Is het mogelijk om na 5 maanden na...

Hallo Moeders,

Ik heb een vraag:

Is het mogelijk na 5 maanden na de bevalling de borstvoeding
op gang te laten komen en hoe? Ik heb nl. zoiets gehoord.
Door omstandigheden is het niet gelukt borstvoeding te geven,
wat ik heel graag wilde, maar niet gelukt is door mijn ziekte na
de bevalling.

Hoor graag
 
Hoi Fiky,

Ik heb op jouw vraag geen antwoord, maar vond het wel een hele leuke vraag. Ik ben zelf na 3 maanden gestopt met borstvoeding en heb er sindsdien spijt van, we zijn intusen 3 maanden verder en ik vind het nog elke dag jammer.
Misschien is het een idee om op de site van de vereniging borstvoeding natuurlijk te kijken. Daat weten ze vast wel antwoord op je vraag.

Groetjes Nathalie
 
Ja hoor dit kan maar gaat veel moeite kosten. Kijk maar eens op www.bvn.nl site van borstvoeding natuurlijk. Er zijn vrijwilligers die je hier mee kunnen helpen. het heet trouwens relacteren.

Succes ermee!
Gr Helen
 
Hoi

Ja, het is mogelijk!!!
Het kost wel veel tijd en inspanning, maar dan kan het lukken. '
Je moet heel veel gaan kolven, op vaste tijden. Hoe precies dat weet ik niet, maar je kunt het inderdaad mischien op een site vinden. (ik zou een electrische kolf gebruiken!)
Succes!

Titiana
 
Je kunt zelfs borstvoeding op gang krijgen zonder dat je ooit zwanger bent geweest.
Er zijn adoptiemoeders die dat geprobeerd hebben en die het ook is gelukt.
 
Hier ben ik nog een keer. Heb even gekeken op de site van de vereniging borstvoeding natuurlijk. Het blijkt dus idd mogelijk te zijn om de borstvoeding nog op gang te krijgen, maar het is een heidens karwei. Je moet er dus echt honderd procent achter staan. Wat ik gelezen heb ik is dat je ieder uur je kind aan moet leggen en dan 15 minuten per borst moet laten drinken/zuigen. En bij voorkeur niet meer uit een fles laten drinken. (Oh ja, heb dit opgezocht met google, relacteren ingegeven)
Ik zie er in ieder geval maar vanaf. Ik heb 3 maanden gegeven en hoop erop dat ik het bij de volgende langer volhoud.

Succes ermee,

Groetjes Nathalie
 
Ja ik heb er ook naar geinfomeerd, en het is heel moeilijk, je moet er 200% voor gaan,
aangezien ik weer ga beginnen met werken, is nog  lastiger.
Ik vind het heel jammer dat het niet gelukt is, en dat
ik hem iets schuldig ben, dat gevoel heb ik.
Maar voor de tweede denk ik, hoop ik dat het veel beter gaat,
en dat ik borstvoeding kan geven aan mijn kind.

Heeft er ook iemand zoiets ervaren, die met mij wil delen.

Hoor graag
Kan ook op mijn hotmail, hatice_aktas_79@hotmail.com
 
Hallo,
Het was bij mij een heel gedoe in het begin, mijn dochter wilde absoluut niet drinken aan de borst en zo hebben we 3 weken aangeklooid. Tot ze het ineens doorhad en het goed ging. Uiteindelijk heb ik 7 maanden volledige borstvoeding gegeven en soms mis ik het nog wel. Maar die eerste weken waren echt afzien en iedereen zei toen tegen mij stop er toch mee. Ben blij dat ik heb volgehouden maar het was heel frusterend.
Succes in ieder geval, het is de moeite waard.
Keesje
 
Terug
Bovenaan