t baas hahaha...moest er ff uit!

Sterkte er mee en dat je maar gauw wat anders mag vinden!!!

Groetjesss Peet  

ps: ik reageer beetje heftig, hormonen he pfff.

Jeetje Lente, wat een ***baas heb jij zeg! Kan me voorstellen dat je niet wilt huilen in het bijzijn van hem, dat zou ook mijn eer te na zijn bij iemand die zo *** reageert.
Kan je hem niet een mail of zo sturen waarin je uitlegt wat het met je doet? Hoef je hem tenminste niet te spreken.
In het uiterste geval kan je je altijd nog ziek melden, dan is hij verder van huis dan jij die eventjes niet zo straalt!!
Sterkte meid, en laat je niet op je kop zitten!!

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb gisteren een vrouwelijke vertrouwenspersoon het hele relaas ge-emialt, moest het gewoon even kwijt. Ik verwacht niet eens een antwoord, maar heb mn verhaal kunnen doen. Als er eens een punt komt dat ik er genoeg van heb en me ziek meld, het voor hun  ook niet als donderslag bij heldere hemel komt.. dan heb ik het teminste al eens aangegeven.

Het stomme is dat die vent een vrouw én kinderen heeft. Maar zakelijk gezien ben ik en poppetje he. Hij had bij eerste zwangerschap ook een opmerking toen ik mijn broek van het werk niet meer aan kreeg en dus mijn eigen kleding droeg. Hij zo: "zwanger zijn is geen ziekte hoor! Wil dat je de bedrijfskleding aan doet". Ik:"Ja maar ik krijg mijn broek niet meer dicht (13 wk zwanger)) Hij:"Ja, maar als je zwanger bent wil niet zeggen dat je niks meer kunt doen." Ik:"Dat begrijp ik, maar krijg de kleding gewoon niet meer aan". Vermoeiend he.
Die mensen nemen zich voor een boodschap te komen brengen maar luisteren dan niet naar het antwoord van de ander.

Lente88

Naja!!! Wat wil hij dan, dat je met je broek op je knieen loopt of zo!!! Oh wat zou ik pissed zijn zeg!! En groot gelijk dat je het naar de vertrouwenspersoon hebt gemaild.
Laat je niet op je kop zitten door zo'n stomme kerel!!

Sjonge jonge he!!!\ Wat een vent!!! onuitstaanbaar!!! Zou mij ook erg kwetsen hoor!!!!
Wel goed dat je het bij de vertrouwenspersoon hebt neergelegt!!!!
Meis hoop dat je snel een andere baan vind!!!! bah hoe kunnen mensne zo ongevoelig zijn zeg!!!!!!

Durf te bijna niet te zeggen maar op mijn wekr alle begrip!!! Moest maar rustig aan doen en had gister al een grote bos bloemen.....

wat een verschil he!!!! maar je hebt zat meegemaakt kan het me helemaal voorstellen!!!!
en als ie wil dat je bedrijfskleding an hebt moeten ze die maar in osotie maken als iemand zwanger is nietwaar?? Stom zeg!!!!

Denk aan je!!!
marieke

Nou lente wat een KL**TZAK van een baas heb je ! Je hebt genoeg meegemaakt en dan niet stralen je bent dan mischien wel een ster in je vak maar dat is niet het enige wat licht geeft of wel dan. Wat ik eigenlijk bedoel is dat je niet altijd kunt stralen en lachen  als het een tijdje minder gaat. Dat heeft iedereen weleens toch? Het word tijd voor een andere baan! Hoop dat je snel iets vind waar je wel gewardeerd word. Weet zelf hoe het is om ergens te werken waar je niet op waarde word geschat. Zelf in april aan een nieuwe baan begonnen om die rede net voor ik mijn mk kreeg. Ook meteen mijn leidinggevende moeten inlichten was bijna van hoi ik ben pien ben nieuw hier was zwanger. Maar al het begrip kreeg ik en tijd als het niet ging moest ik aan de bel trekken en dat ik niet happy was begreep hij verdomd goed! (Zijn vrouw bleek achteraf zwanger te zijn.) Niet elke plek is zo om te werken.

Veel succes met solliciteren!!

Groetjes Pien

Terug
Bovenaan