Is het heel erg om af en toe een wijntje te drinken

Ik heb het wel gedaan hoor zo lang ik niet wist of ik zwanger was! Nog lekker even genoten met manlief, vrienden en familie (al is dat nu wat lastiger tijdens de coronacrisis). Ik denk dat het ook heel erg belangrijk is om te blijven genieten tussen alle heisa door, want eerlijk is eerlijk, al sta je er nog zo luchtig in, in je achterhoofd heb je iedere keer weer de vraag, zal het nu dan gelukt zijn!? En dat zorgt toch voor stress. Dit hoef je natuurlijk niet op te lossen met liters drank hahaha maar geniet gewoon nog even van alles wat je straks niet meer mag doen! Als er een goede bevruchting heeft plaatsgevonden wordt die niet zomaar afgebroken, meestal is er dan al meer met met de aanleg van het kindje en is dit niet alcohol gerelateerd. Zodra ik wist dat ik zwanger was (2 dagen voor NOD) heb ik geen druppel meer gedronken, ben nu 23 weken zwanger en tot nu toe een voorspoedige zwangerschap zonder problemen (op wat misselijlheid na de eerste weken). Heb ook nooit spijt gehad van de paar glaasjes wijn die ik nog heb gedroken vlak voor mijn zwangerschap!

Het is niet waar dat je kindje niks binnen krijgt van jouw voeding de eerste 6 weken. Niet via bloed, maar wel via vruchtwater. Alcohol is helaas ook heel vroeg in je zwangerschap wel schadelijk voor het vruchtje (je baby). Dus na de ovulatie niet meer drinken.
https://www.me-to-we.nl/waarom-alcohol-in-die-eerste-prille-weken-van-je-zwangerschap-dus-wel-uitmaakt/
Ik heb een vruchtbaarheidstraject gedaan, en de fertiliteitsarts heeft me zelfs afgeraden om uberhaupt te drinken, omdat het bij je vruchtbaarheid niet helpt. Maargoed, dat is als het moeilijker gaat. Normaal gesproken is tot aan je ovulatie geen probleem. 

Als je zwanger bent dan moet je 9 maanden opletten. Voor die tijd dat ik daarom lekker aan de filet americain en gerookte zalm. Een wijntje is ook heus geen probleem

Terug
Bovenaan