Is het al tijd?

2 maanden voor je stopt alvast beginnen met foliumzuurtabletjes. Dan kun je gewoon stoppen. Daarvoor hoef je niet langs de huisarts. Succes met je beslissing.
 
Toen wij besloten te stoppen waren precies m'n strips op en ben pas foliumzuur gaan slikken vanaf de beslissing. Ik had de huisarts (assistente) gebeld en er kwam echt een advies van niks. Bij de etos ben ik geweldig door de drogist geholpen met al mijn vragen. Maar in principe kun je gewoon stoppen.
 
Hoi Manon,
Ik had vanaf dat ik mijn cyclus had altijd onregelmatig. Ik was maanden niet ongesteld soms een heel jaar niet en dan ineens weer wel ongesteld. Ik was dus bang dat ik nooit geen kinderen zou kunnen krijgen. Ben toen voor allerlei onderzoeken geweest waarom ik geen normaal cyclus had etc. Er was niks uitgekomen, maar als ik zover was moest ik maar langskomen en dan zouden ze ons een handje helpen. Ik was toen 22 jaar en we hadden net een huis gekocht en ik was net klaar met mijn studie. We gebruikten daarom ook geen voorbehoedsmiddelen, want ik werd toch niet ongesteld, was al 2 jaar niet meer geweest. Op mijn 22e ben ik spontaan toch zwanger geraakt. Je begrijp natuurlijk wel dat ik aan de ene kant heel blij was dat het spontaan is gelukt, maar het kwam ook heel onverwacht. Mijn 1e gedachte was ook, shit het zit er nu wel in, maar het moet er ook weer uit! Na een paar dagen was ik de ergste schok wel voorbij en een maand voor mijn 23e was mijn dochter geboren. Je leven veranderd, maar het was het mooiste wat er kon veranderen. Nu zie ik het voordeel er wel van in. Ben nu bijna 32 en heb een dochter van 9 jaar. Vind het super dat ik al zo'n groot kind heb. En zelf nog zo jong ben. Plannen kun je het niet, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt en als je liever nog even wacht, dan wacht je toch nog even. Je bent nog jong en hebt nog alle tijd. Succes!
 
Hoi nicole82,

Jeetje wat onverwacht is dat als het ineens wel gebeurt.
Ik slik nu al 8 jaar de pil en daarvoor was ik echt 3 weken ongesteld en als ik geluk had 1 week niet. Dat was ook de rede om de pil te gaan slikken, puur als menstruatie regeling.
Ik hoop dat als ik ooit met de pil stop dat ik niet weer zo een Cyclus krijg.
Het lijkt mij ook heerlijk als je zelf nog jong bent met een kind die in ieder geval uit de luiers is haha.
Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen idee over wat jong is.
Plannen kan je het inderdaad niet, op het moment dat je de beslissing neemt om de pil niet meer te slikken moet je er wel rekening mee houden dat het kan gebeuren maar ook een hele tijd kan duren.
Dat besef ik zeker dus we kijken wel hoe ik er over een tijdje over denk.
Ik neem aan dat als je er echt aan toe bent dat je het zeker weet en niet twijfelt zoals ik op dit moment.

Groetjes
 
Geen twijfel over mogelijk wanneer je weet dat je het echt wil. Dan draait alles ineens alleen nog maar om baby's. De hele wereld lijkt achter een kinderwagen te lopen en overal zie je bolle buiken hahahaha. Zo ging dat bij mij tenminste.
 
Ja dat soort dingen heb ik wel! Heel herkenbaar, iedereen is ineens zwanger overal vrouwen met kinderwagens of kleine kinderen.
En als je zo een klein hummeltje ziet "proberen" te lopen krijg ik helemaal kriebels in me buik en zo een ach kijk nou hoe schattig gevoel. Altijd in de schoenenwinkels stiekem even naar die schattige kleine schoentjes kijken.
Dus dat gevoel zit er zeker in bij mij haha.
 
Hey mdks,

ik ben van jou leeftijd, en ik weet sinds kort dat ik zwanger ben! Heel gewenst, maar tegelijk ook onzeker. Ik ben wel 24j als ik beval.

Ik had heel veel bang hoe mijn ouders gingen reageren ook owv mijn leeftijd, maar ze waren heeeel positief. Als je er klaar voor bent zou ik je niet laten tegen houden, en het kan lang duren eer je zwanger bent, houd dat ook in je achterhoofd.
 
Terug
Bovenaan