Is het gek om een verlanglijstje voor kraamvisite te hebben of cadeaubonnen te vragen?

Hoi Inge,

wij hebben inderdaad kadobonnen gevraagd, mede omdat mensen met kleertjes in verschillende maten aankomen, maar dan dus ook voor het verkeerde seizoen.
Wij hebben hier geen rare reacties over gehoord, en sommige mensen waren toch zo eigenwijs om iets zelf te kopen. En juist die kleertjes vond ik echt vreselijk!!! Iedereen heeft zn eigen smaak, ikzelf zou bij diegene informeren wat ze graag willen, of iets leuks hebben gezien.
Wat betreft dat lijstje lijkt mij ook een goed idee. Helemaal als het via internet te doen is.
Wij waren trouwens wel snel zwanger maar haden voor de 5e maand al alles besteld en het meeste in huis...zeg nou zelf, je kan t toch niet laten hangen, zeker al die leuke kleertjes niet.  En ben blij dat ik niet op de kleertjes van bepaalde kenissen heb gewacht. Hé succes verders met je zwangerschap

Hoi inge!!
Ik heb ook zo ´n lijstje gemaakt en op de website van onze baby gezet. Misschien een idee voor jou?
Geld vragen zou ik ook nooit doen.
Ik vind zo ´n cadeaulijstje erg handig.
Maar het is zeker niet raar hoor! Alleen maar makkelijk voor iedereen.
Liefs diana

Nee hoor, das helemaal niet gek. Ik heb ook een website voor mijn kleine meisje gemaakt met daarop een verlanglijstje. en mensen maken daar echt gebruik van. zo voorkom je onnodige kadoos en dubbele kadoos.

gewoon vragen wat je hebben wilt!! mensen geven je echt veel liever iets waarvan ze weten dat je dat hebben wilt.
xxx Annette

Nee joh het is helemaal niet gek  om dat te vragen, anders krijg je uiteindelijk allemaal dingen waar je eigenlijk niets aan hebt.
Beren en zo pfff hihi , kleertjes die je misschien niet leuk vindt.
Wij hebben telkens gezegd, wanneer wij de vraag kregen met wat wij wilde hebben,doe maar aub cadeaubonnen vd Etos, Kruidvat of eventueel Prenatal.
Etos en Kruidvat voornamelijk om de luiers en billendoekjes.
Scheelt kapitalen
Ook hebben we hints gegeven dat we al zoveel kleertjes hadden en dat we niet zo vd pluche beestje houden.
Gewoon een beetje tactisch aanpakken , maar vooral doen!

Veel succes, groetjes Patrice

Hoi hoi

Ik persoonlijk vind dat je gewoon alles kunt vragen.
Ik geef zelf ook liever iets aan iemand die er echt blij  mee is.
Zelf vroeg ik bij de  1ste bijvoorbeeld:
       -pak luiers maat 3
       -(zwitsal) shampoo, douchecreme enz
       -kadobonnen van oa Hema, Etos en H&M
       -neutrale kleertjes vanaf maat 68
En met deze zwangerschap doe ik hetzelfde  alleen vraag ik dan wel gewoon ook iets voor in zijn/haar spaarpot.

En een andere tip als je echt niets hoeft te hebben kun je best geld vragen en het schenken aan een goed doel bijv. Unicef en WNF.
 Succes iedereen!

Ik ga denk ik ook vanaf maat 68 vragen (om te kleine maten te voorkomen) die heb ik al (meestal doen ze dit al bij ons, ze denken echt na over wat je nodig zult hebben en bellen meestal de oma op om te vragen wat er nodig is of wat ze kunnen geven. DAT scheelt vaak al onnodige kado's

Bij ons geven ze ook wel waardebonnen met een romper erbij of knuffel ofzo (dan heb je beetje van beide werelden, mensen vinden een kadobon vaak kaal dus is zo wel leuke combi) zwitsal pakketjes (spulletjes komen altijd van pas (al is het maar voor jezelf hihi)

geld zou ik ook niet leuk vinden om te krijgen :( ik heb liever een met zorg uitgezocht kadootje wat mijn smaak niet zou zijn als een simpele waardebon (het gaat mij namelijk om het idee, niet om het kado)

Terug
Bovenaan