Is er een kans deze ronde?

youngmom2000

New member
Hi mama’s

Mijn man en ik hebben donderdag avond seks gehad toen had ik twee strepen die even donker waren en vrijdag had ik een smiley op de clearblue ovulatietest dus dan was mijn piek donderdag/vrijdag toch? Mijn man is dit weekend weg dus we hebben na die ene keer geen seks meer gehad.

Is er een kans dat ik deze ronde alsnog zwanger raak of zijn we te laat geweest?☺️

Ik weet niet precies hoe lang het duurt voordat daadwerkelijk de eisprong plaatsvind na een positieve test vandaar mijn vraag
 
denk zeker wel kans.. normaal is de eisprong 24 tot max 48 uur later dus dat zal dan wss vrijdag of zaterdag zijn geweest
 
Volgens de bijsluiter mag jij je eisprong binnen twee dagen na de eerste positieve ovulatietest verwachten. Stel, je ovulatietest van donderdag was positief, dan gaan die 48 uur lopen. Positieve testen daarna tellen niet mee. Zoals bekend overleven zaadcellen meedere dagen dus lijkt het mij dat je qua timing wel goed zit. Geen zorgen.
 
Statistisch gezien heb je de dag voor je ovulatie en de dag van je ovulatie de grootste kans om zwanger te worden.

Seks rond een positieve ovu test is dus eigenlijk altijd gunstig. Maar hou er evengoed rekening mee dat de slagingskans iedere maand rond de 20% ligt (ook afhankelijk van je leeftijd)

Nu maar duimen!
 
Terug
Bovenaan