Is er iets mis met mijn moedermelk?

Wat is verder haar voedingspatroon? Ik neem aan dat je haar wel vaste voeding geeft?
Het voedingscentrum geeft aan dat baby's van deze leeftijd gedurende de dag, anderhalf tot twee boterhammen moeten eten + een fruithapje + avondeten (ongeveer drie eetlepels groente + een eetlepel vis/vlees + twee eetlepels aardappel, of iets als couscous).
Als je dochter iedere dag zoiets binnenkrijgt + een beetje bv, dan zou ik me geen zorgen maken. 
 
Helaas is het CB in Nederland nogal flesvoedingsgericht. Laat je niet onzeker maken, je melk is altijd nog het allerbeste! 
Hoe vaak voed je? Kan er misschien nog een voeding bij? Ik heb een beetje hetzelfde met mijn zoontje (6,5 maand) en ik geef nu een extra borstvoeding laat in de avond. 
Verder kreeg ik het advies om meer vaste voeding te geven maar dit doe ik dan wel ná de borstvoeding (niet volgens advies cb) omdat ik geloof dat hij eerder zal aankomen van meer melk dan van groenten en fruit. Ik probeer wel de wat vettere hapjes te geven zoals avocado, banaan en noten. 
Op de faebookgroep van Borstvoedingsforum kun je advies vragen of meelezen, daar zijn ook heel veel lactatiekundigen actief die kunnen meedenken.. 
 
Mijn zoontje zat en zit nog altijd op de lijn onder het gemiddelde. Hij is gewoon geen grote baby, maar heeft altijd bv gehad tot zijn 2e jaar, vanzelfsprekend ook fruit en groenten ernaast. In het eerste jaar daarentegen kreeg hij alleen brood en banaan als extra, dit vanwegen zijn gevoelige darmen. Omdat hij heel actief was en veel bewoog in vergelijking met zijn leeftijdsgenoten was het niet raar dat hij niet veel aankwam. Bv is en blijft nou eenmaal het beste wat jij je kind kunt geven. 
Hele voedingen gaan introduceren is daarbij ook niet nodig het 1e levensjaar.
"Je hoeft niet meteen een voeding te laten vallen. Drie theelepeltjes fruit bevatten nog geen fractie van de voedingsstoffen die een borstvoeding bevat. De tweede helft van het eerste levensjaar kun je echt zien als een oefenperiode waarin borstvoeding nog steeds een grote plaats inneemt."
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/169-introductie-van-vast-voedsel
Ik zou me dus zeker niet druk maken en al helemaal niet als je dochtertje boven het gemiddelde zit! Lekker mee doorgaan en haar voorzien van het beste wat er is.
 
Terug
Bovenaan