Is er iets mis met mijn moedermelk?

<p>Hallo dames, </p><p>Ik voed mijn dochter nu al bijna 9 maanden zelf en loop nu tegen een dingetje aan. </p><p>Ik had eind december een afspraak op het cb. Tot mijn verbazing was ze 300 gram "afgevallen". Ze dachten er niks achter maar toch ben ik erg gaan twijfelen.</p><p>Ik ben vandaag (2 weken na de laatste weging) weer naar het cb geweest en ze is niks aangekomen.</p><p>Ik moet over 2 weken weer terug komen om te kijken of ze dan wel is aangekomen, anders moeten we kijken naar een alternatief. Dat wil ik natuurlijk nog niet wand wil haar graag tot 12 maanden zelf voeden.</p><p>Ze drinkt gewoon goed, geeft zelf aan of ze genoeg heeft, is heel erg actief en vrolijk en kruipt/loopt lekker rond.</p><p>Herkent iemand dit en/of heeft tips? Ik wil echt die 12 maanden redden</p>
 
Hoi Baileyxx!Aangezien je dochter lekker actief is zou ik me heel goed voor kunnen stellen dat ze hierdoor stabiel in haar gewicht is. Afvallen klinkt zo ernstig, haha.

Maar eerst groeien ze snel, soms 100-150 gram per week, en dat is dike prima. Maar op een gegeven moment beginnen ze te bewegen, en dan is het helemaal niet raar m.i dat het eens even wat daalt.
Zolang zij aangeeft dat het voldoende is en goed drinkt zou ik niet weten waarom dit niet goed zou zijn.

 
Nee hoor,  moeder melk blijft het allerbeste, laat je vooral niet door het cb aanpraten dat dit niet zo is en je moet overstappen! Dit doen ze nogal eens rn is gewoon heel verkeerd advies! Ik lees dat je dochter 9 maanden is, kan je haar eetpatroon naast de melk veranderen/ophogen in meer voedzame dingen? Knap hoor, dat je haar nog voedt!!! 
 
Hoihoi,mijn dochtertje is onderhand 15 maanden en weegt ook weinig. En geef ook gewoon borstvoeding plus extra voeding. Zij is namelijk geen eter. Maar ze is gewoon vrolijk en alles is gewoon goed met der. Hier in Belgie zeggen ze dat ze niet altijd naar de groei curve kijken. Doe ik zelf ook niet. Zou ik als ik jou was ook niet. Gewoon je mama instinct volgen. 
 
@Femstra, ja inderdaad maar het cb laat mij erg twijfelen over wat ik nu moet doen.@DaJoJa, ik ga kijken wat ik kan doen :)@Elmaya, ze is totaal niet licht ? ze zit in de groeicurve van boven het bovengemiddelde haha het is een grote en zware tante :p
 
Lijkt menook geen probleem. Geef je naast melk ook andere dingen te eten? Dan zou je daar wat meer van kunnen geven. Zelf vette dingen eten als dikke yoghurt en cashewnoten helpt je voeding wat vetter te maken. Inderdaad heel knap dat je nog borstvoeding geeft en volg vooral je eigen instinct mbt tot je kindje
 
Ik zal ook doorgaan met bv . Je kind doet het erg goed op verder. Rond en gezond en vrolijk. Inderdaad misschien kijken naar de andere voedingen zoals fruit of iets anders dergelijks. In het oei ik groeiboekje staan ook voedingsadviezen. Ik heb op een gegeven moment de voedingen in de ochtend aan moeten passen. Ze moest meer in de ochtend eten. Dit wilde ze uiteindelijk niet eens allemaal. De ene is dik, de ander dun. Dat zegt niks over een baby. Als ze goed op gewicht is en vrolijk is is er denk ik niks aan de hand. Misschien maakt ze wel een groeispurt? Op een gegeven moment moet je meer ander eten bijvoeden en is de melk niet meer voldoende. Dan zul je haar minder voedingen geven, misschien is Dat wel  de verandering! Succes meid ?
 
Hoorde toevallig gisteren bij de terugkomavond van Samen Bevallen dat BV baby's vaak rond de negen maanden afwijken van hun groeicurve. Ik zou je er niet druk om maken. 
 
Terug
Bovenaan