Is het gek om een verlanglijstje voor kraamvisite te hebben of cadeaubonnen te vragen?

Hoi meiden,

We zitten een beetje met het volgende..... Als je bevallen bent schijn je echt bergen kleertjes ed te krijgen. Heel erg leuk en lief allemaal natuurlijk maar omdat wij na 4 jaar dokteren zo enthousiast waren dat er een kindje komt heb ik al best veel zelf gekocht. Daarnaast hebben we nogal een uitgesproken smaak. Ik ben bv niet van de disney en winnie de pooh ed. Nu willen we niemand voor het hoofd stoten en ondankbaar doen maar het zou toch handig zijn als we dingen krijgen waar we ook echt wat aan hebben en die we mooi vinden. Geld vragen is absoluut geen optie. Dat vinden we ronduit asociaal en hebberig. Echter is het een idee om een verlanglijstje te maken met dingen die we nog nodig hebben of gaat dit ook gek overkomen? Enne als we zo'n lijstje maken hoe zorgen we er dan voor dat mensen geen dingen dubbel kopen? Cadeaubonnen is ons ook al aangeraden maar is dat ook niet een beetje gek om te vragen?

Graag jullie ideeen hierover!

gr.Ing

Hoi,
ik heb zelf ook zo'n probleem... ik heb iedereen verteld dat maat 50/56 de kast uit groeit. verder ben ik niet heel moeilijk wat kleertjes betreft.
wanneer je wilt voorkomen dat mensen met dubbele dingen aan komen zetten kun je misschien een boekje maken waar mensen dingen uit scheuren. jij plakt dan plaatjes in dat boekje zodat mensen kunnen zien wat je graag wilt hebben. misschien kun je er zelfs bij zetten waar je het kunt halen. Misschien kun je dit boekje dan bij iemand neerleggen en hiernaar verwijzen in het kaartje...

Volgens  mij is dit helemaal niet gek.
Je kunt ook je lijstje zetten op www.lijstje.nl
En dan de link verspreiden onder je kennissen/vrienden/familie.
Ze kunnen dan zelf uitkiezen en "doorkrassen" wat ze hebben gekocht, zodat anderen niet hetzelfde kopen.

Groetjes, Mirretje_

Hallo Inge,

Ik vind dit ook heel gewoon hoor..
Ik heb mijn zwangere schoonzus en vriendin ook gevraagd naar hun wensen.
Ik vind het nl. leuker om iets te geven waar ze echt blij mee zijn i.p.v. het zoveelste rompertje...

Voor mijn vriendin en schoonzus geef ik ook wel wat meer uit dan aan een kennis of vage vriendin  die een kindje heeft gekregen. Hierbij vraag ik ook wel naar hun wensen.

Bij kennissen/ vrienden die wat verder van ons af staan vraag ik niet naar hun wensen, maar bedenk ik zelf een cadeau. Mochten ze met wensen komen, dan heb ik er geen moeite mee om hier rekening mee te houden.

Geld vragen vind ik inderdaad ook wel hebberig overkomen en niet zo leuk om te geven.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs,

Twinkel3

ik denk dat de meeste mensen dat zelfs wel fijn zouden vinden.
vaak is het wel moeilijk om iets te vinden als kraamkado en je twijfelt of er geen anderen net voor je zijn geweest met dat pakje kopen.
ik denk zelfs dat dat een goed idee is.
je helpt er een ander mee om iets uit te zoeken en vooral jullie zelf.

veel succes met het maken van het lijstje

groetjes Gerjanne Stegeman

Hoi. Wij hebben ongeveer hetzelfde in gedachten hoor..
We hebben al een zoontje van 2 jaar en krijgen nu weer een klein ventje, dus kleertjes hebben we echt in overvloed, net als speelgoed, knuffels e.d.
We laten nu op de uitnodiging van de kraamborrel een tekstje extra drukken.. Kleertjes, knuffels en speelgoed hebben we genoeg, vind u het erg als .... een centje (of kadobon oid) vroeg?

Gr. Anne-Marie

vind het zeker niet gek om gericht dingen door te geven (dat zou ook kleren kunnen zijn, maar dan bijv met de toevoeging maat 68/74 of wat je maar wilt EN DAN WEL HET SEIZOEN ERBIJ NOEMEN!!! anders krijg krijg je geweldig leuke zomerkleertjes die je koter aankan in januari etc)

Overigens: verwacht niet dat mensen er altijd naar luisteren.... zelf koop ik idd het liefst iets waarvan ik weet dat iemand het nodig heeft/ graag wil hebben voor de kleine en mensen vroegen het wel aan ons, maar deden daar niks mee . Wij hadden al een zoon en mensen vroegentijdens de zw.schap al wat we wouden, ons antwoord: als het een knul is alles behalve kleding, als het een meid is: kleding in alle maten .

Het is dus een 2e jongen en aan een paar hadden we gezegd: echte jongenskleren t/m maat 68! Die hadden dat ook gedaan.... maar echt 90% van de visite had kleertjes in die kleine maatjes! Allemaal even leuk en schattig, dus veel omkleden zodat hij alles aan kon, want het was echt allemaal kleertjes (bij de oudste wel geteld 2 setjes gehad en toen hadden we expres weinig gekocht want iedereen zou wel met kleertjes aan komen zetten!) De jongen had echt enorm veel kleertjes t/m maat 68 waarbij ook de seizoensfout een paar keer gemaakt is helaas en dat is ongedragen naar zolder gegaan  en dat vond ik zoooo zonde. Mensen hebben er de moeite voor genomen om iets te kopen en daar hebben wij dus niks aan gehad....

Dus gewoon aangeven wat de wensen zijn en hopen dat het goedkomt en jullie spruit ook niet bij elke luierwissel een kledingwissel moet om alles maar aan te krijgen

Terug
Bovenaan