Is er hier iemand met een baby van bijna 6 maanden die ook nog niet doorslaapt??

Hallo,

Ons zoontje van bijna 6 maanden slaapt nog steeds niet door.
Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar het begint nu behoorlijk op mijn zenuwen te werken.
Ik ben heel erg moe en heb weinig energie.
Hij krijgt 4 of 5 flessen ( net hoe het uitkomt)
en een fruit en groentehapje tussen door.
De laatste fles krijgt hij tussen 23.00-00.00 (pap)
maar meestal is hij dan om 5 uur al wakker!!!
Vanacht was het 3 uur!!

Hij ligt onder een dekentje met een trappelzak zodat hij niet kan rollen in bed.
Dus kou kan het volgens mij ook niet zijn.
En hij huilt ook niet echt, hij jengelt een beetje of ligt te kletsen..Hij is soms gewoon klaarwakker midden in de nacht!
Maar dan zijn wij het ook...
Deuren zitten dicht maar we horen hem toch.
Oordoppen wil ik niet aan want ben bang dat ik hem dan niet hoor als er echt wat is...
Heeft iemand goede tips voor dooslapen??
Wat het breekt me echt een beetje op!!

Groetjes Kim

Ik heb hier geen ervaring mee, ik ben een zeer verwende gezegende moeder waarvan de kindjes met 6dagen al doorsliepen...het is hier zo erg dat de wekker gezet moet worden omdat anders het hele ritme in de war ligt....

Kinderen moeten zelf leren weer in te slapen 's nachts, als hij beetje ligt te brabbelen of jengelen moet je hem vooral wel laten liggen....

Hoe groot zijn de flessen die hij krijgt? Misschien moet je ze nl iets groter maken...
Slaapt hij veel overdag? proberen hem wat wakkerder te houden....
Verder kan je proberen om hem 's avonds lekker in bad te doen met speciale producten (je hebt van die badproducten die je kindje lekker loom maken, met lavendel ofzo erin) en hem dan uitgebreid lekker insmeren, beetje massage erbij...dan een lekkere grote fles met pap en dan fingers crossed...

Succes ermee, kan me goed voorstellen dat je kaarsje opgebrand is en jezelf ook graag weer wil doorslapen....

Liefs Randy

he meid!

wat lijkt met dat vervelend zeg!! mijn dochter was vorige week 1 nacht wakker van 1 tot half 3 en toen durfde ik al te zeuren dat ik t zo zwaar vond!! ik schaam me nu toch wel!

maar ist ook n idee om n fles met pap te geven, of evt. een bordje pap? daar zit dan net wat meer in..en maak je de kleine wakker voor de laatste fles of komt hij zelf??

hopelijk wordt t snel beter!

liefs

hallo hallo,

Dank voor jullie tips.
Hij krijgt 4 tot 5 flessen van 200 en dan zijn fruit en groentehap nog.
De laatste fles is al een pap fles.
Ik doe hem ook al s'avonds in bad en smeer hem in met lavendel olie, had inderdaad gelezen dat dat kindjes helpt slapen vandaar....

Even ter duidelijkheid: we halen hem s'nachts niet uit bed hoor!
Geven hem alleen af en toe zijn speentje.

Ik moet vrijdag naar het CB dus ik hoop dat zij mij ook nog wat tips kunnen geven.

Hij heeft vannacht net ff iets langer geslapen dan anders!! van 0.00 u tot 6.30.

Nou groetjes en bedankt!

hoi hoi

is nog geen probleem hoor, alleen heel erg lastig
Mara slaapt net door, maar ook nog niet altijd of even goed.
ik krijg vaak reacties van nu al?

ik begon met laatste fles pap en dat hielp bij ons.
Maar ik moet er nachts gemiddeld 2 keer uit om haar speentje in te doen.
komt door het slaapritme, je hebt verschillende soorten slaap nachts. Tot 2 uur slaapt ze super, daarna wordt ze even wakker en wil de speen.
ik heb juist de tijd tussen 6-9 uur ochtends nodig maar dat wil niet altijd met ons kleintje.

flesjes nachts is gelukkig uitzondering maar doe ik wel (ik haal haar er niet uit, aleen 65ml en dan lekker laten liggen)

Ook heeft ze soms dat ze 5 uur nachts supper wakker is en gaat kletsen, en met dat geklets kan ik niet slapen. grrrrr
van hoe laat tot hoe laat slaapt hij?

ik deed op een gegeven moment: manlief jij gamed tot 3 uur? dan heb jij babydienst, ik begin vanaf 5 uur weer en ga nu slapen, tot morgen.

verder is het alleen maar afwachten, collega heeft zoontje van 2jr die net doorslaapt, ik moet er niet aan denken

hey meid,
Ja dat is mega vervelend. Ik moet zeggen dat onze kleine (16-6-2010) nu wel doorslaapt nu hij op zijn buik ligt. Hij ligt wel bij ons op de kamer omdat ik het nog eng vind.

Het is misschien niet goed, maar ik doe wat ik wil :).

Hij slaapt door zolang hij bij ons op de kamer ligt en leg ik op zn eigen kamer, dan huilt hij idd ook en slaapt hij niet langer dan 3 uur door. Ik heb het idee dat hij een aanwezigheid wil horen van mij/ons.En dan is het goed.

Ik was ook echt op en 0,0 energie had ik. Dus ik doe het nu even zo, zo is iedereen tevreden en hij gaat vanzelf weer naar zijn eigen kamertje.

Heb je hier iets aan?

Groetjes Marieke

hoi marieke

is toch normaal dat ze vanaf 6mnd op de buik gaan slapen? is een omgekeerde babyfoon iets? dan hoort jouw kleine jou en slaapt misschien lekker?

Mara was vannacht om 5 uur wakker en honger! ach ja soms heeft ze dat, meestal slaapt ze door. maar toevallig net nadat ik hier op gereageerd had, timing

Mara ligt trouwens vast in een babysleep, anders draait en rolt ze zo veel door het bed dat ze van de onrust niet kan slapen. dat hebben we met 3-4 weken al moeten doen.
ik wil wel afbouwen maar ze is dan direct zo onrustig.
Overdag gebruiken we deze niet hoor, ligt ze lekker op haar linkerzij te slapen

Hoi hoi,

Mijn dochtertje slaapt helaas ook (nog) niet door. Ze krijgt om 20.00 haar laatste fles, maar meldt zich dan meestal weer tussen 1 en 4 uur, we geven haar dan altijd eerst een paar keren de speen, maar vaak houdt ze dat maar 10 min vol, daarom geven we haar dan toch een fles.
Op deze manier zit ze wel op 5 voedingen per dag, wat dus wel te veel is.

Een collega van mij vertelde dat we er even door heen moesten en haar maar moesten laten huilen, waarschijnlijk ging het volgens haar dan wel een nacht of 5 duren voordat ze stopt met huilen...
Ik vind dit wel iets rigoureus, maar misschien dat het helpt?

Groetjes S.

ps: sorry dat ik het zeg, maar ik vind het wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben die hier mee zit. Om me heen hoor ik alleen maar ouders waarvan hun babytjes zo heerlijk door slapen.

Terug
Bovenaan