Is het heel erg om af en toe een wijntje te drinken

Ik zou het een verloskundige vragen, volgens mij beïnvloed alcohol wel je vruchtbaarheid (zowel bij mannen als vrouwen).
1 glaasje zal vast nog wel meevallen, maar dat kan een verloskundige je misschien beter vertellen. 
En het is ook aan jezelf waar je je goed bij voelt, je wil je achteraf ook niet schuldig voelen als je zwanger bent geworden. 

Ik heb begrepen dat dat echt niet zo erg is. Sowieso niet voor de vrucht, die voedt zich de eerste 6 weken uit het dooierzakje. Maar voor de zekerheid kan je het natuurlijk aan de verloskundige vragen!

Volgens mij zijn er heel veel vrouwen die tussen de ovulatie en positieve zwangerschapstest nog alcohol drinken. Ik zou me niet laveloos drinken, maar verder niet al te veel zorgen om maken hoor!

De eerste paar weken van je zwangerschap krijgt het vruchtje niks binnen van wat je zelf eet en drinkt. Dus mocht je toch zwanger geworden zijn en je hebt een wijntje gedronken, dan hoef je je daar absoluut geen zorgen om te maken.
Van af een toe een wijntje zal je vruchtbaarheid toch niet omlaag kelderen? Dus als je houdt van af en toe een wijntje, moet dat kunnen lijkt me.

Ik heb 2 dochters, bij beide was ik in ronde 2 zwanger. Ik heb bij allebei gewoon alcohol gedronken totdat ik een positieve zwangerschapstest had, met ruim 4 weken zwangerschap.

Zelfs de avond vóór de zwangerschapstest nog een wijntje gedronken, zo van: Als de test morgen positief is, is dit mn laatste wijntje de komende 9 maanden en daar geniet ik nog even keihard van!

Ik was snel zwanger en mn kids zijn kerngezond hoor, dus t heeft geen effect gehad!

Ik deed er niet moeilijk over hoor, als het toevallig zo uitkwam.. op t moment dat ik een positieve test in handen had natuurlijk niet meer.

Terug
Bovenaan